Tietääkö kukaan tai kenenkään mies eristämisestä? ov
Peruskorjaamme pientä mummonmökkiä lapissa ja yläpohjassa ei ole sahanpurua kuin 10cm. Ajattelimme laittaa sinne pellavaeristettä lisäksi mutta kuinkahan paljon? Talo on kesämökkikäytössä ja pääasiallinen käyttöajankohta on kevät, kesä ja syksy. Satunnaisesti mökillä käydään talvella ja muuten se on talvet kylmillään.
Toivottavasti saan asiallisia vastauksia
Kommentit (8)
Pitääkö lämmittää paljon vai onko tila muuten kylmä?
En osaa ottaa kantaa mitä eristettä tulee käyttä mutta nykypäivän ok-talossa on n. 50cm eristettä välipohjassa. Meillä on autotallissa 20cm mutta tuntuu että se on liian vähän
ap
Purujen lisäksi 20-30 cm lisäeristettä. Mutta rakenteiden pitää purujen alla olla kunnossa. Lisäksi, jos käytätte pellavaa esim. kaksi kerrosta, muistakaa laittaa levyt limittäin, ettei jää rakoja.
kutterinpurua. Onko siinä mitään järkeä?
ap
Ei ole paloturvallinen, esimerkiks.
-rakennustarvikemyyjä-
Ei ole kutterinpurussa järkeä. Ei ole paloturvallinen, esimerkiks.
-rakennustarvikemyyjä-
rintamamiestalon pohjassa kutterinpurua. Ei se puutalo ole koskaan paloturvallinen, sen pitää hengittää. Paloturvallisuus hoidetaan ihan muilla keinoilla.
Joten sitä kannattaisin minä. Olen itse laittanutkin sahanpurun päälle ekovillaa. Samalla häviää hiiret ja muut öttiäiset, kun eivät siedä ekovillan booria.
tosin mies sanoo tuosta sohvalta, ettei kesämökille, jolla ollaan talvella vain pari kertaa kannata lisäeristystä kattoon laittaa enempää kuin 20 cm.
En osaa ottaa kantaa mitä eristettä tulee käyttä mutta nykypäivän ok-talossa on n. 50cm eristettä välipohjassa. Meillä on autotallissa 20cm mutta tuntuu että se on liian vähän