Uusi ammatti: suuhygienisti vai sisustussuunnittelija?
pähkäilen näiden kahden ammatin välillä. Enkä osaa päättää kummasta pidän enemmän. Auttakaa näkemään ammattien plussat ja miinukset. Kumpaa suosittelisitte. Itselläni on valmiuksia luonnostaan molemiin ammatteihin.
Kommentit (7)
vakituiset työajat, mielellään ei ilta ja viikonlopputöitä. Takana on n. 10 vuotta yrittäjänä olemista palvelu/kädentaitoalalta. Palkkatyö kiinnostaisi enemän turvallisuuden takia.
asiakaskontaktien hankintaa ja kaikkea muuta ammattiin "kuulumatonta" kun taas hygienistinä sulle riittää aina hommia ja siinä sivussa voit sitten vaikka "sisustaa" ja harrastaa sisustussuunnittelua ilman että perheen elannon on kärsittävä tai oltava epävarmalla pohjalla koska sisustaminen on äärimmäisen suhdanneherkkää, hampaat ei.
ja kuntasektorilla turvallisesti työssä. Mulla ainakin monipuolinen työ, ei pelkkää hammaskiveä. Fyysisesti yllättävän rankkaa, vapaa-ajalla pitää tehdä asian eteen jotain, että pysyvät niska- ja hartianseutu kunnossa. Hammaslääkäritilanteen ollessa mitä se nyt on, vastuu lisääntynyt, mutta palkka ei!
Itsenäistä työtä, monipuolista. Nämä ainakin plussaa.
Mä mietin kanssa kahden alan välillä. Joko hammashoitaja tai sisustaja :) Hassua.
Lentomekaanikko vai valokuvaaja.
Kummassakaan hommassa ei taida hevin työllistyä...
Suuhygieenikko voisi olla hyvä. Mitä ne saa palkkaa?
Valokuvaajana täytyy olla todella hyvä että saat töitä. Ja muutenkin työsaanti vaikeeta.
Osaa käyttää hammaslankaa?
Sisustussunnittelijoita kasvaa nykyään puussa ja maassa. Työtilannetta ajatellen varmaan suuhygienisteilla enemmän vientiä.
Suuhygienistin homman negapuoli on ne suut. Hammaslääkärini kerran huokaisi: "Onneksi nuoret ihmiset pitää hampaistaan huolta.", kun avasin suuni. Minua ennen oli vastaanotolla ollut keski-iän ylittänyt mies. Oma aikani alkoi 20 minuuttia myöhässä, kun oli kuulemma ollut niin kova jynssääminen instrumenteissa miehen suun hoidon jälkeen...