Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Se, että on uskossa on mielestäni monitasoista älykkyyttä,

Vierailija
12.11.2010 |

kun taas tieteeseen pelkästään perustuva todellisuus on niin puutteellista.

Viisas tajuaa, että evoluutioteoria ei mitenkään sulje pois luomiskertomusta, joka pohjautuu mielikuviin, vertauksiin, joita vain älykkäimmät ymmärtävät.

Siksi mielestäni älykkäimmät tiedemiehetkin ovat juuri heitä, jotka ovat kristittyjä.

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
13.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä vaan ei pidetä "Jumalan luomana". Eli uskotaan johonkin itseä mahtavampaan olkoon sitten luontoäiti tai karma tai kuolleiden sukulaisten henget. Hyväksytään siis em. olemassaolo mutta ei nähdä sitä jumalallisena vaan vain jonain suurempana/ihmisen käsityskyvyn ylittävänä.

Vierailija
62/71 |
13.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en usko mihinkään tiettyyn jumalaan, mutta pidän mahdollisena, että sellainen on olemassa- pidän myös mahdollisena, että ei ole, tai että kaikesta päättääkin jonkinsortin piru, tai että maapallo ja ihmiskunta on vain älykkäämmän avaruusolion laboratiorio, tai että kukaan meistä ei ole olemassa oikeasti vaan olemme vain yksinäisen muurahaisen mielikuvitusta. Olen sitten varmaan tosi fiksu kun näen näin paljon vaihtoehtoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
13.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki nuo luettelemasi asiat ovat mahdollisia. Mutta onhan se hienompaa uskoa olevansa jumalan luoma eikä jonkun avaruusolion luoma laboratoriokoe.

Itseäni on raamatussa aina tökkinyt se, että se on niin rajallinen. Avaruus on iso ja siellä varmasti on muutakin elämää, ja täällä jotkut palvovat jumalaa mistä yksi pieni kirja kertoo.

Vierailija
64/71 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaruus on iso ja siellä varmasti on muutakin elämää, ja täällä jotkut palvovat jumalaa mistä yksi pieni kirja kertoo.

joka onkin niin käsittämättömän, uskomattoman, megalomanisen kokoinen ja ihmeellinen paikka, että en MILLÄÄN voi uskoa että jumalaa kiinnostaa taivaaseenpääsyn tärkeimpänä kriteerinä se kuka ketäkin panee mihinkäkin reikään.

Vierailija
65/71 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaruus on iso ja siellä varmasti on muutakin elämää, ja täällä jotkut palvovat jumalaa mistä yksi pieni kirja kertoo.

joka onkin niin käsittämättömän, uskomattoman, megalomanisen kokoinen ja ihmeellinen paikka, että en MILLÄÄN voi uskoa että jumalaa kiinnostaa taivaaseenpääsyn tärkeimpänä kriteerinä se kuka ketäkin panee mihinkäkin reikään.

onkohan niille viisisilmäisille suomuihoisille hermafrodiiteille sitten ihan omat kirjat? Tuskinpa kaikilla planeetoilla on täsmälleen samanlainen sivilisaatio kuin maan päällä.

Vierailija
66/71 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin mikseivät kaikki häneen uskoisi? Uskovaisten aivopesua, ole uskossa niin olet parempi kuin muuta. Ole uskossa, voit kärsiä vaikka koko elämäsi maan päällä (esim. kieltämällä oman seksuaalisuutesi) mutta taivaspaikka odottaa! Minä elän tässä ja nyt hyvää elämää, en kaipaa mitään raamattuja opettamaan kuinka pitäisi elää jotta taivaassa sitten olisin joskus.

Vierailija
67/71 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulun kirkkoon, olen agnostikko ja uskon, että uskominen on itsesuggestiota, samalla tavalla kuin itseinhoisia ihmisiä (jotkut) kehottavat hymyilemään joka aamu peilikuvalle ja sanomaan "olet hyvä tyyppi", ja joillainhan tämä tehoaa. Uskomisesta saa mielenrauhaa, jos sitä ei muutoin ole löytänyt, samaan tulokseen pääsee jos kehittää ihan itse vaikka sängyn alla asuvan vaaleanpunaisen elefantin, joka rakastaa sinua teitpä mitä vain ja joka antaa sinulle kaikki teot anteeksi, ja saavutat ikuisen onnen kun vaan uskot vaaleanpunaiseen elefanttiin.

Vierailija
68/71 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoon tulin n. 3 v sitten. Tänä päivänä voin sanoa olevani kaikinpuolin fiksumpi entiseen verrattuna. Elämä on paljon monipuolisempaa ja olen mm. aloittanut korkeasteen opinnot. Kiitos Jumalalle!

Vierailija
69/71 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoon tulin n. 3 v sitten. Tänä päivänä voin sanoa olevani kaikinpuolin fiksumpi entiseen verrattuna. Elämä on paljon monipuolisempaa ja olen mm. aloittanut korkeasteen opinnot. Kiitos Jumalalle!

on siis se, että olet byt fiksumpi, minkä todisteena olet nyt jatko-opiskelemassa. TADAA. Jeesus pelastaa:)

Vierailija
70/71 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä lailla älykästä on perustella oman uskontonsa löytämistä yksinkertaisesti tyyliin: "Jeesus sanoi, olen tie, totuus ja elämä" -> TADAA: Jeesus on siis totta, kun Raamattu kertoo hänen noin sanoneen ja siispä kristinusko ainoa oikea uskonto!!! Eli vitut tieteistä ja muiden uskontojen totuuksista saati niiden avomielisestä tutkimuksesta kun "aukottomat" todisteet ovat tuossa. Todellista superälykkyyttä!

Jos kysyn, että miksi valitsit juuri luterilaisen version kristinuskosta eli ettei vain olisi ollut koska olet pieneen Suomeen sattumalta syntynyt ja juurikin luterilaisen kristinuskon version dominoimalle aluelle, niin vastaukseksi siunaantuu suorastaan einsteinilainen oivallus TADAA: "etsivä löytää totuuden". Siis mikä "etsivä"? Eihän tuollaisessa uskoontulemisessa ole mistään etsimisestä kysymys vaan helpoimmasta mahdollisesta todennäköisyydestä ja ratkaisusta??!!

Kukaan uskova ei tässä ketjussa (tai vastaavissa) edelleenkään ole pystynyt perustelemaan edes auttavasti, että miksi juuri kristinusko ja useimmassa tapauksessa sen luterilainen versio...Hohhoijaa.

Vierailija
71/71 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan fanaattisuus.

Ja uskovaiset ovat usein fanaattisia oman uskontonsa sokaisemia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi