Mitä lahjaksi veljelle ja kälylle, sanovat aina, että eivät halua mitään,
mutta meillä on ollut tapana aina sisarusten kesken lahjat ostaa ja hekin ostavat meille. Tänä jouluna olemme vieläpä kaikki sisarukset äitini luona, joten ikävää, jos he eivät sit saa lahjoja niin paljon kuin me muut.
Tai oikeastaan syy miksi haluan heillekin lahjan antaa, on se, että rakastan joululahjojen antamista :)
Heillä on pieni vauva, jolle jotain ostan lahjaksi, mutta heillekin jotain kivaa haluaisin. Suklaata ja arpoja annoin viime vuonna :)
Kommentit (23)
Tai se paskahuussi pakolaisleirille. Varmasti tykkäävät.
Lahja on lahja, ja jos haluat antaa hyväntekeväisyyteen, niin se on tosi hienoa mutta sitä ei tarvitse mainostaa.
Jos haluat antaa lahjan jollekin, niin et voi antaa sitä toiselle ja väittää antaneesi sille ensimmäiselle (ja olettaa vielä että kaikki kehuvat kun olet niin jalo).
He saattavat ihan vilpittömästi oikeasti ajatella, että mielummin ei mitään kuin lisää tavaraa.
Lahjoitus hyväntekeväisyyteen voisi olla hyvä. Kanoja köyhään perheeseen, hyttysverkko tai vauvan rokotukset kehitysmaahan.
Itse olen antanut tämmöisiä äidilleni, joka IHAN OIKEASTI ja VARMASTI ei halua mitään tavaraa.
Lahja on lahja, ja jos haluat antaa hyväntekeväisyyteen, niin se on tosi hienoa mutta sitä ei tarvitse mainostaa.
Jos haluat antaa lahjan jollekin, niin et voi antaa sitä toiselle ja väittää antaneesi sille ensimmäiselle (ja olettaa vielä että kaikki kehuvat kun olet niin jalo).
sen kun ostin sille viime jouluna lehmän jonnekin vinkuintiaan. Suuttui eikä ole käytännössä puhunut mulle vuoteen mitään, mikä taas nyt ei periaatteessa ole ollenkaan huono juttu.
Osta heille vaikka yhteinen lahjakortti johonkin hemmotteluhoitoon/kylpylään/hierontaan tms. ja samassa yhteydessä voit ilmoittaa lupaavasi hoitaa vauvaa yön yli tai hemmottelun ajan, että pääsevät yhdessä parina rentoutumaan. Vauvaperheen vanhemmille yhteinen hetki pariskuntana saattaa muutaman kuukauden päästä tulla todellakin tarpeeseen!
ja saatteeksi lupaus hoitaa vauvaa tuon illan ajan.
Lahja on lahja, ja jos haluat antaa hyväntekeväisyyteen, niin se on tosi hienoa mutta sitä ei tarvitse mainostaa. Jos haluat antaa lahjan jollekin, niin et voi antaa sitä toiselle ja väittää antaneesi sille ensimmäiselle (ja olettaa vielä että kaikki kehuvat kun olet niin jalo).
Mun esikoinen ilahtui tosi paljon kun annoin pari kanaa lahjaksi kehitysmaahan. Annoin hänelle toski muutakin. Ja kuopus vei eskarin tädeille lahjaksi puhdasta vettä lapsille afrikkaan. Tädit olivat haltioissaan.
päästyään etteivät tarvii mitään lahjaa että älä vaan osta missään nimessä mitään. Mutta sitten kun joku ottaa ohjeesta vaarin eikä tosiaan osta mitään, niin johan menee kieltelijöillä herne nenään ja melkein aivoihin asti. Suuttuvat ja kiukuttelevat.
Pöh!
- elokuvaliput ja lupaus olla vauvanvahtina elokuvan ajan
- saunatuotteita (jos on, jos ei, niin kylppäriin) esim. uudet pesukukat, ihanan tuoksuinen suihkuvaahto ja joku saunatuoksi
- yhteinen torkkupeitto
jos tietää, että ko. henkilö oikeasti ilahtuu.
Arvostan kyllä hyvään tarkoitukseen lahjoittamista, enkä todellakaan odota saavani lahjoja (no joku nyt olisi jouluna mukava, myönnetään), mutta minusta on jotenkin noloa kertoa omista rahalahjoituksistaan. Tulee vähän sellainen "katsokaa miten erinomainen olen" -fiilis.
Eikä johdu siitä, etten itse lahjoittaisi mihinkään (ajatelkaa miten erinomainen olen!).
Jos nyt joku minulle vuohikortin lykkäisi, niin olisin varmaan asianmukaisesti otettu - ainakin yrittäisin parhaani ;)
Mun esikoinen ilahtui tosi paljon kun annoin pari kanaa lahjaksi kehitysmaahan. Annoin hänelle toski muutakin. Ja kuopus vei eskarin tädeille lahjaksi puhdasta vettä lapsille afrikkaan. Tädit olivat haltioissaan.
Ja olen sen kaikille sanonut. Eli jos joku ilmoittaa ettei halua lahjoja, niin älä osta. Osta vaikka vauvalle sitten jotain enemmän - lapset ansaitsevat aina lahjoja.
Minä annan aina perinteisesti muutamille ihmisille jotain lahjaksi lehmä -verkkokaupasta. En minä koe, että minä olisin siinä tekopyhä tai leveilisin hyvätekeväisyydelläni. Eikös se mene niin päin, että lahjan saaja 'luopuu' siitä että saisi lahjan ja lahja menee sitä enemmän tarvitsevalle.
Vinkkinä ap:lle: lahjakortti verkkokaupppaan josta saa tilata valokuvakirjan, voivat tehdä sen vaikka vauvan ensimmäisestä joulusta.
ainoastaan lapsille, joita meillä ei ollut vielä silloin.
Ekana jouluna osti kuitenkin miehelleni jotain, kun kerran on hänen veljensä.
Siitä lähtien olen aina jotakin pientä hänelle laittanut. Käly sen sijaan ei ole enää mitään meille laittanut, ei edes lapsillemme puhumattakaan että kummilapselleen edes.
että nyt veljesi ja kälysi toivovat pääsevänsä EROON tuosta lahjojenantotavasta.
Heillä on pieni vauva, jonka hoidossa on paljon työtä ja heidän on kenties oikeasti aika hankala päästä ostelemaan lahjoja koko suvulle.
Joten he NYT toivovat omalta osaltaan pääsevänsä helpommalla!
Kunnioita sitä, ap. Jos ostat heille, heille tulee ikävä olo jos eivät ole ostaneet sinulle. Vastavuoroisuushan siinä on kumminkin tapana.
Sinuna siis kysyisin vielä uudestaan, onko varma nyt niin, että he haluavat jättää lahjat väliin tänä vuonna...?
Voitte vaikka yhdessä jouluaikaan pelata ja sitten pari keskenään.
Rummikub tai scrabble esimerkiksi mukavia aikuisellekin.
Veljeni sanoi siis jo viime vuonna, että eivät halua mitään lahjaksi, silti ostivat meillekin lahjan. Noista hyväntekeväisyyslahjoista en tykkää ollenkaan, ovat aivan älyvapaa keksintö.
Muuten tulikin paljon hyviä vinkkejä, kiitos niistä!
että ei todellakaan mitään tavaraa kaivata, sillä antajan ja saajan sisustusmaku ei välttämättä käy kovin hyvin yksiin. Eli ei mitään torkkupeittoja tai muuta, mitä pitää pitää näkyvillä.
Lahjojen sijaan olen jo vuosia antanut sisaruksilleni jotain, mikä häipyy pois. Eli joulukukan, kynttiläpaketin, herkkukorin, viinipullon, juustoja, jne. Nää kaikki kuluu ainakin suurin piirtein ennemmin tai myöhemmin pois, eli nurkkiin ei jää ei-toivottua tavaraa säilytettäväksi.
Ja itsekin ollaan vastaavia saatu. Tosin valkosipulituorejuusto juustopakkauksessa joskus vähän ihmetytti, kun antajat erittäin hyvin tiesivät, etten voi sietää valkosipulia. Kai se oli olevinaan sitten hyväkin vitsi.
Hei lapsiperheille musta tosi hyvä lahja on just joku perhe kuvaus maksaa joku 100€ mut ihana silti. En lukenu kokonaa sori jos joku ilmotti ennemmin tälläsen idiksen
Anna lahjakortti kivaan ravintolaan.
Toimii meidän suvussa,herkkusuita kun olemme 😊
tai "yllärilahja" on herkkukori. Ei tarvitse olla edes kallis, jos on hartaudella valittuja juttuja. En siis ilahdu, jos tuot paikallisen marketin valmiin setin, jossa on kahvipaketti, perusglögi, puntti kynttilöitä ja silleen, mutta jos koluat saman kaupan purnukkarivit läpi ja valitset sieltä joko itse tietämiäsi herkkuja (jotain muuta kuin Saarioisten vadelmahilloa, vaikka sekin on ihan jees) tai jotain jännää mitä haluaisit itsekin maistaa.
Älä silti valitse vain yhdenlaisia asioita (esim. juustoja) ellet tiedä, että varmasti pitävät juuri niistä. Minä en pidä juustoista, mutta yksi ei haittaa (sen voi aina lahjoittaa eteenpäin)