Jaa-a, lääkäri jätti minun päätettäväkseni aloitanko antibioottikuurin vaiko en
Kävin siis lääkärissä tänäaamuna, jonotin 2h ja vastineeksi sain 2min erittäin töykeän ja hoppuisan mieslääkärin diagnoosin akuutista kurkunpää-ja tai hengitystietulehduksesta harmaalla löydöksellä nenä/poskionteloissa.
Kuulema kuitenkin "rajatapaus" antibioottien suhteen.
Minä olen varsin skeptinen ylimääräisten ja "varmuuden vuoksi" antibioottikuureista joten olen miettinyt nyt josko antaisin kuurin aloituksen olla ja katselisin oloani vkonlopun ajan.
Kehoitti tulemaan ma uudelleen jos on tarvetta tai jos kuuri ei auta.
No, en ainakaan hänelle mene, harmi etä omalääkärini on virkavapaalla loppuvuoden.
ps, hoitaako ja diagnisoiko meitä tietokoneet vai ihmiset, siis koulutetut lääkärit?
Tuolla on koneongelmia joten jonoa alettiin purkaa vasta klo09 kun norm se alkaa klo 08.
Eikö lääkärit osaa kirjoittaa/täyttää kaavakkeita käsin esim reseptejä, sairasulomatodistuksia ja plärätä pharmaca fennicaa yms?
Hieman ohi aiheen mutta rupesi siinä voimattomana istuessani n.60 ihmisen kanssa vituttamaan sekin.
Kommentit (5)
Mutta mietin asiaa koska olen kuitenkin "rajatapaus" kuten hän sanoi.
Hmm, siinäpä teksti t-paitaani, "rajatapaus-ja ylpeä siitä" :DD
ap
poskiontelon tulehdus pari viikkoa sitten. Olisin saanut antibiootit, mutta en ottanut. Perussairauteni vuoksi vältän antibioottikuureja viimeiseen sti. Hoidin tulehduksen Sarvikuonolla. Voisit kokeilla samaa? Huuhtele parin tunnin välein ja olo alkaa helpottamaan. Joskus voi välttää antibiootit ihan vanhanajan konsteilla.
lääkärit antaa aina sen reseptin, mutta sanoo, että jos on se pakko hommata, muuten antavat varuiksi, ja siis itse päättää, jos sen aikoo popsia, ihan perushuttua nykyään.
on nykyään niin tietokoneiden varassa, että ohjelman(potilastietojärjestelmän) kaatuminen on katastrofi. lääkäri ei pysty katsomaan potilaan peruslääkityksiä eikä edellisiä käyntejä koneelta. Ongelmia tulee siinä vaiheessa kun potilaana on monisairas mummo jolla on tuhat eri lääkettä (joiden nimiä saati annostuksia ei itse tietenkään muista) ja sitten pitäisi määrätä jotain uutta lääkettä, jonka yhteensopivuutta ei voi tietää kun ei ole niistä muista lääkkeistä tietoa.
Kyllähän nyt jonkun perusantibiootin voi kirjoittaa käsin vanhanaikaiselle reseptille.
Älä aloita kuuria jos vähänkin tuntuu että ilmankin pärjäät. Parane pian!
Minä olen aina iloinen jos suinkin ei tarvi aloittaa kuuria ja saan itse päättää.