Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: viikkoraha-asiaa

Vierailija
12.11.2010 |

-paljonko lapsesi saa viikkorahaa

-minkäikäinen lapsesi on

-missäpäin suomea asutte

-mitä lapsesi tekee viikkorahoillaan (saako päättää itse vai ohjaillaanko käyttöä)

-liittyykö viikkorahan saantiin velvollisuuksia, esim kotitöitä tms?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi 7 v

saa 10 euroa viikossa, sillä ostaa lelunsa/ muut haluamansa härpäkkeet.

Mitään muuta ei osteta kuin jouluksi ja synttäreiksi tietty.

Oma huone täytyy pitää järjestyksessä

asutaan pääkaupunkiseudulla

Vierailija
2/7 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

-paljonko lapsesi saa viikkorahaa -minkäikäinen lapsesi on -missäpäin suomea asutte -mitä lapsesi tekee viikkorahoillaan (saako päättää itse vai ohjaillaanko käyttöä) -liittyykö viikkorahan saantiin velvollisuuksia, esim kotitöitä tms?

Ei saa viikkorahaa, saa hyvästä koulumenestyksestä (kiitettävistä koenumeroista) rahaa. Kotitöistä ei makseta. Yritän kannustaa koulunkäynnissä ja tilanne onkin muuttunut radikaalisti heikohkosta koulumenestyksestä kiitettäväksi ihan yllättäen "koepalkkion" myötä, raha näyttää kannustavan tosi paljon ja lapsi jaksaa itsenäisesti panostaa läksyjen tekoon ja kokeisiin lukemiseen.

Saa päättää itse rahan käytöstään - tosin neuvotellaan ennen ostoksia. Useimmiten käyttää rahan pleikkapeleihin.

Lisäksi lapsi tekee "töitä" lapsimallina, saa tästä rahaa ja ollaan sovittu että saa itse päättää puolesta siitä mitä on ansainnut, minä päätän toisesesta puolesta. Kaikki rahat ovat lapsen tilillä eikä lapsi ole vielä halunnut käyttää niitä mihinkään.

Leikki- ja urheiluvälineitä ostan, karkki ja limpparit eivät oikein kiinnosta häntä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- 4 e viikko

- neljännellä luokalla

- pitää tehdä viikossa 4 kotitehtävää oman huoneen siivoamisen lisäksi

- pks

- rahalla saa tehdä aika paljon mitä itse haluaa, kunhan kyselee asiasta etukäteen, tietty koko rahalla ei osteta karkkia tms.

Ideana siis, että euroja tulee yhtä paljon kuin on luokkia koulussa, samoin kotitehtäviä saman verran. Ostan nimipäivä-, synttäri- ja joululahjat, muuten poika ostaa paljolti itse omat lelunsa yms. Kaiken tarpeellisen ostan kyllä, kuten vaikka askarteluvälineet, kirjat, harrastusjutut yms.

Tarkoitukseni on opettaa vastuulliseen rahankäyttöön. Takapakkiakin on kyllä ajoittain tullut.

Vierailija
4/7 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitetaan säästöpossuun ja tilille

Vierailija
5/7 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

-3e

-Helsinki

-itse saa päättää, halusi: 1e käteen, 2e pankkiin

-oma huone pitää siivota

Vierailija
6/7 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla vielä aloitettu, mutta olen luvannut, että kun koulussa on opeteltu rahalaskuja, niin alkaa saada 2 e viikossa.

No, rahalaskut olivat jo, joten pitänee aloittaa kohta myös tuo viikkorahan maksu.

Saa tehdä sillä mitä haluaa. Kannustan toki säästämään, mutta en messua, jos haluaakin käyttää sen karkkiin.

Vierailija
7/7 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

2€ viikkoraha, sillä ehdolla, että huone on siivottu.

Saa käyttää rahansa mihin haluaa. Välillä säästää johonkin vähän kalliimpaan leluun tms. välillä tuhlaa surutta pikkuroinaan. Yhdessä kyllä pohdimme rahan käyttöä ja esim. laskeskellaan kuinka monta viikkoa tarvii säästää johonkin tiettyyn juttuun ja onko järkevämpää ostaa vaikka pakka pokemon-kortteja vai kahvilasta pala suklaakakkua tms.

Karkkipäivät meillä on erikseen, joten kannustan ostamaan mieluummin jotain muuta kuin karkkia. (sitä lajia saa muutenkin, kun ostetaan kimppakarkit koko sakille)

Lisäksi on joitain ylimääräisiä kotitöitä, joita tekemällä voi saada jonkunverran ylimääräistä rahaa.

Hämeessä asutaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi