Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä ihmisillä on, kun eivät vastaa mitään tekstiviesteihin?

Vierailija
17.11.2010 |

Olen kutsunut erään pariskunnan jo 2kk sitten kylään (muitakin on tulossa) ja nyt tällä viikolla eilen tarkensin ajankohdan jne.

Minusta äärimmäisen epäkohteliasta, kun ei vastata mitään. Ollaanko tulossa jne.

En minäkään jaksa perään soitella tuollaisille moukille.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ainakin tulee usein kymmeniä tekstiviestejä päivässä. Kaikenmaailman kaverien tapaamisehdotuksia, moikkauksia, yms.

Usein ne viestit tulee juuri, kun olen tyyliin kaupan kassajonossa tai kiiruussa juoksemassa jonnekin, enkä ehdi heti vastata. Tai kokouksen aikana tullut useita viestejä.

Sitten aion vastata myöhemmin.... ja käykin niin, että unohdan koko viestin. Joku tekstiviesti ei ole prioriteettilistallani ykkösenä kuitenkaan. Mikä ei tarkoita, etten kaveriani arvostaisi, jne. En vaan kiireeltäni muista.

Ja olen huomannut, että monet ihmiset tekee sitä, että ilmoittavat vasta ihan viime tingassa, esim. edellisenä päivänä vasta. ovatko tulossa. Mietitääm, jaksetaanko työviikon jälkeen. Tai on useampi ohjelmavaihtoehto samalle ajankohdalle, mietitään, minne oikeasti halutaan mennä.

Tämä ihan normaalia tänä päivänä. Jos on vaikka joku maksullinenkin tapahtuma, jollaisia olen järjestänyt, niin asiakkaat haluaa päättää tulostaan vasta viime hetkillä.

Vierailija
2/10 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on vaan kohteliasta vastata jotain, vaikka ei "virallista" pyyntöä olekaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ainakin ärsyttää tekstiviestien naputtelu.

Vierailija
4/10 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja en minä tiedä onko kaverilla lomaa just nyt, että ei edes lue sähköpostia tms

Vierailija
5/10 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekstiviesteihin. Rasittaa se näpertely ja naputtelu. Varsinkin jos viesti on joltain puolitutulta ja siihen pitäis sitten keksiä vielä pari riviä jotain pientä mitä kuuluu-rupattelua ettei vaikuta tylyltä. Onneksi useimmiten voi soittaa ja lähettää sähköpostiakin.

Vierailija
6/10 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma että sinulla on edes oikea numero ja viestit ovat menneet perille?

Itse suosin sähköpostia ja Facebookia, koska niissä pystyy vastaamaan viesteihin samantien. Sähköpostia kun menee lukemaan silloin kun on aikaa eivätkä viestit huku ja unohdu minnekään. Lisäksi näppiksellä on NIIN paljon helpompi kirjoittaa kuin näpytellä jotain kännykkää.

Inhoan tekstiviestejä, koska:

- Ne tulevat aina väärään aikaan ja väärässä paikassa.

- Ne unohtuvat, koska niihin vastaaminen samantien on usein mahdotonta.

- Koska useimpien puhelimilla ne ovat työläitä kirjoittaa, niin ne ovat usein lyhyitä ja hankalasti tulkittavia

- Vastauksen naputtelu on työlästä ja hankalaa samasta em. syystä

- En ylipäänsä voi sietää sitä, että yksi yksinkertainen asia pitää hoitaa kymmenillä tekstiviesteillä, kun sama asia hoituisi yhdellä puhelulla tai parilla sähköpostiviestillä paljon helpommin.

Ainut tilanne missä tykkään käyttää tekstiviestejä on jonkun asian ilmoittaminen jollekulle tilanteessa, jossa hän ei voi vastata puhelimeen eikä ole sähköpostin äärellä. Lisäksi ulkomailla tekstiviestit ovat joskus käyttökelpoisia halvemman hintansa vuoksi.

Vierailija
7/10 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekstarit on mun mielestäni vaan sellaisia toisen luokan viestejä. Niihin vastataan jos ehditään ja mitään tärkeää ei kannata lähettää tekstarilla.

Vierailija
8/10 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on vaihtanut, niin eipä ole sitten kummoinen kaverikaan jos ei vaivaudu siitä ilmoittamaan.

Kyllä sen vastauksen voi aina soittaa tai laittaa s-postilla. On vaan epäkohteliasta kun ei mitään kerro

Vierailija
9/10 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

, että en katso sitä kuin joskus parin viikon välein. Työsähköposti on erikseen ja siihen ei kaverit mitään lähettelekään

Vierailija
10/10 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

, että en katso sitä kuin joskus parin viikon välein. Työsähköposti on erikseen ja siihen ei kaverit mitään lähettelekään

sähköposti tulee Outlookiin kotonakin, en voisi kuvitellakaan meneväni jonnekin erikseen niitä katsomaan.