Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Karppiruokavinkkejä (liha+lisuke) otetaan vastaan?

Vierailija
19.11.2010 |

Normaalisti tekisin hyvät pihvit jotka hauduttaisin kermassa ja uuniperunaa. Mitäs nyt sitten kun peruna ei käy? Onko liian tylsä, jos on vaan pihvit ja siihen joku hyvä salaatti?

Kukka- ja parsakaali tunkee ulos jo korvistakin, kuten myös kesäkurpitsa :P

Vai onko se peruna hirrrrrveen iso mörkö?

Vinkkejä kiitti! (Sekä lihan että lisukkeen suhteen.)

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vielä salaattia.

peruna on mörkö teille :)

Vierailija
2/24 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeillu tehdä kukkakaalista "muusia", kermalla höystettynä tietenkin. Mun herkkua ja se kaali ei juuri edes maistu siinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että siis haluan tehdä miehelleni rankan viikon päätteeksi hyvän illallisen. Minä karppaan, hän ei, mutta on syönyt mukisematta mun karppiruokiani. Olis vaan kiva tehdä jotain muuta välillä kun noita iänikuisia kukkakaali-parsakaali-kesäkurpitsa- ruokia.

-ap

Vierailija
4/24 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeillu tehdä kukkakaalista "muusia", kermalla höystettynä tietenkin. Mun herkkua ja se kaali ei juuri edes maistu siinä.

Toi vois olla kokeilemisen arvonen...Tattis!

Edelleen kuitenkin vinkkejä otetaan vastaan.

Vierailija
5/24 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs ne muut kasvikset? Lanttua, porkkanaa, punajuurta, kaalia, tomaattia, herneitä, papuja? Niitä yksin, yhdessä, uunissa, keitettynä, pannulla raasteena, tuoreena raasteena.

Lihankin voi paistaa, keittää, tehdä uunissa, vihanneksia voi laittaa jo silloin sekaan.

Vierailija
6/24 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esimerkiksi lohkot erivärisiä paprikoita ja punasipuleita isoiksi lohkoiksi ja grillaat tai paistat pannulla, maustat esimerkiksi chilikastikkeella.

Tai tee ruokaisampi maalaissalaatti: grillaat paprikalohkoja uunin grillivastuksen alla, sitten kuorit mustat osat pois ja maustat oljyllä ja haluamillasi mausteilla. Voit myös grillata salaatin joukkoon perunaveneitä ja maustaa ne hyvin, ja jätät vain itse ottamatta niitä lautasellesi. Salaattipohjaan esim. paria eri vihreää salaattia, yrttejä, kapriksia, tomaatteja (nekin voi grillata)...

Tai entäs jos tekisit pihvin ja vihersalaatin kanssa vuohenjuustotomaatteja: Halkaiset isot tomaatit puoliksi, maustat leikkauspinnan suolalla, pippurilla ja ripauksella chiliä. Sitten asetat päälle viipaleen pehmeää vuohenjuustoa, pinnalle mzzarellaraastetta ja grillaat uunissa niin että juusto ruskistuu. On muuten ihania!

Vierailija
7/24 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herneen hiilarit ei oo kauheen kaukana perunasta...

Mutta uunikasvikset jossa vähän porkkanaa, lanttua ja punajuurta voi olla aika hyvä vaihtoehto! Salaatti lisäks.

Niistä mieskin tykkää.

-ap

Vierailija
8/24 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herneen hiilarit ei oo kauheen kaukana perunasta...

Onhan ne vielä, mutta kun ruuassa alkaa olla lähemmäksi 10g hiilareita, yritän vältellä sellaisia ruokia. Musta jo 6g / 100g tuntuu isolta :)

Vierailija
9/24 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukkakaalimuussia. Todella hyvää. Laita hieman kermaa sekaan ja avot. Tulee täydellisen sileetä ja samettista. En koskaan tee itselleni perunasta jos kukkakaalia tarjolla :P

Vierailija
10/24 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakaste pavunvarsia ja pestoa.

Mä olen tykästynyt nyt myös tomaattiin, siitä tulee uunissa hyvää.

Parsa ja kukkakaali vaatii hyvän kastikkeen välillä että maut muuttuu.

Kokeile myös ruusukaalia! Meidän suosikkia!

Ja voithan sä miehelle perunaa laittaa jos sillä ei ole paino ongelmaa.

Vierailija
11/24 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita kasviksia täytteeksi, juustoraastetta päälle ja uuniin. Tosin vähän niitä kasviksia ensin paistaisin/keittäisin, eivät pehmene niin nopeasti kuin paprika. Laiskana mammana olen tehnyt niitä pakastekasviksista, ja on nopeaa arkiruokaa pihvin kanssa. Koko perhe syö!

Mutta oma karppaukseni ei olekaan noin tarkkaa. En laske hiilihydraatteja, en vain syö riisiä, pastaa, perunaa tai viljoja enkä sokereita. Hedelmät olen tosin toistaiseksi jättänyt pois muttta esim. eilen söin hernekeittoa 2 lautasellista. On niin hyvää itsetehtynä! Syön kaikkia vihanneksia ja kasviksia enkä tosiaan laske hiilihydraatteja. Yhtenä päivänä join jopa glögiä puoli lasia ja tummaa suklaata menee kyllä pari kertaa viikossakin! Olen ns. laiska karppaaja. :)

Vierailija
12/24 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupasta pakastealtaasta sellaisen uunijuurespussin, on Rainbow-merkkinen. Tosi hyvää, oon käyttänyt lisukkeeksi melkein kaikkiin ruokiin.

Vierailija
13/24 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pekonia ja paistat, nam, tulee hyviä! Lisänä vois vielä olla sipulipaprikakermasoossia :)

Vierailija
14/24 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on munakoisovuoka:

- leikkaa munakoiso pitkittäissuunnassa noin 1 cm viipaleiksi

- ripota suolaa leikkauspinnoille, anna seistä jonkin aikaa

- huuhtele ja kuivaa viipaleet

- paista pannulla öljyssä tai grillaa viipaleita uunissa

- oljyä uunivuoka, asettele munakoisoviipaleet vuokaan, ensin puolet niin että pohja peittyy

Sitten sulla on rajattomasti vaihtoehtoja: voit laittaa väliin esim. valkosipulilla, chilillä ja paprikoilla höystettyä tomaattikastiketta, lihakastiketta tai melkein mitä vaan. Kun olet laittanut haluamasi täytteen, lado loput grillatut munakoisoviipaleet päälle.

- Tee pinnalle kuorrute: keittele puolisen litraa kermaa, vispaa joukkoon kananmuna ja jatka vispaamista ja pidä levyllä kunnes seos sakenee kunnolla. Raasta parmesaanijuustoa ja sekoita kermakastikkeeseen. Kaada vuokaan päällimmäiseksi.

- Paista uunissa puolisen tuntia noin 225 astetta tai kunnes vaikuttaa kypsältä. Anna vetäytyä parikymmentä minuuttia ennen tarjoilua.

- Kaada juusto-kermakastike

Vierailija
15/24 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitettyä punajuurta viipaleina vuokaan, mausteita, sulatejuustoa/juustoraastetta ja kermaa. Uuniin reilu puoli tuntia 200 asteeseen.

Vierailija
16/24 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka itse et syökään?

Vierailija
17/24 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

puolet näistä teidän resepteistä kuulostaa siltä ettei vuoteen tarvi enää syödä mitään kun on mättänyt kupuunsa juustoa ja kermaa urakalla

Vierailija
18/24 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nimenomaan täysrasvaisena, ei mitään kengänpohjajuustoa tai lirukermaa!

Vierailija
19/24 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvaa rasvaa rasvaa pekonia, lihaa, iänikuista kukkakaalia.

Kiva että tykkäätte.

Vierailija
20/24 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten pannulla paistettuna lanttusuikaileita.(nämä kannattaa marinoida ensin esim. oljy, v.sip, sip.,grillimauste)

NAM

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä