Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yksinäinen parisuhteessa

Vierailija
12.11.2010 |

Hei! Onkohan täällä muita, jotka elävät parisuhteessa mutta ovat silti yksin? Miten pärjäätte?

Miehelläni on työn lisäksi monta harrastusta, joten hän on paljon poissa kotoa. Silloin kun mies näyttää naamaansa kotona, niin hän joko roikkuu tietokoneella tai nukkuu. On kuulemma liian väsynyt ollakseen minun ja lapsen kanssa. Öisin mies valvoo aika paljonkin, mutta minun on pakko nukkua silloin jotta jaksaisin hoitaa lapsen, työn ja kotityöt.

Olen todella yksinäinen ja olen puhunut asiasta miehelle monesti. Hän myöntelee, mutta mikään ei muutu. Onko tässä ainoat vaihtoehdot elää lopun elämäänsä yksinäisenä tai erota?

Olen tietenkin yrittänyt etsiä muutakin seuraa, mutta pienen lapsen kanssa on hankala tavata ystäviä, kun pitää olla ajoissa kotona nukkumaanmenoaikaan. Tietysti yritän käydä esim. leikkipuistoissa, joissa tapaa muita vanhempia, mutta ei se korvaa parisuhdetta.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinäisyys on ehkä parisuhteessa vielä vaikeampaa kuin oikeasti yksin.Vaikka tuntisitkin olosi yksinäiseksi,silti otat huomioon toisen ihmisen,lisäksi myös lapsesi.Onko miehesi yksinäinen?Mitä hän haluaisi parisuhteeltanne ja miten hän voisi nauttia siitä,että olette perhe?Hän tarvitsee sinua yhtä paljon kuin sinä häntä,siksi kai olette alunperinkin yhdessä.Yritä vielä,teillä on kuitenkin yhteistä.Itse odotan lasta yksin ja voin kertoa että välillä toivoisin todellakin olevani parisuhteessa.Uskon että jos molemmat haluaa yrittää,onnistutte kyllä.

Vierailija
22/22 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse mietin joskus, miten tympääntynyt mun pitäisi olla johonkin ihmiseen, jotta käyttäytyisin sitä kohtaan yhtä välinpitämättömästi kuin mieheni käyttäytyy joskus mua kohtaan. Ja silti uskon, että mieheni rakastaa mua. Pitää kyllä itsestään selvyytenä, se on kyllä valitettava fakta. 4

Olen tosin itse vihdoin ymmärtänyt, että tällainen käytös johtuu kuin johtuukin siitä, että mies on oikeasti jostain loukkaantunut tai vihainen, vaikka vakuuttaakin hyvin uskottavasti, että kyse on vain työkiireistä tai väsymyksestä. Vähän yleistäen sanoisin, että suomalainen mies ei kykene puhumaan tunteistaan tai ongelmista parisuhteessa ja siksi käyttäytyy näin kun ei osaa muutakaan...

Meillä tilanne on mennyt siihen pisteeseen, ettei taida olla muuta vaihtoehtoa kuin ero, ja nimenomaan lasten takia, sillä en halua antaa lapsille tällaista kuvaa parisuhteesta, enkä itse vaan kerta kaikkiaan enää voi elää näin... Vaan sittenkin haluaisin vielä uskoa, tyhmä kun olen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla