Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kellään koululaista, joka on hidas aamuisin?

Vierailija
16.11.2010 |

Meillä on kaksi kouluikäistä lasta. Toinen herää kun herätän, menee vessaan hoitamaan aamutoimet, pukee sen jälkeen itse reippaasti ja tulee aamupalalle. Syö reippaasti ja sitten lähtee ajallaan kouluun. Siis ilman hoputuksia tai kellonajan kertomista.

Mutta toinen tapaus. Nousee kyllä kun herätän, joskus ei jaksaisi, mutta yleensä jaksaa. Mutta siitä alkaa hidastelu. Pitää kehottaa hampaanpesulle. Sen jälkeen istuskelee, ei pue. Kerron kellonaikaa ja kehotan pukeutumaan.

Aamupalalla on toivottoman hidas. Ei saa syötyä ollenkaan ilman komentamista. Hirveän hoputuksen jälkeen saa syötyä ja sitten on jo kiire pukemaan. Vaikka aikaa on tässä kohtaa tosi vähän, niin lapsi pukeutuu todella hitaasti.

Ei mitään vaikutusta, vaikka kerron montako minuuttia on enää koulun alkuun. Lähtee kouluun ihan viimetingassa.

Minusta tuntuu, että minä jpudun aamulla tekemään kaikki vaiheet, vaikka fyysisesti hän itse tekee, mutta sanallisesti selostan kuin urheiluselostaja, mitä seuraavaksi ja kerron kellonaikaa.

Mitä tälle lapselle voi tehdä? Se että herättäisi aikaisemmin ei toimi, koska sama kuvio toistuu 10 aamuinakin, vaikka lapsi olisi herännyt aamulla aikaisin. Silti lähtee viime tingassa kouluun. 10 aamuina jää vaan jumiin lukemaan tai leikkimään jotain.

Olen joskus yrittänyt sanoa, että nyt kerron vain tämän yhden kerran, että kello on niin paljon, että sulla on kiire. Mutta ei toimi, lapsi vaan istuu aamupalalla syömättä.

Miten toimia? Muilla vinkkejä? Oikeesti tuntuu rasittavalta saada lapsi kouluun, itse on ihan poikki...

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kuudesta lapsesta 2 on tuollaista. Vanhin, jo aikuinen myöhästyy aina joka paikasta, toinen hidastelija ei yleensä myöhästy mutta hoputtaa saa ja tavarat unohtuu ja häviää ym

ei ole ainakaan tuosta nyt jo aikuisesta lapsesta saatu tuota ominaisuutta karsittua.

Vierailija
2/2 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin ajatellutkin. On vaan vaikea katsoa hidastelijaa. Ja missä iässä kannattaa lopettaa hoputtaminen ja jättää ehtiminen omalle vastuulle?

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi