Onko Kir Royal (joko itsetehtynä tai Alkon valmis) hyvää?
Kommentit (11)
Osta cassis-likööriä ja kuivaa kuoharia; 1/3 likööriä, 2/3 kuoharia.
valmistetaan oikeaoppisesti samppanjaan, mutta mielestäni se on hyvän juoman pilaamista. Samppanja on paras juoda samppanjana. Mutta kuohuviinistä "Kir Royalin" voi vallan hyvin valmistaa, ja se on hyvää.
valmistetaan oikeaoppisesti samppanjaan, mutta mielestäni se on hyvän juoman pilaamista. Samppanja on paras juoda samppanjana. Mutta kuohuviinistä "Kir Royalin" voi vallan hyvin valmistaa, ja se on hyvää.
Tän voi tehdä myös lakka- tai jostain muusta suomalaisesta marjalikööristä, ei tarvii olla sitä mustaherukkaa aina.
Ja silloin, kotimaisista likööreistä valmistettuna, se voisi olla Polar Royal! :D
Hyvä alkudrinkki on myös vastapuristettu appelsiinimehu + kuohari (Mimosa) ja persikkanektari + kuohari (Bellini).
Tän voi tehdä myös lakka- tai jostain muusta suomalaisesta marjalikööristä, ei tarvii olla sitä mustaherukkaa aina.
Täällä Ranskassa Kir Royal tehdään samppanjaan aina. Jos se tehdään kuohuviiniin, juoman nimi on pelkkä Kir. Olen jossain Euroopassa saanut kyllä Kir'iä tehtynä valkoviiniin, ei kovin hyvää mielestäni. Nimillä on varmaan alueellisia eroja.
minun mielestäni, ei ole liian ällömakeaa. Ravintoladrinkit ehkä ovat vähän parempia kuin alkon valmisversio, mutta kyllä sitä valmistakin sen yhden maljan juo, ei ole huono.
Täällä Ranskassa Kir Royal tehdään samppanjaan aina. Jos se tehdään kuohuviiniin, juoman nimi on pelkkä Kir. Olen jossain Euroopassa saanut kyllä Kir'iä tehtynä valkoviiniin, ei kovin hyvää mielestäni. Nimillä on varmaan alueellisia eroja.
Täällä Ranskassa, missä minä asun, tavallinen Kir tehdään valkoviiniin ja Kir Royal kuohariin tai joskus sampanjaan. Eikös ole ihmeellistä? Missä se sun Ranskasi sijaitsee?
Ei kylläkään pidä paikkaansa, että Ranskassa Kir tehdään aina shamppanjaan. Ainakin kaikissa Normandian ravintoloissa valkoviiniin tehty Kir on sääntö ja Kir Royal, eli shamppanjaan tehty pikemminkin poikkeus, joka edellyttää asian sanomista tarjoilijalle.
No mut älä ny ainakaa mitää valmissötkötyksiä osta, ne on ihan hirveitä.
Ite laitan kuoharilasin pohjalle 1cl creme de cassis -likööriä ja päälle jotain hyvää peruskuoharia. Jos haluaa makeamman version, nii sit 2cl likööriä. Ja tosiaan kir-versioita voi muunnella erilaisilla likööreillä.
Sopii kivasti jouluunki, mut miettiikö ihmiset jo nyt joulujuttuja? Siis lahjojen hankkimisen ymmärrän, että tehdään ympäri vuoden, mutta ruokien ja juomien suunnittelu menee mulla vähän yli.
Tee itse.