Haluan lapsen mutta miehellä ei ole mitään kiirettä :(
Olemme olleet yhdessä 2.5 vuotta ja haluasin lasta enemmän kuin mitään muuta. Partneri on sanonut haluavansa lapsia joskus. Olen 39 ja hän 38. Han ei tajua että tässä iässä saattaa olla jo vaikeata lisääntyä. En tiedä mitä tehdä! Pitäisikö erota ja etsiä uusi mies, joka haluaa lapsia? Toisaalta rakastan miestäni enkä haluaisi erota. Pitäisikö odottaa vielä vuosi?
Kommentit (11)
En lähtis heti vaihtamaan. Eihän sitä tiedä koska löydät toisen ikäisesi miehen joka haluaa lapsia heti. Yhtä kauan siihen voi mennä, kun nytkin. Ota ronskisti asia puheeksi.
Mekin olimme seurustelleet suunnillen yhtä kauan kun 36-v aloin itsekin ehdotella lasta. Vuoden vanhempi mies ei oikein sanonut mitään, mutta kaippa sain hänet sitten suostuteltua. Hänellä ei ollut kielteistä kantaa, mutta selvästi minä olin se aloitteentekijä meilläkin. Nyt meillä on 5v tyttö ja oikein isän silmäterä. Jos teidän suhde on vakaalla pohjalla niin ehkä sinun kannattaisi vaan alkaa ponnekkaammin keskustelemaan miehelle asiasta. Ehkä hän ei vaan oikein "tajua" että aika kuluu ja päätöksiä kannattaisi jo tehdä, koska eihän niitä lapsia tule kuin apteekin hyllyltä. Ehkä miehesi vaan ei oikein ole vielä ajatellut asiaa syvemmin ja kaipaa lievää painostusta :). Toki vuodenkin päästä voit raskautua, mutta varmasti olisi hyvä aloittaa edes yritys mahd. pian.
Olemme olleet yhdessä 2.5 vuotta ja haluasin lasta enemmän kuin mitään muuta. Partneri on sanonut haluavansa lapsia joskus. Olen 39 ja hän 38. Han ei tajua että tässä iässä saattaa olla jo vaikeata lisääntyä. En tiedä mitä tehdä! Pitäisikö erota ja etsiä uusi mies, joka haluaa lapsia? Toisaalta rakastan miestäni enkä haluaisi erota. Pitäisikö odottaa vielä vuosi?
Käyt ottaa siemenet sisälle joltain muulta ukolta. Niin helppoa se on.
Mulla oli aikoinaan sama tilanne mutta ikää oli vähemmän(25v) eli oli aikaa odottaa.
Muistan hyvin kuinka vauvan kaipuu oli kova mutta mies ei ollut moksiskaan.
Eroa en suosittele koska olet löytänyt miehen jota rakastat. Ei niitäkään joka kulman takana ole tarjolla.
Kerrot miltä sinusta tuntuu ja faktat kuinka ikä vaikuttaa raskautumiseen.
- Tuntuuko sinusta siltä, että haluat olla kanssani loppuelämäsi?
Jos vastaus on kyllä kysy: - Jos siis haluat lapsia joskus, kauanko arvelet että juuri minä voin niitä synnyttää? Minä en tästä nuorene ja mahdollisuudet alkaa olla jo 10 % raskautumiselle ja huononee koko ajan. Milloin se sinun joskus on? Vuoden päästä, kymmenen vuoden päästä?
Jos vastaus ekaan on ehkä/ei/kiertelevä, sano - sinua ei sitten varmaankaan häiritse, että teen lapsen toisen miehen kanssa. Minä haluan lapsen nyt, koska luonto tekee jo tehtävänsä ja parin vuoden päästäkin voi olla jo liian myöhäistä. Vaikuttaa siltä, että sinä voit jättää minut, ja jäänkin ilman lasta, ja äidiksi tulo on minulle todella tärkeä haave. Se olisi julmaa peliä minua kohtaan.
terv. nainen 40-v, 8 vuotta kolmatta lasta yrittänyt ilman tulosta.
sitten joskus. Sillä sun kanssahan se ei niitä sitten joskus saa eli ei voi haluta.
Mutta jos haluaa sun kanssa lapsia, niin se ei tapahdu sitten joskus, vaan nyt, jos edes onnistuu.
Oleellinen kysymys ei olekaan, että milloin mies haluaa lapsia. Vaan kysymys kuuluu, että haluaako hän lapsia sinun kanssasi vai ei. Ja jos haluaa sinun kanssa, niin ajankohdalle ei ole mitään muita vaihtoehtoja kuin nyt.
minä jättäisin vaikka salaa ehkäisyn pois
tilanteessa kannattaa suoraan kysyä eikö mies halua niitä lapsia sinun kanssasi. Itse en odottaisi, että tilanne muuttuu, jos mies vain jankkaa että haluaa odottaa. Hänellähän ei kiirettä ole, sen kuin vain vaihtaa vaimon nuorempaan. Jos nyt tyydyt miehen tahtoon, niin olet katkera vanha nainen piakkoin. Jos siis lapsi on se, mitä elämältäsi vielä haluat.
Anteeksi vain, mutta itse olisin ihan kusi sukassa tuon ikäisenä, enkä odottelisi yhtään. Siitä raskaaksi tulemisesta menee kuitenkin vielä 9 kk lapsen syntymään, eli jos alatte nyt yrittää ja tulisit tosi nopeasti eli muutamassa kuukaudessa raskaaksi, niin siinä olisi jo vuosi "omaa aikaa" ennen lapsen syntymää. Mitä pidempään odotatte, sitä todennäköisemmin tarvitsette lisäksi ulkopuolista apua raskauden alulle saamiseen, mikä ei ole halpaa eikä stressitöntä...
ei sinulla hirmuisesti ole odotteluvaraa