"Työäidit"! =) Onko kukaan muu nyt sairaan lapsen kanssa kotona?
Vaivaako teitä huono omatunto?
Lapsi sairastui sunnuntaina, joten olen eilisestä ollut kotona.
Ensin tuntui että on niin huono omatunto (miksiköhän sekin tulee, eihän sille mitään mahda, jos lapsi sairastaa??), sitten illalla tajusin että tärkeintähän on kuitenkin lapset.
Mulla ei ole vakipaikkaa, ehkä sekin tekee sen, että pelkään ettei sopimusta jatketa. Mikä sekin on tyhmää oikeastaan. Jos työt tän takia loppuis, niin sitte loppuis.
Kommentit (6)
työ, että en voi olla kotona,jos lapsi on kipeä. Äitini on eläkkeellä ja hän pääsee lyhyellä varoitusajalla hoitamaan, eli on siellä tyttäreni kanssa jo toista päivää.
Kyllä olisin tosi mielelläni itse lapsen kanssa kotona, mutta en voi, vaikka laki kuinka sanoo, että oikeus olisi. Käytäntö on toinen juttu...
kotitoimistolla etätöissä. Joten jos lapsi (tai lapset) sairastuvat, niin teen sinä päivänä etätöitä.
Työni on sellaista, että sitä ei kukaan puolestani tee, jos olen sairauslomalla tai muuten pois töistä. Siellä ne kaikki tekemättömät työt vaan odottavat palaamistani, joten sinänsä ei ole mitään järkeä olla virallisesti pois töistä.
toista päivää,sunnuntaina sairastui,huomenna varmaan töihin ja hoitoon mennään.Huono omatunto on kun meillä niin paljon sairaslomia eikä oikein enää löydy kaikille sijaisia,hoitoalalla oon.
Aloituksesi olisi voinut olla minun kirjoittama. Mullakin määräaikainen työ, mikä varmasti aiheuttaa tämän epävarman fiiliksen kun joutuu olemaan pois töistä. Työskentelen alalla, jossa lasten sairastaminen tulisi kyllä ymmärtää, mutta silti tuntuu ikävältä ja pelottaa että ymmärrystä työntekijää kohtaan ei löydykään. Mutta kuten sanoit, lapset ja heisän hyvinvointinsa on se tärkein juttu, jos tämän takia menisi työpaikka alta niin ei olisi minulle arvomaailmaltaan oikea paikka tehdä töitä!
Pomo onkin mielestäni ihan ymmärtäväinen.
Mutta minä olen työpaikalta ainut, joka ei voi soittaa mummua tms. hätiin vaan aina on minun tai miehen jäätävä kotiin. Miehen kanssa ollaankin vuorotellen poissa, mikä onneksi auttaa vähän.
Voi että kun olisinkin sellaisia läheisiä, jotka voisi tulla hoitamaan, mutta isovanhemmat asuu kaukana ja töissäkin ovat vielä.
ap
teen etätöitä, kun lapsi on kipee eli ei haittaa yhtään