Mikä Heikin pikkusiskolle tai -veljelle nimeksi?
Minä olen pienessä päässäni kokoajan kuvitellut odottavani toista poikaa, mutta ultrassa vähän näyttikin siltä, että saattapi ollakin tyttö tulossa. Mutta mikä likalle nimeksi?
Esikoinen on Heikki Aleksanteri ja jos tämä kuitenkin poika on, niin Jaakko Matias hänestä saattaa tulla. Mutta se tyttö. Toinen nimi voisi ehkä olla Loviisa ja ensimmäiseksi on mietitty Reettaa ja Marttaa, mutta ihan oikealta valinnalta kumpikaan ei tunnu.
Haussa olisi siis reipas ja perinteinen nimi tytölle. Ja poikien nimiäkin saa ehdottaa, josko mieli vielä muuttuisi. Varsinkin tuo pojan toinen nimi on vielä vähän hakusessa.
Kommentit (22)
ei ole todellista...
heikki aleksanteri??
Mun papan nimi oli Heikki, joten tältä pohjalta ehdotan mummuni nimeä Linnea. Mutta toi Kaisakin on tosi tosi ihana. :)
Tunnen pari Leena ja Heikki -sisarusta. Sopivat kyllä hyvin yhteen, mutta Leena on minun mielestä enemmän lempeä ja kaino, ei niinkään reipas. Siksi ehdotan Selmaa.
Myös Lotta, Ilona, Kaisa, Reetta ja Martta olisi minun listoilla.
Riikka
Laura
Leila
Minna
Mari
Heli
Senni
Saara
Sofia
Emma
Anna
Aino
Oona
sopisi hyvin Heikin pariksi.
Tyttöjen nimiä onkin jo ehdotettu paljon. Voisi olla:
Selma
Alma/Elma
Sanni
Hertta
Senni
Saara
Kerttu
Vuokko
Eeva
Elli
Senni
Meeri
Armi
Paula
Anita
Varpu
Salme
Hilkka
vanhan tv-sarjan Helmi ja Heikki kunniaksi :)
Heikin siskoksi sopisi myös Helmi, Hilla tai "reippaampi" Heta
lapsen nimenä ja seuraava kun oli tyttö niin Hillaa ajateltiin mutta Maija hänestä sitten tuli.
Laura
Hanna
Maija
Maiju
Kaisa
Kaisu
Reetta
Reeta
Meidän tyttö on Hanna ja olen harkinnut veljestä Heikkiä, jos sellainen joskus tulee. :)
Itselläni on Jaakko ja jos olisin saanut toisen pojan olisi hän ollut Heikki tai Veikko....
Jaakolle toinen nimi voisi olla Ilmari tai Severi... Matiaskin on kyllä tosi hyvä.
Tyttö voisi olla
Kerttu Loviisa
Leena Loviisa
Liisa Loviisa
Maija Loviisa
Hilla
Anna
Maija
Kaisa
Miina
Katariina
Johanna
Heta? Ei ihan perinteinen mutta sopii hyvin Heikin kanssa.
Ei missään nimessä He-alkuista, ei mielellään edes H-alkuista. En pidä siitä, että sisaruksilla on liian samanlaiset nimet. Sen sijaan kaksoiskonsonantti nimessä olisi kiva, vaikkakaan ei välttämätön.
Monet ehdotetuista ovat hieman liian pehmeitä minun makuuni. Ei siis Maijua tai Annia. Kaisa sen sijaan jo käy. Ehdotetuista Leena nousi listalle, ihme kyllä emme sitä olleet tulleet ajatelleeksikaan.
Ap
Ja pojalle tuota Severiä toisena nimenä voisi miettiä myös.
Ap