Ihana syksy: -6 kg ja kynsienpureskelun lopettaminen yli 35 vuoden jälkeen
En olisi ikinä uskonut, että pystyn lopettamaan kynsienpureskelua. Kaikki oli kokeiltu, mutta sormet eksyi aina suuhun ja kynnet oli sellaiset karseat puolen sentin revityt hirvitykset. Samoin painoni kanssa olen taistellut aina, ihan teini-ikäisestä asti ja aina olen ollut ylipainoinen. Nykyisin jopa painoindeksin mukaan vaikeasti ylipainoinen.
Tänä syksynä kaikki on muuttunut. Yksi päivä loppukesästä päätin, että nyt on kynsiä syöty tarpeeksi ja niin se jäi. Nyt mulla on normaalit kynnet, vähän yli sormenpäiden. Ensimmäistä kertaa uskallan näyttää käteni piilottelematta niitä.
Tästä "voimaantuneena" päätin, että nyt lähtee sitten läskitkin. Kilo viikossa tahtia olen mennyt, eikä tee tiukkaakaan. En ole "sortunut" kertaakaan, vaan olen noudattanut itselleni asettamaan ruokavaliota tiukasti ja jopa nauttinutkin tästä kontrollin tunteesta eka kertaa elämässäni. Nyt olen aivan vakuuttunut siitä, että tämä laihis onnistuu, kun kyse on koko pään sisällön muuttumisesta.
En vain ymmärrä, että mitä mun pään sisällä on tapahtunut? Asiat, joiden kanssa olen lyönyt päätä seinään vuosikausia epätoivoissani, yrittänyt ja sortunut ja sitten maannut itseinhossani, onnistuvat nyt niin helpon tuntuisesti.
En tiedä, mikä on homman nimi, mutta hyvältä tämä tuntuu!
Kommentit (3)
Onko elämässäsi tai ympäristössäsi tapahtunut muutoksia, jotka voisivat selittää sinussa tapahtuneen muutoksen?
Itsellä kummatkin ongelmat, enkä taida niistä päästä koskaan eroon. Hyvä että edes joku!
T: Ylipainoinen, joka ruuan lisäksi syö kynsiäänkin ;)