Voiko vauvamahaa vihaava mies ruveta rakastamaan syntynyttä lasta?
Ystäväni tuli raskaaksi, vaikka sen ei pitänyt olla mahdollista. Aborttia ystäväni ei pystynyt tehdä, vaikka mies painosti.
Koko raskauden ajan mies ei ole puhunut vauvasta mitään, ei ole halunnut katsoa ultrakuvaa, ei ole osallistunut MIHINKÄÄN. Synnärille ei vie, vaan ystävän oma isä lupautui viemään. Ainoa mitä mies on sanonut vauvasta on, että se on syöpäkasvain, eikä sillä tule koskaan olemaan isää. Mies on rakennuttanut myös samalle tontille ns. oman mökin, jotta ei tarvitse olla vauvan kanssa samassa tilassa.
Tästä kaikesta huolimatta he menivät naimisiin. Ystävä on nyt viimeisillään, eikä hän saa enää halata miestä kuin niin, ettei maha ole välissä.
Olen niin pahoillani ystävän puolesta.
Onko kellään tositarinoita siitä, että tosi vastahakoinen mies olisi herännyt, kun näkee oman vauvansa?
Kommentit (24)
Kun lapsi oli viikon vanha, hakkasi mies lapsen henkihieveriin. Lapselle tuli mm. kallonmurtuma. Äiti tajusi silloin erota.
Ja ihan suloisessa Suomessamme tapahtui tämäkin.
Todellakin vastuu on myös äidillä, joka on altistanut lapsensa moisen hulloun läsnäololle. Miten tuollainen paska voi edes kutsua itseään äidiksi? Ihmisen irvikuvia molemmat, kumpikaan ei ansaitsisi olla lapsen lähelläkään.
Minusta tässä tilanteessa huoli vauvasta on niin suuri, että neuvola voisi olla yhteydessä sairaalaan ja sossuun eli vauva ja äiti eivät palaa tuohon tilanteeseen vaan turvakotiin synnytyksen jälkeen. Lapsen henki voi olla vaarassa tuollaisessa perheessä.
Mies on sairas, todella sairas eikä paremmaksi muutu.
järkiinsä ja jättänyt moisen kuvotuksen?
meni naímisiin tuollaisen ääliön kanssa?
herramunjeesus, NAIMISIIN? Samalle tontilleoma mökki? Minkä taivaan tähden te ette muiluta moista miestä jonnekin argentiinaan ettei se enää olisi täällä vaivoiksi?
En tajua miten ystäväni on jaksanut, en tajua miten voi vielä rakastaa miestä, saati mennä sen kanssa naimisiin. Ihmeellistä kuitenkin on, että mies rakastaa ystävääni, mutta ei lasta.
ap
tuo mies ei vihaa vain vauvavatsaa vaan myös vauvaa, joka ei edes ole syntynyt. Hänen puheensa ovat olleet kyllä niin julmia etten itse olisi kyennyt menemään moisen miehen kanssa naimisiin.
Huh, en uskalla edes ajatella, miten mies kohtelee omaa lastaan myöhemmin jos hän ei nyt sitten ihastu vauvaan kun hän on konkreettisena heidän edessään.
Kumpi onkaan sairaampi, mies vai ystäväsi? Oksettaa nainen joka tuollaisen miehen kanssa pysyy yhdessä.
Eihän tämä ole oikeesti totta?
näkee oman vauvansa, tai oppisi edes sietämään vauvaa ajan mittaan (!). Mies on aina sanonut, että kamalin asia elämässä olisi, jos hänestä tulisi isä. Ja niin hänestä nyt tuleekin.
Älkää pliis tulko huutelemaan mitään provoa tänne, koska tämä on kipeän totta. Mä todella kärsin ystäväni puolesta. Ehkä ystäväni on jaksanut tämän raskauden, koska hänellä on ystäviä joiden kanssa voi puhua vauvasta ja kaikesta siihen liittyvästä. Olen ollut hänen mukanaan myös lääkärissä jne.
miten mies kohtelee omaa lastaan myöhemmin jos hän ei nyt sitten ihastu vauvaan kun hän on konkreettisena heidän edessään.
En tajua miten ystäväni on jaksanut, en tajua miten voi vielä rakastaa miestä, saati mennä sen kanssa naimisiin. Ihmeellistä kuitenkin on, että mies rakastaa ystävääni, mutta ei lasta.
ap
mies ei todellakaan rakasta ystävääsi! Tuo käytös on pahinta mahdollista henkistä väkivaltaa eikä rakkaudesta voi puhua samana päivänäkään. Toki mies voi väittää (ja jopa itse uskoa) rakastavansa ystävääsi, mutta näin ei ole. Todellinen rakkaus ei ikinä, IKINÄ, sallisi miehen käyttäytyä noin, ihan sama mitä hän ajattelee vauvasta!
Toivottavasti joku ilmoittaa tilanteesta heti lastensuojeluun kun vauva on syntynyt, ja ystäväsi laitetaan ymmärtämään vastuu lapsesta. Lapsi menee miehen edelle aina, ja jos ystäväsi ei tätä tajua niin lapsen on parempi jossain toisessa perheessä. Tuollaista elämää ei kukaan ansaitse, mutta ystäväsi on sentään tehnyt itse valintansa. Lapsella sitä oikeutta ei valitettavasti ole.
vaan sitä lasta.
Pelottava ajatuskin, että ystäväsi ja vauva tulee olemaan sen miehen kanssa yhdessä.
Toivottavasti ystävälläsi on sen verran äidinvaistoa, että osaa ja uskaltaa erota, vauvan takia jos ei itsensä..
mies ei ole terve. Mitään hyvää ei tästä voi seurata, lasta käy niin sääliksi. Toivottavasti äiti tajuaa viedä lapsen turvaan.
niin toimi! Huolehdi vaikka ystäväsi vanhempien kanssa, että järjestätte naisen ja lapsen turvaan. Miehelle kenties aika terapiaan, psykologille??
ystäväni kanssa? Mies on auttanut ystävääni ostosten kantamisesta, halkojen hakkaamisessa ym. eli ottaa huomioon ettei ystäväni jaksa enää tehdä em. asioita. Seksikin on kelvannut. Mä en ole ikinä törmännyt tuollaiseen ukkeliin. Jotenkin kaverini rauhallisuus ja parempien aikojen odottelu on taannuttanut mutkin uskomaan, että kyllä tää tästä..
ap
Saati mies terapiaan.. Olen silloin alussa yrittänyt kovasanaisesti takoa ystävän päähän järkeä, mutta nyt olen itsekin jotenkin lamaantunut tilanteeseen. ap
niin toimi! Huolehdi vaikka ystäväsi vanhempien kanssa, että järjestätte naisen ja lapsen turvaan. Miehelle kenties aika terapiaan, psykologille??
Tietysti siksi, että se vaikeuttaa uhrin lähtöä entisestään ja sitoo alistajan ja alistetun entistä tiukemmin toisiinsa. Vaimonhakkaajat, narsistit ja muut sairaat ovat yleensä erittäin innokkaita menemään naimisiin ja osoittamaan ulkopuolisille miten läheinen pariskunta on ja miten rakastavia, välittäviä ja helliä he ovat puolisoina...
Kaikenlaista vipeltäjää sitä onkin. Ap, olen todella pahoillani ystäväsi puolesta. Hän on varmaan menettänyt itsekunnioituksensa täysin.
minkälainen mies inhoaa vaimonsa vauvamahaa ja vauvaa? miksi kukaan tuleva äiti katselee tuollaista menoa? Mitä ystäväsi sitten tekee mun mies pahoinpitelee lapsen? ymmärtää edelleen ja toivoo parempia aikoja?