Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmeessä tällä kotihoidontuella pystyy pärjäämään...

Vierailija
18.11.2010 |

Arki on tullut vastaan, talolaina ja kotihoidotuki - mahtava yhdistelmä! Selviääkö tästä talvesta hengissä, tais sittenkin olla huono idea jäädä vielä reiluksi puoleksi vuodeksi kotiin. Sori tämä valitus, mutta helpottais kuulla muita samassa tilanteessa olevia!

p.s pitäis varmaan lopettaa valitus ja mennä vain töihin takaisin!

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuolla 190 eurolla, mitä siitä jää käteen. Minun on pakko tehdä töitä tuon lisäksi, eli käyn työssä silloinkuin isä on lapsensa kanssa.

MIELESTÄNI AIVAN OIKEIN ETTÄ SAAMME SEKÄ PALKATULOA ETTÄ KOTIHOIDONTUKEA. LAPSEMME HOIDETAAN KOTONA JA NÄIN KAUPUNKI SÄÄSTÄÄ KUNNAN HOITOPAIKKAAN VERRATTUNA.

Vierailija
22/53 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä kotihoidontuella pärjääkään.

Kuopus on 2v ja ens vuoden alussa on töihin palattava kun säästöt on käytetty.

Tuntuu hullulta kun täällä sanotaan että hyvin kotihoidontuella pärjää. Sillä reilulla 300€ josta vielä menee vero ei osteta edes kk ruokia saatikka mitään yllättäviä lääkärimenoja enkä nyt tarkoita yksityislääkärillä käyntiä. Juu onhan nuo lapsilisätkin mutta on myös maksettava siitä että talo lämpiää, vettä ja valoa saadaan.

Meillä maksetaan lainasta vain korkoja, lehtiä ei tilata, auto lojuu pihassa mutta pakko olla jos koko perhe(2+4) joskus halutaan yhdessä jonnekin kylään lähteä. Kaikkien sukulaisten luo kun ei junalla pääse. Pojan lääkkeisiin menee 80€/kk ja tytön lääkäreihin 30€/kerta joita on 6kk välein useampi kerrallaan.

Kyllä joku vielä varmaan tähänkin vastaa että säästämisvaraa meillä löytyisi. En vain ole sitä vielä tähän mennessä keksinyt. Mies maksaa lainan, auton ja työruokailun. Mitä jää saan ruuan ja lääkkeiden ostoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kävi töissä enkä mä saanut edes mitään kuntalisiä vaan ihan sen perusosan. Tästä on joitakin vuosia jo aikaa mutta ei itseasiassa ollut taloudellisia ongelmia silloin. Lapsilisien kanssa se tuki riittää ihan hyvin syömisiin ja vaatteisiin, miehen palkasta maksettiin asuntolaina yms.

Joten, olen taipuvainen olemaan sitä mieltä, että ap:lla ja kumppaneilla on liian suuret kulutustottumukset. Tai sitten olette ottaneet liian ison asuntolainan jos miehen tulot ei siihen riitä.

Vierailija
24/53 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aloittaja olisi tehnyt aloituksen, että vie alle vuoden ikäisen hoitoon niin mikäs poru siitä olisikaan alkanut :D

Vierailija
25/53 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ainahan voi tehdä lisätöitä

Vierailija
26/53 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se maksoi liki kaiken. Eihän kotihoidontuki tietysti riitä. Mutta tottakai mies maksoi, hoidinhan yhteistä lastamme kotona. Kai se on miehenkin lapsi? Ainakin mun miehelle on:-)

Vierailija
27/53 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut 10 vuotta kotona väliin kht:llä ja väliin äp-rahalla.

Sen on mahdollistanut miehen palkka. Jos lainaa olis puolet enemmän niin silloin tekis tiukkaa.

Alkujaan meillä oli lainaa 100 000e ja nyt ehkä 85 000e.. Miehen palkka on n 3300e bruttona.

Asutaan 50km helsingistä.

Meillä kun on useampi lapsi niin ei ole kauheesti ollut järkeä edes lähteä välissä mihinkään töihin.

Ollaan me pärjätty mutta ei tässä nyt kauheesti ylimääräistä osteta.

Täällä kunnassa ei saa kuntalisää.

Vierailija
28/53 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut 10 vuotta kotona väliin kht:llä ja väliin äp-rahalla.

Sen on mahdollistanut miehen palkka. Jos lainaa olis puolet enemmän niin silloin tekis tiukkaa.

Alkujaan meillä oli lainaa 100 000e ja nyt ehkä 85 000e.. Miehen palkka on n 3300e bruttona.

Asutaan 50km helsingistä.

Meillä kun on useampi lapsi niin ei ole kauheesti ollut järkeä edes lähteä välissä mihinkään töihin.

Ollaan me pärjätty mutta ei tässä nyt kauheesti ylimääräistä osteta.

Täällä kunnassa ei saa kuntalisää.

jos olette 10 vuoden aikana saaneet lainapääomaa pienennettyä 15 000 e? Mikä pankki moiseen edes suostuu? Tuohon on kuitenkin mahtunut melko korkeankin koron aikaa. Täytyy olla aika megaluokan laina-aika. Melko huikea hinta tulee lopulta asunnollanne/talollanne olemaan.

Kyllä meilläkin on kolmea lasta hoidettu kotona sinne 2-vuotiaaksi, mutta sitten menty töihin. Laina lyhentynyt viidessä vuodessa yli 50.000 €.

Meillä kotonaolo on syönyt säästöjä, lainanhoito on ollut meille ihan perusasia, muusta on sitten tingitty ja/tai menty töihin.

Vierailija
29/53 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette taida edes tutkia niitä päätöksiänne, kun täällä ollaan niin montaa mielts tuosta summasta.

http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/110608102343HL?OpenDocument

Vierailija
30/53 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuolla 190 eurolla, mitä siitä jää käteen. Minun on pakko tehdä töitä tuon lisäksi, eli käyn työssä silloinkuin isä on lapsensa kanssa. MIELESTÄNI AIVAN OIKEIN ETTÄ SAAMME SEKÄ PALKATULOA ETTÄ KOTIHOIDONTUKEA. LAPSEMME HOIDETAAN KOTONA JA NÄIN KAUPUNKI SÄÄSTÄÄ KUNNAN HOITOPAIKKAAN VERRATTUNA.

Vierailija
31/53 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuotta sitten otettu laina. Vaan olen ollut kotona 10 vuotta. Laina-aika 20v.

Itse olen ollut 10 vuotta kotona väliin kht:llä ja väliin äp-rahalla. Sen on mahdollistanut miehen palkka. Jos lainaa olis puolet enemmän niin silloin tekis tiukkaa. Alkujaan meillä oli lainaa 100 000e ja nyt ehkä 85 000e.. Miehen palkka on n 3300e bruttona. Asutaan 50km helsingistä. Meillä kun on useampi lapsi niin ei ole kauheesti ollut järkeä edes lähteä välissä mihinkään töihin. Ollaan me pärjätty mutta ei tässä nyt kauheesti ylimääräistä osteta. Täällä kunnassa ei saa kuntalisää.

jos olette 10 vuoden aikana saaneet lainapääomaa pienennettyä 15 000 e? Mikä pankki moiseen edes suostuu? Tuohon on kuitenkin mahtunut melko korkeankin koron aikaa. Täytyy olla aika megaluokan laina-aika. Melko huikea hinta tulee lopulta asunnollanne/talollanne olemaan. Kyllä meilläkin on kolmea lasta hoidettu kotona sinne 2-vuotiaaksi, mutta sitten menty töihin. Laina lyhentynyt viidessä vuodessa yli 50.000 €. Meillä kotonaolo on syönyt säästöjä, lainanhoito on ollut meille ihan perusasia, muusta on sitten tingitty ja/tai menty töihin.

Vierailija
32/53 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä kotihoidontuella pärjääkään. Kuopus on 2v ja ens vuoden alussa on töihin palattava kun säästöt on käytetty. Tuntuu hullulta kun täällä sanotaan että hyvin kotihoidontuella pärjää. Sillä reilulla 300€ josta vielä menee vero ei osteta edes kk ruokia saatikka mitään yllättäviä lääkärimenoja enkä nyt tarkoita yksityislääkärillä käyntiä. Juu onhan nuo lapsilisätkin mutta on myös maksettava siitä että talo lämpiää, vettä ja valoa saadaan. Meillä maksetaan lainasta vain korkoja, lehtiä ei tilata, auto lojuu pihassa mutta pakko olla jos koko perhe(2+4) joskus halutaan yhdessä jonnekin kylään lähteä. Kaikkien sukulaisten luo kun ei junalla pääse. Pojan lääkkeisiin menee 80€/kk ja tytön lääkäreihin 30€/kerta joita on 6kk välein useampi kerrallaan. Kyllä joku vielä varmaan tähänkin vastaa että säästämisvaraa meillä löytyisi. En vain ole sitä vielä tähän mennessä keksinyt. Mies maksaa lainan, auton ja työruokailun. Mitä jää saan ruuan ja lääkkeiden ostoon.

Työpaikkaruokailu on aika iso menoerä pienillä tuloilla. Miksi mies ei ota eväitä mukaan töihin.

Vierailija
33/53 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sukulaiset kyläilee teillä joten auto joutaa pois, lapsilta vammaistukihakemukset sisään, jos sairastavat kroonista sairautta.

ja sinulle hoitolapsia kotiin ja muuta lisätienestiä.

Vierailija
34/53 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei, vaihtakaa nyt ihmeessä kotihoidon tuen aikana veroprosentti nollaan. näin itse tein. olin hoitovapaalla silloin tammikuusta elokuuhun ja lopun 4kk töissä. töissäkin oli veroprossa sitten vaan jotain 3%. (oli suuret lainan korkovähennykset toki). mutta siis ei siitä n 300 ekusta kannata alkaa maksaan liian isoa prosenttia.

Vierailija
35/53 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko lisätuloja tai peräti kokonaan uuden ammatin?
Olet sitten työelämässä, työtön, opiskelija, eläkkeellä tai kotona lasten kanssa, sinulla on loistavat mahdollisuudet menestyä LR-konsulttina.
LR-konsulttina voit myydä erittäin laadukkaita (tuotteita ei ole testattu eläimillä, eikä niiden valmistamiseen ole käytetty lapsityövoimaa) ihonhoito-, elimistön hyvinvointi-, hiustenhoito- ja eläintenhoitotuotteita sekä kosmetiikkaa.
Konsulttina saat tuotteet 30-40% edullisemmin ja lisäksi saat bonusta ostoista 3-21% kyseisen kuukauden myynnistä riippuen.
Lisäksi myydessäsi tuotteita, saat tuon 30-40% asiakkaalta suoraan itsellesi.
Tuloja saat kuitenkin muutenkin, kuin pelkästä myynnistä. Suosittelemalla yritystä esim. ystävillesi niin, että he ottavat itselleen tunnukset sinun kauttasi, saat bonukset myös heidän ostoistaan, sekä heidän alapuolellaan olevien ostoista jne.
Voit ottaa alapuolellesi konsultteja myös muualta kuin Suomesta.
Voit myös helposti saada käyttöösi auton (huollot ja kesä- sekä talvirenkaat firman puolesta. Maksat itse vain bensat ja vakuutukset)
Tuotteiden laadukkuudesta vielä sen verran, että itse olen löytänyt monia todella hyviä tuotteita, joita ilman tuskin enää haluan olla :)
Kerron mielelläni lisää, kuitenkaan tyrkyttämättä mitään :)
Laita viestiä mijotiam@gmail.com niin jutellaan lisää!

Vierailija
36/53 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut 3 kertaa kotihoidonvapaalla, ja aina on säästötilit tyhjentyneet. =( ja meillä sentään on aika antelias kuntalisäkin.

Vierailija
37/53 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mene töihin, sillä siitä selviää

Vierailija
38/53 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraan sanottuna, ei kotihoidontuen minusta kuulukaan riittää lainanlyhennyksiin. Ruokakuluja, vaatteita, ehkä vähän niitä lainan korkoja/vuokraa - niitä se kattaa. Ja ilmeisesti teilläkin on lisäksi miehen tulot käytössä.

Itse olen asennoitunut niin, että ensi talvena ei paljon uusia harrastusvälineitä tai vaatteita ostella. Säästötiliin ei toivottavasti tarvitse kajota.

Periaatteessa meidän pitäisi tulla oikein hyvin miehen palkalla toimeen, mutta kun on tottunut enempään...

Vierailija
39/53 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäädä vielä vuodeksi kotiin vaikka pienimmät ovat jo 3v ja pennin pyörylää ei tipu mistään.

Vastaisin kysymykseesi: Ei ne suuret tulot vaan ne pienet menot.

Vierailija
40/53 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun ja miehesi olisi alunperin pitänyt talolainaa ottaessa, että miten pärjäätte, jos hankitte lapsia jne.

Kai miehesi sentään maksaa osansa sinun ja lapsen kuluista?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi neljä