Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako vammaiset ja henkisesti vajavaiset mennä naimisiin ja tehdä..

Vierailija
13.11.2010 |

..lapsia Suomessa? Entä olisiko se teistä oikein?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
13.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites estät tekemästä lapsia?

Vierailija
2/40 |
13.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
13.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta lapsen hankinnassa pitää miettiä myös sitä, kuka lasta sitten hoitaa. Jos vamman laatu on vakavampi, niin usein vammaisen henkilön vanhemmat tms. joutuvat hoitamaan lapsen. Mutta monille kehitysvammaisille syötetään ehkäisypillereitä tai tehdään sterilisaatioita, ettei tule ainakaan vahinkoraskauksia.

Vierailija
4/40 |
13.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Natsisaksassa eivät luojan kiitos eivät saaneet.

mitä mä oon aikoihin lukenut. Ja se on muuten natsi-Saksa.

Vierailija
5/40 |
13.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäisy hoidetaan jos seksielämää epäillään.

Ei holhouksen alla olevat voi oikein olla itse lapsen holhoojia.

Vierailija
6/40 |
13.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen lapsen kannalta. Kyllä lapsella pitää olla vanhemmat/vanhempi joka on kykenevä huolehtimaan ja kasvattamaan lasta. kehitysvammainen ei tähän kykene.

Eri asia on sitten joku muu vamma, esim cp-vamma tms, joka ei aiheuta mitään älyllistä "heikentymää".

Vierailija
7/40 |
13.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut 50- tai 60-luvulta lähtien.

Siihen saakka mm. kehitysvammaiset, epileptikot ja psyykkisesti sairaat usein pakkosteriloitiin.

Vierailija
8/40 |
13.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi oikein sen lapsen kannalta. Kyllä lapsella pitää olla vanhemmat/vanhempi joka on kykenevä huolehtimaan ja kasvattamaan lasta. kehitysvammainen ei tähän kykene.

oikein, mutta valitettavasti kehitysvammaisille syntyy silti lapsia.

Vierailija
9/40 |
13.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja en oikein tiedä mielipidettäni tähänkään asiaan. Kiva, että nuokin lapset suvussamme on, mutta jotensakin minua kyllä säälittääkin ne lapset.

Vierailija
10/40 |
13.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

juridinen ja eettinen. Ne eivät välttämättä ole yhteneviä. Itse ajattelen, että kehitysvammainen, joka ei ole kykenevä hoitamaan lapsiaan, ei ole soveltuva avioliittoonkaan. Juridisesti en tiedä miten asia menee.

Vierailija
11/40 |
13.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelen, että kehitysvammainen, joka ei ole kykenevä hoitamaan lapsiaan, ei ole soveltuva avioliittoonkaan. Juridisesti en tiedä miten asia menee.

saavat mennä naimisiin. Miksi haluaisit kieltää kehitysvammaisilta avioliiton, saisko perusteluja?

Vierailija
12/40 |
13.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka aikoinaan sai lapsen. Lähisuku kasvatti lapsen, sillä biologinen äiti ei siihen kyennyt. Lapsi (nyt jo aikuinen) on onneksi terve. Tuossa tapauksessa kaikki sujui hyvin, mutta kaikki tapaukset eivät varmasti ole noin onnellisia.

Vierailija
13/40 |
13.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelen, että kehitysvammainen, joka ei ole kykenevä hoitamaan lapsiaan, ei ole soveltuva avioliittoonkaan. Juridisesti en tiedä miten asia menee.

saavat mennä naimisiin. Miksi haluaisit kieltää kehitysvammaisilta avioliiton, saisko perusteluja?

kehitystasoltaan lapsen tai ei-aikuisen tasolla, he eivät ole kypsiä avioliittoonkaan. Silloin olisi viisainta pysyä ihan vain kavereina miesten ja naisten välisissä suhteissa.

Vierailija
14/40 |
13.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soisin jopa omalle pojalleni lapsen, jos joskus sellainen toive tulisi eteen. Hän on lievästi kehitrysvammainen, mutta äärimmäisen hyväsydäminen ihminen ja hoitaa nuorempia sisaruksiaan vastuullisesti ja hellästi. Kasvatustehtävässä tarvittaisiin ulkopuolisten apua, olisin sellainen mummo mielelläni. Voisin myös itse kasvattaa lapsenlapseni, jos se olisi tarpeen. Poika saisi silti pitää oman lapsensa lähellään.

Minä nyt 40, poika 19

Vierailija
15/40 |
13.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lukee tätä palstaa, voi vaan ihmetellä, miten nämä mammat soveltuu äideiksi? Aivan sairaita lähes kaikki.

Vierailija
16/40 |
13.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin on pakkolääkitys.

On ollut 50- tai 60-luvulta lähtien.

Siihen saakka mm. kehitysvammaiset, epileptikot ja psyykkisesti sairaat usein pakkosteriloitiin.

Vierailija
17/40 |
13.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se ole peräti ihmisoikeus? Ei kehitysvammaisten avioliitosta tai muusta seksisuhteesta tarvitse lapsia syntyä.

kehitystasoltaan lapsen tai ei-aikuisen tasolla, he eivät ole kypsiä avioliittoonkaan. Silloin olisi viisainta pysyä ihan vain kavereina miesten ja naisten välisissä suhteissa.

Vierailija
18/40 |
13.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluavat harrastaa seksiä! Ei kehitysvammainen ole lapsi, vaan kehitysvammainen. Se on aivan eri asia.

Mun tätini oli kehitysvammainen ja hän oli naimisissa ennen kuolemaansa 30 vuotta. Totta kai hänkin halusi kumppanin kuten muutkin. En tiedä, oliko hänellä liitossaan sukupuolielämää, mitäpä se minulle kuuluu, ei kuulu mulle ei-vammaistenkaan avioliittojen seksiasiat.

Musta kuulostaa ika ikävältä se, että olisit valmis rajoittamaan vammaisten ihmisten elämää tuolla tavalla. Ajattelehan vielä tuota asiaa. Ennenhän eivät tosiaan päässeet avioon epileptikotkaan.

Vierailija
19/40 |
13.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se ole peräti ihmisoikeus? Ei kehitysvammaisten avioliitosta tai muusta seksisuhteesta tarvitse lapsia syntyä.

minulla on sellainen näkemys. En minä siinä asiassa ehdoton ole. Raja on häilyvä sen suhteen että kuka on avioliittoon kypsä ja kuka ei.

Vierailija
20/40 |
13.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluavat harrastaa seksiä! Ei kehitysvammainen ole lapsi, vaan kehitysvammainen. Se on aivan eri asia. Mun tätini oli kehitysvammainen ja hän oli naimisissa ennen kuolemaansa 30 vuotta. Totta kai hänkin halusi kumppanin kuten muutkin. En tiedä, oliko hänellä liitossaan sukupuolielämää, mitäpä se minulle kuuluu, ei kuulu mulle ei-vammaistenkaan avioliittojen seksiasiat. Musta kuulostaa ika ikävältä se, että olisit valmis rajoittamaan vammaisten ihmisten elämää tuolla tavalla. Ajattelehan vielä tuota asiaa. Ennenhän eivät tosiaan päässeet avioon epileptikotkaan.

se ei tuota haittaa kyvyssä huolehtia lapsista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yhdeksän