Narnia - minkä ikäiselle suosittelet?
Minkä ikäisenä kannattaisi esitellä Narnia herkälle pojalle.
Poika tykkäsi yllättäen ihan hirveästi Harry Pottereista ja yhdessä on katsottu leffatkin. Niitä ei ole pelännyt... mietin olisiko Narnia sopiva seuraava kirja (vai onko se sarja?). Itse en ole sitä lukenut joten en osaa arvioida.
Kommentit (25)
(Ehkä lähinnä tapakristitty kumminkin)
enkä mä ole koskaan tajunnut, että Narnia olis jotenkin kristillinen teos :D Kaikki leffat olen nähnyt, kirjoja en kylläkään ole lukenut.
Tuskin ateistin lapsi sitä tajuaa.
en ole koskaan tajunnut tuota "vertauskuvallisuutta".
itse luin kirjan ja katsellin sen piirretyn elokuvan nuorena (n.10 v.) ja nyt taas aikuisena (28v.)luin sen koko kirja sarjan ja katsoin elokuvat. ja missään vaiheessa ei tullut mieleen että siinä ois jotain jumalan vertauskuvallisuutta. toki kirja sarjan viimeinen osa oli mielestäni hieman tylsä mutta muuten kaikki narnia tarinat oli viihdyttävää fanfasia seikkailua.
ja sellaisena ne pysyvät minun mielessäni enkä aio ajatella niin mitenkään raamatullisesti.
Ois kyllä kauheata olla ateistin lapsi. On niin ahdasmielistä porukkaa. Lapsikaan ei saa uskoa Jumalaan.
no ei minua haittaa jos tuo uskonnollisuus on vertauskuvallista... lapseni ei tiedä juuri "tii tuuta" Jeesus- ja Jumala-tarinoista.
Lähinnä ajattelin, että jos siinä syyllistetään ellei ole uskovainen... en halua ahdistaa tällä lastani.
Taidamme tosiaan lukea tämän sarjan yhdessä iltasaduksi. Kiitos vastaajille.