Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huolehtivako mielestäsi suomalaiset naiset itsestään?

Vierailija
14.11.2010 |

paljon maailmaa nähnyt ja reissannut sanon vaan, että olisi satsattavaa enemmän

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onkohan tätä ymmärretty väärin

Vierailija
22/42 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen vähän samaa mieltä ap:n kanssa maailma avartaa, joten kun joutuu työn puolesta reissaa paljon, myös näkee paljon

meille viisauksiaan, niin voisitko sinä sitten kertoa, miksi suomalaisen naisen pitäisi satsata itseensä enemmän?

en sanonut että pitää satsata, mutta kyllä voisi jos haluaisi. Esim. omasta lähipiiristäni harva meikkaa (en tarkoita nyt mitään pellemeikkejä, vaan ihan siistiä korostusta - ripsiväriä vaikka joka antaa paljon ilmettä helposti), pukeutuminen on mielestäni Suomessa aika tylsä, naiset eivät uskalla pukeutua naisellisesti, siinä kaikki. En sanonut että siinä olisi mitään vikaa, mutta visuaalisesti esimerkiksi Espanjassa, Ranskassa, Italiassa, ja jopa Ruotsissa naiset satsaavat ulkonäköön. Tämä on oma mielipiteeni.

että monessa muussa maassa naiset laittautuvat enemmän, mutta sen olisin halunnut ap:lta kuulla, että miksi suomalaisen naisen PITÄISI laittautua. Ovathan nämä 2 eri asiaa!

Mua vaan jaksaa kummastuttaa nää aloitukset. Miten jotakuta jaksaa niin hirveästi kaivaa se, mitä muut tekevät? Jos tykkää itse laittautua, niin sen kun, mutta miksi sitä pitää tuputtaa kaikille muillekin? Siihen mun käsityskyky ei vaan enää riitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta ovat huoliteltuja. Miksi edes pitäisi meikata ja pynttäytyä kauppareissua varten? Meikkaamme ja pynttäydymme ehkä vähemmän kuin jossain Pariisin keskustassa (ette varmaankaan siellä ole niissä perämetsän pikkukaupungeissa käyneet, kuten ette muutoinkaan reissuillanne muualla kuin maiden suurimmissa keskustoissa), mutta so what?

Toki on myös luonnon kuvankauniita naisia, joilla ei ole tarvetta korostaa mitään :)

Vierailija
24/42 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo.. Ulkomailla pitkään asuneena voisin kertoa, että suomalaiset naiset eivät ulkomailla laisinkaan pistä silmään (käytöstavat ja itsestään huolehtiminen ok). Suomalaiset miehet sen sijaan... Noh... Kelpaavat ehkä parisuhteeseen jonkun itäeurooppalaisen tai aasialaisen kanssa just ja just, koska heillä intressit vähän toiset kuin muilla (eivät huolehdi itsestään, juovat liikaa, kaljamaha roikkuu jo kaksikymppisenä, käytöstavat usein aivan pystymetsästä).

Vierailija
25/42 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tykkää itse laittautua, niin sen kun, mutta miksi sitä pitää tuputtaa kaikille muillekin? Siihen mun käsityskyky ei vaan enää riitä.

no mitä sitten jatkat tätä ja hermostut? Jos sua ei kiinnostaisi, et reagoisi koko juttuun

Vierailija
26/42 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en todellakaan ymmärrä, miksi nämä aloitukset menevät kaavalla "muissa naisissa tälläydytään enemmän- kyllä suomalaiset voisi vähän panostaa", siis MIKSI? Joku sanoi, että ripsiväri kirkastaa ilmettä tai jotain, no miksi pitäisi olla ilmeeltään kirkas? Miten minua ei ole koskaan häirinnyt toisissa naisissa se, miten he pukeutuvat? Jos esim. minun tyylini häiritsee jonkun esteettistä silmää, ja minä taas pidän vaikka gootteja naurettavina, niin pitäisikö heidän alkaa pukeutua minun laillani?

Vierailija
27/42 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo.. Ulkomailla pitkään asuneena voisin kertoa, että suomalaiset naiset eivät ulkomailla laisinkaan pistä silmään (käytöstavat ja itsestään huolehtiminen ok). Suomalaiset miehet sen sijaan... Noh... Kelpaavat ehkä parisuhteeseen jonkun itäeurooppalaisen tai aasialaisen kanssa just ja just, koska heillä intressit vähän toiset kuin muilla (eivät huolehdi itsestään, juovat liikaa, kaljamaha roikkuu jo kaksikymppisenä, käytöstavat usein aivan pystymetsästä).

Nauraa kippurassa : )))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Vierailija
28/42 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tykkää itse laittautua, niin sen kun, mutta miksi sitä pitää tuputtaa kaikille muillekin? Siihen mun käsityskyky ei vaan enää riitä.

ihmeellistä no mitä sitten jatkat tätä ja hermostut? Jos sua ei kiinnostaisi, et reagoisi koko juttuun

No, jos en kertonut, haluan vastauksia sen takia, että tahdon tietää, miksi joitakuita huolettaa niin kovasti muiden ulkonäkö. Ihan simppeli juttu. Haluaisin perustellun vastauksen. Eli mua siis nimenomaan kiinnostaa.

Vierailija
29/42 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrän, että miehiä kiinnostaa naisten pukeutuminen, ja naisia miesten, (ja toki homoja saman sukupuolen) pukeutuminen, koska ovat toisilleen objekteja, mutta miksi toista naista vaivaa se, jos minulla onkin huonosti leikattu tukka tai hameeni on viime vuoden mallistoa?

Vierailija
30/42 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrän, että miehiä kiinnostaa naisten pukeutuminen, ja naisia miesten, (ja toki homoja saman sukupuolen) pukeutuminen, koska ovat toisilleen objekteja, mutta miksi toista naista vaivaa se, jos minulla onkin huonosti leikattu tukka tai hameeni on viime vuoden mallistoa?

että tämän kysymyksen kysyjiä on huomattavasti enemmän kuin vastauksen antajia.

Vierailija
31/42 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä liittyykö se tähän, mutta mun kaveripiirissä ainakin useampi seurustelee tai on naimisissa ulkomaalaisen kanssa

Vierailija
32/42 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheesta toiseen, miksi useat miehet tuovat vaimojaan ulkomailta? En tiedä liittyykö se tähän, mutta mun kaveripiirissä ainakin useampi seurustelee tai on naimisissa ulkomaalaisen kanssa

on niin päin, että yksikään mies ei ole naimisissa ulkomaalaisen kanssa, sen sijaan useampi nainen on.

Vierailija
33/42 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

faktaa:

Helsingissä hääkellot soivat nykyään yhä useammin ulkomaiden kansalaisille. Helsingissä 2007 solmituista avioliitoista 26 prosentissa ainakin toinen ja 12 prosentissa molemmat osapuolet olivat ulkomaalaisia.

"Se on yllättävän suuri luku", ihmettelee Tanja Leikas-Bottà .

Hän on itsekin mukana niiden 457 suomalaisnaisen joukossa, joka sanoi Helsingissä 2007 "tahdon" ulkomaalaiselle puolisolle.

Ulkomaalaisen kanssa avioitui samana vuonna 384 suomalaismiestä.

Bottàn perhe on yksi tyypillisimmistä esimerkeistä kansainvälisestä rakkaudesta.

Tilastojen perusteella suomalaisnaiset löytävät usein puolison Länsi-Euroopasta, kun taas ulkomaalaisten kanssa avioituvat suomalaismiehet löytävät vaimon Kaakkois- tai Itä-Aasiasta tai Venäjältä. HS

Joo, aika jännä, että miehet löytää vaimoja lähinnä Aasiasta..ilmeisesti suomalaiset miehetkään eivät osaa pukeutua, kun kerran naisetkin naivat yhä enemmän ulkomaalaisen miehen.

Vierailija
34/42 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä esimerkkejä

- suomalainen nainen hankkii itselleen useimmiten korkeakoulututkinnon - huomattavasti useammin kuin monessa muussa maassa.

- suomalainen nainen elättää itse itsensä omalla palkkatyöllään

- suomalainen nainen on ajanut ja saanut yhteiskunnassa pitkät vanhempainvapaat, neuvolajärjestelmän ja laadukkaan, valvotun päiväkotijärjestelmän, jotta hänen lapsensa ja hän voisivat paremmin. Nämä ovat maailman mittakaavassa aika aunutlaatuisia asioita.

Tässä vain muutamia esimerkkejä. Mut alkuperäinenhän ei halunnut tietää naisen terveydestä, psyykkisestä ja fyysisestä hyvinvoinnista, naisen asemasta yhteiskunnassa tai mistään muustakaan tärkeästä asiasta. Hänelle "itsestään huolehtiminen" taitaa tarkoittaa kosmetiikan kulutusta, painontarkkailua ja muodin seuraamista.

Vierailija
35/42 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

maailma avartaa, joten kun joutuu työn puolesta reissaa paljon, myös näkee paljon

Ma olen asunut 10v poissa Suomesta. Mun mielesta ei pida yleistaa suomalaisia, asun talla hetkella isohkolla asuinalueella josta loytyy paljon eri maalaisia naisia. Meita on joka lahtoon....

Jos kay tyomatkoilla esim. Pariisissa, et varmaan roiku niissa lahioissa, vaan tapaat ja naet enemman tyoihmisia. Yleensa ne tuppaavat pukeutua paremmmin. Tasta tuli mieleen hassu tulos yhdesta tutkimuksesta, etta ranskalaiset kayttivat vahemman rahaa saippuaan kuin esim. suomalaiset ;-)

Vierailija
36/42 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmaa nähneenä myös ja pitkään ulkomailla asuneena, niin tuskinpa Pariisia, Roomaa, Milanoa, New Yorkia tai Lontoota voi verrata Jyväskylään? Helsingissä taas näkee hyvinkin siististi pukeutuneita ja ulkonäköönsä panostaneita ihmisiä. Se mikä itseä suomalaisissa koko ajan viehättää enemmän ja enemmän on se aitous mitä vieläkin voi löytää. Small talkit ja bella figurat alkavat väsyttää pitemmän päälle. ;)

Vierailija
37/42 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuttava naisista on ihan laitettuja joka päivä kodin ulkopuolella. Jos he laittautuisivat vielä enemmän, niin menisi jo juhlalookin puolelle. Ja juhlissa he vasta upeita ovatkin!

Hoitaja ei voi arkena keikkua korkkareissa.

Vierailija
38/42 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa, että sinulla on korkeakoultutkinto. Yleissivistyksesi on korkeatasoista, kun näet kaikkia ulkomailla asuvia talebaneina. Ehkä KYYNINEN?

Vierailija
39/42 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkin kaupungeissa asuvat varmaankin meikkaavat enemmän. Korkokenkiäkin varmaan naiset käyttävät enemmän muualla. Itse olen naisvaltaisella työpaikalla. Heistä 2/20 meikkaa töihin.

Vierailija
40/42 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn peri kertaa viikossa suihkussa, harjaan hiukset ainakin kerran kuussa, hampaat pesen kaks kertaa päivässä, syön terveellistä ruokaa... Kyllä nuo kaikki on itsestä huolehtimista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän