Kätilöopisto vai Naistenklinikka Helsingissä?
Pitäisi valita kumpaan synnyttämään...neuvolan terkka totesi, että jos haluaa "pehmeitä arvoja" niin valitse kättäri, tarkoitti kai sitä Haikaranpesä mahdollisuutta.
Kokemuksia olen kuullut molemmista, hyviä sekä huonoja.
Kommentit (5)
Naikkarilla tungetaan pulloa joka välissä ja ihme perusteluin. Molemmissa paikoissa olen työskennellyt ja synnyttänyt.
Naikkarilla tungetaan pulloa joka välissä ja ihme perusteluin. Molemmissa paikoissa olen työskennellyt ja synnyttänyt.
tosin v. 2000 ja 2002 - mutta ihmettelisin suuresti, jos Naikkarilla oltaisiin muututtu jotenkin imetysvastaisempaan suuntaan, kun yleinen trendi on päinvastoin.
Mulla meni lopulta sektioon ja lapsi joutui lastensairaalaan. Olin iloinen, että olin Naikkarilla. Sain henkistä tukea hyvin ja sain myös levätä. Ja lapsi oli liki, pääsin itse lasta katsomaan. Mulla on vain pelkkää hyvää sanottavana Naikkarista. Ystäväni leikattiin samoihin aikoihin Kättärillä, ja siellä joutui liekkauksesta huolimatta hoitamaan vauvaa heti ekasta illasta, vaikka olis tarvinnut edes yhden yön levon.
Mulla meni lopulta sektioon ja lapsi joutui lastensairaalaan. Olin iloinen, että olin Naikkarilla. Sain henkistä tukea hyvin ja sain myös levätä. Ja lapsi oli liki, pääsin itse lasta katsomaan. Mulla on vain pelkkää hyvää sanottavana Naikkarista. Ystäväni leikattiin samoihin aikoihin Kättärillä, ja siellä joutui liekkauksesta huolimatta hoitamaan vauvaa heti ekasta illasta, vaikka olis tarvinnut edes yhden yön levon.
Sitäpaitsi, se vauva hoidetaan aluksi siinä äidin vieressä ja äiti vaan imettää. Ei sitä vauvaa kuulukaan raahata toiseen huoneeseen itkemään että äiti saisi makoilla.
perusteluni olivat ehkä hiukan erikoiset. Siinä on meilahti ja Lastenklinikka ihan vieressä niin uskoin, että itse tai vauva saisimme parhaan mahdollisen hoidon jos jotakin sattuisi synnytyksessä. Lisäksi raskauteni vaati erityiseurantaa niin olin siksikin tyytyväinen että olin valinnut naistenklinikan. Tunsin myös taloa koska olen ollut siellä joskus töissä. Naistenklinikka on ehkä vähän kliininen paikka mutta toisaalta siellä on kyllä paljon myös osaamista esimerkiki imetyksestä yms. Me pääsimme perheosastolle ja olimme tyytyväisiä kyllä. Siellä oli mukava tunnelma. Meidän perhevalmennusryhmässä oli ainakin monia, jotka olivat olleet haikaranpesän valmennuksessa mutta sitten eivät kuitenkaan olleet päässeet kättärin perheosastolle.
Itsekin olen kuullut kummastakin sekä negatiivista että positiivista.