Ristiäisten tarjoilut
Vihreä salaatti
Kinkkupastasalaatti
Broileripiirakka
Kasvispiirakka
Lihapullat
Täytekakku
Hyydykekakku
Keksit
Mitä vois lisätä taikka ottaa pois?
Kommentit (28)
Jos ei syö kakkuja, niin sitten vaan keksit. Kelpaisi toki minulle mutta ei esim. anopille ja joillekin vanhemmille ihmisille.
suurin osa mulle.. Mihin nuo lihapullatkin on tarkoitettu? Meidän menyy tulee olemaan:
Voileipäkakut, sekä liha-että kala
coctailpiirakat ja munavoi
2 erilaista täytekakkua
keksejä ja pullaa
Pienet juhlat, sen takia vähäinen tarjoilu. Mitään en lisää enkä ota pois...
Tää nyt oli vaan mun mielipide, kun sellaisen kerta halusit.. Mutta siis kysymykseesi: lisäisin pullan tuohon litaniaasi. Ja poistaisin lihapullat, vihreän salaatin ja kasvispiirakan. Ainakin.
Ainoat ketkä jaksaa noita tarjottavia stressata ja miettiä puolta tuntia kauempaa ovat tarjoajat itse. Ihmiset tulevat, syövät, juovat ja lähtevät. That's it. Varmasti kelpaa kaikki minkä ilmaiseksi saa kupuunsa ahtaa. Mutta tämä on vain minun kokemukseni ja mielipiteeni.
Minusta alkuperäisen kirjoittajan menu on parempi kuin tämä edeltävä... Jos siis minulta kysytään. :) Suolaiset muutenkin tekevät makeita paremmin kauppansa.
suurin osa mulle.. Mihin nuo lihapullatkin on tarkoitettu? Meidän menyy tulee olemaan: Voileipäkakut, sekä liha-että kala coctailpiirakat ja munavoi 2 erilaista täytekakkua keksejä ja pullaa Pienet juhlat, sen takia vähäinen tarjoilu. Mitään en lisää enkä ota pois... Tää nyt oli vaan mun mielipide, kun sellaisen kerta halusit.. Mutta siis kysymykseesi: lisäisin pullan tuohon litaniaasi. Ja poistaisin lihapullat, vihreän salaatin ja kasvispiirakan. Ainakin.
Ai ottaisit "suolaisista" tarjottavista kaikki muut pois paitsi kinkkusalaatin ja broilerpiirakan... köyhää ois.
Otanpa kantaa tarjoiluusi kun sitä halusit esitellä.... parikymmentä vuotta sitten voileipäkakku oli in, ei enään. Itse en voi sietää eikä moni tuttavani ikäluokassani (30 v.). Jos paljon lapsia coctail-piirakat menisi, kunhan teet ne itse!
Mutta alkuperäiseen, pullaa minäkin liputtaisin, juurikin vanhemman väen vuoksi. Muuten kuulostaa kaikki tosi hyvältä. Onneistuneita juhlia teille!
ärsyttää kun on monien nykyäitien juhlien ainoa suolainen osuus... helppoa.
täytekakku
suklaakakku
ässät
vaaleanpunaiset tuulihatut
suolakala
oikeat karjalanpiirakat
rieska
paistiliha
kurkkusiivut
kinkkupastasalaatti
voileipäkakku
onko paikalle tulossa kasvissyöjiä? Heille suolaisesta pöydästä on aika vähän otettavaa..
Muuten oikein hyvä (ja pidä ne lihapullat, niitä syö sekä lapset että aikuiset).
ärsyttää kun on monien nykyäitien juhlien ainoa suolainen osuus... helppoa.
Mut ne cocktailpiirakat on niiiin hyviä :) Ja tosiaan maistuvat melkein kaikille.
Musta ap:llä on oikein hyvä kokonaisuus. Ehkä itse en lihapullia ottaisi mukaan, koska tuntuvat jotenkin irrallisilta tossa yhtälössä. Äläkä missään tapauksessa ainakaan vaihda voileipäkakkuihin!! Aivan hirveitä ja menneiden talvien juttuja :)
Kiva, että on salaattia keventämässä suolaisten piirakoiden ohella, sopii mielestäni tosi hyvin.
Ja suolaiset tarjottavat ovat yleensä suositumpia minun kokemukseni mukaan kuin makeat, mielestäni menu on hyvä juuri noin.
Hyviä ristiäisiä teille :)
Alkumaljakin voi olla alkoholiton. Meillä oli maljat ja mielestäni ne sopivat hyvin juhlavaan hetkeen. Maljapuheessa mies puhui lapsesta suvun uutena jäsenenä ja kaikilla oli kyllä tippa linssissä. Ilman promilleja, mutta enpä näkisi pahana vaikka siinä pienessä pikarissa kuplat olisivat aitoakin kuohuvaa, kun se yksi pikari vain nautitaan. Tämä on tätä suomalaista alkoholin demonisointia - kun ei osata sivistyneesti yleensäkään ottaa, niin jopa pelkkä alkumalja muuttuu sopimattomaksi.
Ja viimeisenä: ALKUMALJAT EIVÄT KUULU KASTEJUHLAAN!!!!!
tarjoilut. Meillä oli juuri ristiäiset ja päädyimme vain kahvitarjoiluun, koska ei ollut ketään pitkän matkalaisia.
Meillä oli tarjoiluna:
* kasvispiirakka
* kinkkupiirakka
* pullakranssi
* valkosuklaa-passionleivokset
* mokka-lakkatäytekakku
* marsipaanitäytekakku vadelmamoussetäytteellä
* nimipikkuleivät
* mantelirinkelipikkuleivät
jos tulee kauempaa, ja paljon lapsia, niin laita ihan kunnon ruoka. Vaikka kinkkukiusaus tai makaroonilaatikkon, niin saavat vieraat varmasti mahansa täyteen ja maistuu kaikille.
Et ainaki meillä on ollu ristiäisissä joku keitto tms. ruoka niille, jokka tulee kauempaa:)
Mulle ainaki kelpais voileipäkakut..et saako kysyä miks niitä "halveksutaan"?
Voileipäkakut, täytekakut, pikkuleivät, pullat jne on mielestäni ristiäistarjottavaa
lapsivieraita, heille uppoaa varmasti hyvin nuo lihapullat. Ja keksit riippuen mitä on, Muumi- ja Karnevaali-keksien luulisi ainakin menevän.
Voileipäkakut, täytekakut, pikkuleivät, pullat jne on mielestäni ristiäistarjottavaa
kauempaakin ni sitten kunnon ruokaa.
En ole koskaan ollut ristiäisissä joissa tarjoillaan jotain LIHAPULLIA ja salaatteja.. :/Voileipäkakut, täytekakut, pikkuleivät, pullat jne on mielestäni ristiäistarjottavaa
Kun monella esim. suku tulee kauempaa ja matkustaa takaisin kotiin ristiäisten jälkeen, on kohteliasta että ei tarvitse vatsa makeasta kakusta ja jostain kreemisestä voileipäkakusta pinkeänä lähteä kotimatkalle.
Meillä on kolmissa ristiäisissä ollut kahta erilaista salaattia, patonkia ja levitettä sekä lähinnä lapsille just lihapullia ja cocktaipiirakoita + munavoita. Hyvin on tehnyt kauppansa.
Outo tuo "ammattilaisen" kommentti kakkulautaisita ja lusikoista salaatin kanssa. Totta mooses on salaatille kunnon lautaset ja aterimet ja juomat erikseen. Kakku ja kahvi on sitten "jälkiruoka".
Maistuis ainakin mulle =)