Mä olen huomannut, että itseasiassa taitaa olla "siunaus", etten saanut tytärtä vaan vain poikia
sillä olen huomannut, etten jaksa enää yhtään pikkulapsia. Meteli on hermojaraastavaa, vauvat ei ole yhtään söpöjä vaan vain vaativia ja lapsenhoito on rasittavaa.
Ja olen sentäs vasta vähän yli 3-kymppinen.. epäilen että tämä tästä vaan pahenee iän myötä.
Niin ja siis miten tämä poikiini liittyy.. yleensähän tuppaa olemaan niin, että äidit vievät lapsiaan hoitoon _omalle äidilleen_, kun taas miehen äidille harvemmin.
Eli elän toivossa, ettei mun tarvitse hoitaa mahdollisia lapsenlapsiani tulevaisuudessa ihan niin usein... Mä voin suosista olla sellainen vähän etäisempi mummo.. (toki siis haluan olla mahd. lastenlapsieni elämässä mukana, mutta en niinkään hoitajana, ainakaan kun ovat alle kouluikäisiä)
Kommentit (11)
Joku joskus kirjoitti kuinka suree etukäteen sitä että tulee olemaan se "kakkosmummo", minua puolestaan ajatus vain ilahdutti :) Haaveissani matkustelen eläkepäivinäni, asutaan talvet ulkomailla jne. Ahdistaa ajatus siitä että pitäisi toimia jonain hoitoautomaattina lapsenlapsilleni.
anoppina, kun susta ei välitetä yhtään, kun ei lapsiakaan tuoda kylään.
Aivan samaa mieltä muiden kersoista. Mutta ehkä ne omat lapsenlapset vievät sydämen, kuten omat lapsetkin?
Ja kun omat lapset alkavat olla vähän isompia, että vähän helpottaa tyyliin, nuorin on 5v-alakoulussa, niin silloin tuntee itsensä tosi vanhaksi ja on ok vähän huokaista pikkulapsiajan sitovuudesta.
Minä toivon että lapseni tekisivät vaan yhden lapsen... tai tajuaisivat tuoda mulle vaan yhden.
lapsia hoitelee pääsääntöisesti anoppi, eli miehen äiti :) Mutta kaiketi sun tuleva miniä (jos saat) vaistoaa kenella lapsiaan antaa.
Ikävä homma muuten, toi tyttären puute. Yleensä he tuppaavat hoitamaan vanhoja vanhempiaan.
"yleensähän tuppaa olemaan niin, että äidit vievät lapsiaan hoitoon _omalle äidilleen_, kun taas miehen äidille harvemmin."
Ei kannate vielä riemuita. Mitä jos miniäsi vanhemmat ovatkin jo kuolleet tai vaikka alkoholisteja?
Jos joskus lapsia teen niin äitini ei heitä hoitaisi. Olen kyllä varma, että anoppi hoitaisi mielellään.
lapset ovat olleet yökylässä vain miehen vanhemmilla. Onneksi ottavat silloin tällöin yöksi:)
"yleensähän tuppaa olemaan niin, että äidit vievät lapsiaan hoitoon _omalle äidilleen_, kun taas miehen äidille harvemmin."
Ei kannate vielä riemuita. Mitä jos miniäsi vanhemmat ovatkin jo kuolleet tai vaikka alkoholisteja?
Jos joskus lapsia teen niin äitini ei heitä hoitaisi. Olen kyllä varma, että anoppi hoitaisi mielellään.
miehen isälle...ja mielellään ottaa hoitoon.