Kun sais edes YHDEN vapaapäivän.
Paras joululahja mitä voin toivoa, on että saisin edes yhden vapaapäivän lapsenhoidosta. Yksi päivä, että saisin nukkua pitkään, ihan rauhassa roikkua netissä tai katsella leffoja niin, ettei tarvitse vaihtaa vaippaa, syöttää, leikkiä, nukuttaa, lohduttaa jne...
YKSI päivä.
Asutaan maalla, mies viikot poissa työn takia, suku kaukana. Minä täällä ilman autoa kahdestaan lapsen kanssa. Mies vkl väsynyt töistä ja kotona hänellä on niin paljon viikonloppuisin tekemistä, ettei voi ottaa lapsesta vastuuta koko päiväksi.
Nyt tietenkin tulee täällä kuraa niskaan kun en ole superäiti, joka elää vain ja ainoastaan lapselleen. En kuitenkaan koe kovin isona pyyntönä sitä, että näiden 10 kk jälkeen saisin edes sen yhden päivän. Kunhan halusin avautua.
Kommentit (25)
Hmm, tää vähän nyt tökkää...
Talo remontissa (tehdään itse)ja jos haluaa joskus saada valmiiksi, sitä on tehtävä sillon kun on kotona, eli viikonloppuisin. Selvittikö?
10kk ja pitäs jo lomaa saada? Mä olen ollut 4 lapsen kanssa jo 9 vuotta putkeen eikä lomapäiviä laskeskella kun yhden käden sormilla.
Mies hoitaa lasta vuorokauden kun sinä pidät huilipäivän, viekoon vaikka mummolaan sen. Vai eikö miehesi saa töistä lomaakaan?
Olet itse tehnyt valintasi, joten lähde siitä, että koitat jaksaa. Esimerkiksi autotta oleminen on hankalaa, mutta jos olette niin päättäneet niin sitten on turha mussuttaa palstalla.
Oma yksinkertainen ehdotukseni on, että hankitte pariksi päiväksi lapsenhoitajan kun kerran on sukukin kaukana. Jos mies on noin paljon työssä, hänellä on varmaankin varaa kustantaa hoitaja pariksi päiväksi.
Talo remontissa (tehdään itse)ja jos haluaa joskus saada valmiiksi, sitä on tehtävä sillon kun on kotona, eli viikonloppuisin. Selvittikö?
Jättäköön päivän tekemättä että äitikin jaksaa auttaa. Älä ole naurettava.
kiitos kannustuksesta. Eipä täällä muunlaisia viestejä voikaan odottaa. No, en mä täältä tukea hakenutkaan, kunhan halusin johonkin vaan sanoa tämän "ääneen". En halua lapsenhoitovastuuta lykätä miehelleni, eiköhän sillä ole tuota vastuuta jo ihan riittävästi muutenkin. Ja hän pitää joskus jopa vapaita viikonloppuja remontistakin, on ne ansainnut koska tekee raskasta työtä. Enkä mä valittanut omasta jaksamisestani. Olen vaan niin v-mäinen paska akka joka KEHTAA toivoa hetken omaa aikaa.
-ap
"TULKAA MINUN LUOKSENI, KAIKKI TE TYÖN JA KUORMIEN UUVUTTAMAT. Minä (Kristus) annan teille LEVON. Ottakaa minun ikeeni harteillenne ja katsokaa minua: minä olen sydämeltäni lempeä ja nöyrä. Näin teidän sielunne löytää levon. Minun ikeeni on hyvä kantaa ja minun kuormani on kevyt."
http://www.sinuntahtesi.com/rakkaus.html
http://www.credo.fi/raamattu/1992/Matt.11.html#28
kiitos kannustuksesta. Eipä täällä muunlaisia viestejä voikaan odottaa. No, en mä täältä tukea hakenutkaan, kunhan halusin johonkin vaan sanoa tämän "ääneen". En halua lapsenhoitovastuuta lykätä miehelleni, eiköhän sillä ole tuota vastuuta jo ihan riittävästi muutenkin. Ja hän pitää joskus jopa vapaita viikonloppuja remontistakin, on ne ansainnut koska tekee raskasta työtä. Enkä mä valittanut omasta jaksamisestani. Olen vaan niin v-mäinen paska akka joka KEHTAA toivoa hetken omaa aikaa.
-ap
en HALUA miestäni pyytää olemaan lasten kanssa YHTÄ päivää!
Ole sitten valittamatta, joko pyydät tai olet ilman vapaapäivää
"Eipä juuri. Selittelyn makua..Olet ovimatto johon ukkosi pyyhkii jalkansa viikonloppuisin, sori. "
Miten minä olen se ovimatto, jos mies on viikon töissä toisella paikkakunnalla. Tulee kotiin pe-iltana ja la-aamuna alkaa remontoida meidän yhteistä kotiamme, tekee sitä iltaan asti ja jatkaa sunnuntaina. Siinä välissä välillä käy toki leikkimässä lapsen kanssa.
Ja sinulle, keneltä tuli iänikuinen "tuliko yllätyksenä"- kommentti: ei, ei tullut yllärinä. Voi se silti ajoittain raskasta olla. Tuskin joillekin pareille talon rakentaminenkaan yllärinä tulee, mutta kummasti niitä eroja vaan rakennnusprojektien aikana tulee.
Mulla on hyvä, ahkera ja välittävä mies joka ei vaan voi revetä joka paikkaan. Mun viestin tarkoitus ei ollut todellakaan haukkua häntä.
Unohdin, että av-mammojen miehet on niin paskoja keskimäärin, että kuvitellaan kaikkien muidenkin ongelmien johtuvan miehestä.
"Mikä estää palkkaamasta lastenhoitajaa? Sillähän siitä pääset"
On viikot pois kotoa, koska kaukana töissä. Ei se sitä tarkota että tienais paljon. Lainoja kun on, ei paljon hoitajia palkkailla.
mutta niin se vain on, että noin se välillä menee.
Meillä on suku lähellä ja isovanhemmat elossa. Sisaruksiakin on pilvin pimein meillä vanhemmilla.
Mutta koska en ole koskaan aiemmin apua pyytänyt, niin ensimmäisen kerran minulla(ja miehelläni) oli vapaata lapsista kun esikoinen oli jo yli kuusi vuotias.
Olihan se pitkä aika odottaa, mutta hoitajan sain lapsilleni vasta kun tohdin pyytää apua. Meidän suvussa nääs ei tarjota lastenhoitoapua..
"Mikä estää palkkaamasta lastenhoitajaa? Sillähän siitä pääset"
On viikot pois kotoa, koska kaukana töissä. Ei se sitä tarkota että tienais paljon. Lainoja kun on, ei paljon hoitajia palkkailla.
tilanteeseensa. Lastenhoitajan palkkaamiseen saat muuten kotitalousvähennyksen että siitä ei jää kun muutama kymppi sun omalle kontolle.
Mutta ilmeisesti kuitenkin tarkoitit alunperinkin että jonkun ulkopuolisen tahon pitää ensin osata arvata sun ahdinko ihan tuosta vaan ilman että kerrot siitä kenellekään ja kaiken lisäksi vielä tarjota ulkopuolelta apua täysin ilmaiseksi.
"ap, hoi vastaa nyt: miksi et palkkaa lastenhoitajaa päiväksi tai pariksi? "
Ei kauheasti kiinnosta ottaa ventovierasta kotiin lasta hoitamaan. Miten siinä pitäis pystyä sitten rentoutumaan.
Ymmärtäkää nyt, että kunhan sanoin ääneen yhden toiveeni. Mut käsitettiin nyt ilmeisesti niin, että valitan nykyisestä elämäntilanteestani. Olen tähän tottunut ja ihan kivasti tämä menee mutta olis kiva joskus saada omaa aikaa vaan hetki.
Ilmeisesti mä en vaan nyt osaa selittää tätä oikein.
-ap
En odota, että joku tulis tänne pyytämättä hoitamaan lastani. EN ole ahdingossa, kuten joku tuolla mainitsi.
Se vapaapäivä vaan AJATUKSENA olis kiva.
*huokaus*
tuota minäkin toivoisin. Ja se nimenomaan pitäisi olla niin, että saisin olla yksin kotona. Vaikka lapsille olisikin joku muu hoitaja (isä tai kuka hyvänsä), niin minun jalassani ne kuitenkin aika ajoin roikkuvat, eikä hiljaisuudesta ole tietoakaan.
Ja jos saisi toivoa kokonaista vuorokautta, niin että saisi edes joskus nukkua koko yön... Nyt olen heräillyt 7 kk tunnin tai kahden välein, ei ole herkkua ei.
voi kun osisin auttaa, mutta minusta on ihan normaalia että äitikin haluaa ja ansaitsee päivän vapaata kaikesta voidosta, huolenpidosta ja organisoinnista. Saisitkohan jonkun isovanhemman päiväksi pariksi kylään tai voisitko viedä lapsesti päiväksi ja yöksi hoitoon. Kumma että täällä taas nakataan rapaa niskaan. Vaikka lapsi/lapset on tärkeintä maailmassa jotkut ihmiset kaipaa vapaata edes joskus eikä se tee kenestäkään huonompaa. Voimia sinulle!
Ymmärtäkää nyt, että kunhan sanoin ääneen yhden toiveeni. Mut käsitettiin nyt ilmeisesti niin, että valitan nykyisestä elämäntilanteestani. Olen tähän tottunut ja ihan kivasti tämä menee mutta olis kiva joskus saada omaa aikaa vaan hetki.
Ilmeisesti mä en vaan nyt osaa selittää tätä oikein.
-ap
Enkä nyt hauku ap:ta, mutta totean, että kun esitit toiveen, on palstalla esitetty monta tapaa toteuttaa se (kaikki esitykset eivät tosin ole parhaiten tuotu ilmi). Mutta sinun vastauksesi, ap, ovat sitä luokkaa, että niistä käsittää ettet edes halua toteuttaa toivettasi. Eli hieman ristiriitaista viestiä annat.
Nyt epäilet ettet osaisi rentoutua, jos lasta hoitaa joku vieras. Ihan varmasti tuo rentoutuminenkin onnistuisi muutaman hoitkerran jälkeen. Eikö isovanhemmista voisi tulla teille esim. viikomlopuksi ja auttaa lastenhoidossa? Tai joku kummeista/ystävistä?
Itsekään en aina ymmärrä sitä, että asioista valitetaan, mutta niille ei olla valmiita tekemään mitään..