Tein puolestatoista kg, lihapullia uunissa
noin 3cm halkaisija. Jatkoin niitä kannanmunilla ja manna suurimoilla, Montako noin tuli.
Kommentit (11)
noin 7 rkl mannasuurimoita ja annan turvota ne vedessä, kaksi kananmunaa ,kaksi hyvänkokoista sipulia ,soijaa pari rkl,mustapippuria ja ripaus vielä vehnäjauhoja. Lapset tykkää näistä ja sanovat kukaan ei tee näin hyviä. Tavallisesti paistan panulla voi ,öljy seoksessa. Mutta nuo tarjotaan kahvia ennen ja sitten täytekakkua. Ai niin tulee toista kymmentä henkilöä.
kun kukaa ei ole kehunutr sinua! minä kehun;ahkera olit! :)
ohjeellla. Monikaan ei laita noita suurimoita, meillä ei tykätä korppujauhoista.
koskaan kokeillutkaan mannasuurimoilla... miten se vaikuttaa niiden pullien rakenteeseen? Mä en ymmärrä kun mun pullista tulee korppujauholla aina sellasia "lötköjä" vaikka millä ohjeella tekisin :D Tää sipulikeitto-kermaviiliohje on miehen mielestä hyvä, mutta mun mielestä niistä tulee kamalan suolaisia ja se pussikeittoaines maistuu läpi...
400 grammasta jauhelihaa 30 lihapullaa, joten olisin arvannut juurikin, että 120 kpl :D
Omaan taikinaani tuli puoli desiä ruiskorppujauhoa, mausteeksi sipulijauhoa, valkosipulijauhoa, paprikajauhoa, mustapippurirouhetta, kutakin noin pari teelusikallista, vettä vajaa desi ja yksi kananmuna.
miksi pitää köyhäillä ja jatkaa lihapullia jollain korppujauholla? Korppujauhoahan laitetaan sen takia ettei tartte laittaa "kallista" lihaa niin paljoa...
ohjella. Sanoo että nyt syödäään enemmän jauhelihaa, hampurilaispihvien kanssa ja liha pullia. Ei ne lapset tykkää vahvasta lihasta. Meilläkin ,kun aikuiset haluaa herkutella ,ei jatketa jauhelihaa. Niin jos on kunnolista lihaa minä ostan aina tehtaaan myymälästä irto myynsisä olevaa.
kun korppujauhoa käytetyt lihapullat maistuvat mielestäni paremmille. Ja varsinkin se maustettu korppujauho, nam! Muuta maustetta ei tarvitakaan.
lisäksi itsetehtyä perusalaattia ja patonkia.