Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

isänpäivän kakkuasiaa!!

Vierailija
12.11.2010 |

Elikkäs, kaipaisin ideoita/ohjeita johonki tosi hyvään kakkuun! =) itse en todellakaan ole mikään jauhopeukalo,joten aika alottelija näissä hommissa... mansikkaa löytyy pakkasesta,mut en haluis ihan tavallista kerma kakkuakaan tehdä.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa nähdä tuleeko mitään:D

Vierailija
2/9 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amerikkalainen juustokakku. En siis tiiä, onko se oikeesti jotenki amerikkalainen, vaikka se tuossa nimessä näkyykin. Kyseinen kakku on saanut todella paljon kehuja erilaisissa juhlissa, joihin olen sen tehnyt ja meillä myös lapset 5v, 7v ja 10v tykkäävät siitä. Toinen takuuvarma on tehdä tumma kääretorttupohja ja laitaa väliin vaniljacreme-rahka-pätkis täytettä. Sen voi vielä kuorruttaa sillä cremellä, niin on kakkumaisempi. Tosi hyvää ja meillä yks isin suosikeista (ja kaikkien lastenjuhlien menekkituote). Ohjeita voin laittaa, jos joku näistä innostuu...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..viime isänpäivän kakku, mango-kieputuskakku. Helppo tehdä, ja maistuu taivaalliselta. Ohje löytyy Pirkan ruokaohjeista.

Vierailija
4/9 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sellainen. Ois kiva tehdä suklaakakku, mutta kun ei mies pidä suklaasta, ei kovin järkevää...

Vierailija
5/9 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nekin tulee oikeastaan minulle itselleni, koska mies ja lapset eivät syö makeita leivonnaisia kuin pari lusikallista

Vierailija
6/9 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuohon pätkiskakkuun ohjeen?

Vierailija
7/9 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 munaa

1,5 dl sokeria

1 rkl vehnäjauhoja

1 dl perunajauhoja

2 rkl kaakaojauhetta (tummaa)

2 tl leivinjauhetta

vaahdota hyvin munat ja sokeri. sekoita muut aineet keskenään ja lisää sihdin läpi muna-sokerivaahtoon. sekoita kevyesti. kaada leivinpaperin päälle pellille ja paista n. 10 min 200 asteessa. kumoa pohja sokeroidulle leivinpaperille.

kostuta pohjaa hieman esim. maidolla (itse teen näin niin ei tuu niin kuiva kakku)

täyte:

- 1 tlk (200g) maitorahkaa

- 1-2 rkl sokeria

- 1 tl vaniljasokeria

- Flora Vanilla purkista pikkasen yli puolet (hyvin vaahdotettuna)

- pussillinen pätkiksiä paloiteltuna

Paloittele Pätkikset ja vaahdota Vanilla hyvin. Sekoita kaikki ainekset keskenään ja levitä kääretorttupohjalle. Kääri erittäin löysälle rullalle, jottei täytteet pursua ulos. Nosta tarjoiluvadille ja vaahdota loput Vanillat kuorutteeksi. Koristele.

Vierailija
8/9 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehdään täälläkin :-)

Vierailija
9/9 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla vaan on ainekset jo tuohon suklaakakkuun valmiina.