Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

hajutuntemukset

Vierailija
17.11.2010 |

Hei!

Onko kenelläkään muulla koskaan yhtäkkisiä hajutuntemuksia? Saatan aivan pienen hetken (alle sekunnin) tuntea nenässäni vaikka selvän hajuveden tuoksun, vaikka mikään ei oikeasti tuoksu. Tuoksu tulee siis aivoista. Sairastan aurallista migreeniä, ja mietin, voiko tämä liittyä jotenkin tähän. Hajutuntemuksia on ollut minulla niin kauan kuin muistan, pari kertaa vuodessa.

Vielä migreenistä: Ennakoiko kenenkään migreeniä euforinen olo ja haukottelu, sanomaton ärtymys jne.

Kiitokset :)

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös migreeni ja silloin tällöin haistan ihan olemattomia tuoksuja, vaikka kohtausta ei olisi tulossakaan...

Väsymys ja turtumus ehkä minulla varmimmat ennemerkit migreenin iskemisestä. Valoilmiöt ja tunnottomuus tulevat myöhemmin ja yleensä ehdin ottaa lääkkeet ennakkoon. Täytyypä tarkkailla tuota haukottelua...

Vierailija
2/8 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu. Sairastan basilaarimigreeniä. Hajutuntemukseni on aina samanlainen savunhaju. Joskus niitä tulee useampi kerta peräkkäin ja kestävät tosiaan alle sekunnin. Samalla tuntuu kuin päässä oikein sattuisi.

Välillä on ollut diagnoosi epilepsiastakin(eeg:n perusteella). Kaipa ne sitten voivat liittyä migreeniinkin. Eivät kuitenkaan kovin mukavia ja kunnei oikein tiedä mistä sitten johtuvat.

Useimmiten tulevat tv:tä katsellessa tai kännykkään kauan puhuttaessa,mutta joskus muulloinkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
12.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli puhetta asiasta.

Mä siis haistan joskus mukamas olemattomia.

Mä olen lapsesta saakka kärsinyt myös päänsäryistä, joita ei migreeniksi ole diagnosoitu kuitenkaan. Joskus kyllä näen sahalaitakuvioitakin, mutta niitä ei seuraa päänsärky.

Epilepsialääkitystäkin mulle on lapsena syötetty tajuttomuuskohtausten vuoksi, se nyt vaan on sitten kiistanalaista, onko mulla ollut sitä, kun vanhemmat väittävät vastaan, eikä myöhemmän iän tutkimuksissa ole löytynyt siihen viittaavaa.

Vierailija
4/8 |
12.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

migreenin muoto ilman päänsärkyä. juuri nuo auraoireet kuuluu siihen.

Vierailija
5/8 |
13.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelin aiemmin ärtymyksestä, johon ei löydy syytä. Tämän lisäksi minulla on myös hajutuntemuksia. Tämän perusteella joku voisi siis sanoa minulla olevan päänsäryttömän migreenin. Mitä muita oireita päänsäryttömään migreeniiin kuuluu? Yritän löytää jotai helpotusta elämääni....

Vierailija
6/8 |
13.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelin aiemmin ärtymyksestä, johon ei löydy syytä. Tämän lisäksi minulla on myös hajutuntemuksia. Tämän perusteella joku voisi siis sanoa minulla olevan päänsäryttömän migreenin. Mitä muita oireita päänsäryttömään migreeniiin kuuluu? Yritän löytää jotai helpotusta elämääni....

Itsekin haistan välillä outoja hajuja, just tässä tällä viikolla yhtäkkiä muka melkein 10 vuoden takaisen eksäni partaveden (jonka merkki ei selvinnyt mulle koskaan, mutta rakastin sitä tuoksua), migreeniä ei ole.

Vierailija
7/8 |
13.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämän lisäksi välillä oksettava olo (suht usein) ilman sellaista syytä, jota voisin tiedostaa.

Vierailija
8/8 |
13.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin haistan välillä outoja hajuja, just tässä tällä viikolla yhtäkkiä muka melkein 10 vuoden takaisen eksäni partaveden (jonka merkki ei selvinnyt mulle koskaan, mutta rakastin sitä tuoksua), migreeniä ei ole.

koska ei ole kuukautisia näkynyt synnytyksen (5kk sitten) jälkeen. Ja ei, en ole raskaana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi