Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua, olenko sairastumassa johonkin mielisairauteen tms.?

Vierailija
12.11.2010 |

Olen alkanut höpöttää itsekseni, kiroilen itsekseni, soimaan itseäni ääneen puhuen, käyttäydyn sosiaalisissa tilanteissa täysin sopimattomasti, toisaalta olen luonteeltani erakko, joka ei viihdy seurassa ym.

Mistä tällainen voi johtua? Lisäksi poden suurta itseinhoa ja ajattelen myös muiden inhoavan minua, ulkonäköni tähden. En tiedä mistä tuo kumpuaa, että ulkonäössäni on jotain joka aiheuttaa ihmisissä inhon tunteita minua kohtaan.

Minulla on lapsiakin, mutta ajattelen että muut äidit pitävät minua liian lapsellisena ja ajattelevat minun olevan itse lapsen tasolla. Ajattelen niin että kun olen mokannut ihmisten edessä, ihmiset ajattelevat minulla olevan jonkun aivovaurion, koska olen niin tyhmä. Säälin vaan lapsiani kun niillä on tällainen täys luuseri äiti.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaiheessa aloit ajatella, että sinussa on jotakin vikana - ja sitten jokainen omituinen juttu saa huolestuneisuutesi lisääntymään potenssiin x. Vähän niinkuin joku elimellinen sairaus, jota pelkää; on tuntevinaan oireita, etsii kuumeisesti diagnoosia, löytää "sopivan" diagnoosin, ja alkaa pian tuntea yhä enemmän ja enemmän tuohon diagnoosiin kuuluvia oireita... ja sitten menee paniikissa lääkärille ja ilmoittaa, että mulla on se ja se tauti! IhAN VARMASTI!

Relaa, ap!

Vierailija
2/12 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaiheessa aloit ajatella, että sinussa on jotakin vikana - ja sitten jokainen omituinen juttu saa huolestuneisuutesi lisääntymään potenssiin x. Vähän niinkuin joku elimellinen sairaus, jota pelkää; on tuntevinaan oireita, etsii kuumeisesti diagnoosia, löytää "sopivan" diagnoosin, ja alkaa pian tuntea yhä enemmän ja enemmän tuohon diagnoosiin kuuluvia oireita... ja sitten menee paniikissa lääkärille ja ilmoittaa, että mulla on se ja se tauti! IhAN VARMASTI!

Relaa, ap!

on varmaan kyse tästäkin, mutta ei itseinho ja se, että kuvittelee kaikkien inhoavan itseään, kuulu minusta tähän joukkoon. Kaikki nyt puhuvat välillä itsekseen ja ovat toisinaan seurassa erakkoja eivätkä aina käyttäydy siveellisesti ja hillitysti mutta eivät he silti inhoa itseään.

Kyllä minäkin tunsin, että minussa on jotain epämääräistä vikaa, ennen kuin sitten sairastuin psykoosiin, vaikka siihen mennessä en tiennyt mielisairauksista mitään (netti ei ollut silloin juuri käytössä) enkä tuntenut muitakaan, kellä olisi mitään vikaa päässä ollut. En siis osannut ennakoida sairastumistani, mutta pelkäsin kyllä, että tulen hulluksi, vaikkei ollut mitään ulkoista syytä, ja niin sitten tulinkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on tuollaisia oloja ja tunnetiloja, ja omaan kolmekin mt- häiriön diagnoosia ja olen ollut pitkään hoidossa sekä sairaalassa että muuten. Eli ehkei ajatuksesi ole täysin tuulesta temmattu, vaikka tuskin nyt mitenkään psykoottinen olet, kenties masentunut.

Vierailija
4/12 |
13.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistuneisuushäiriö. Jos olet oikeasti sairastumassa johonkin vakavaan sairauteen, et itse tiedosta sitä. juuri tuollaiset huolet kuuluvat ahdistuneisuushäiriöön.

Vierailija
5/12 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdessä hulluja!!

tosin mä oon tehny tota aina. :D

Vierailija
6/12 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sinusta tuo kuulostaa epänormaalilta (minusta ainakin kuulostaa, lähinnä nuo tuntemukset siitä mitä muut sinusta ajattelevat..) niin olisi ehkä syytä ottaa yhteyttä lääkäriin. Vaikka vain ihan terveyskeskukseen tai päivystävälle psykanpolille. Olet perheellinen, ja mitä nopeammin saat itsellesi apua, sen vähemmillä pysyvillä vaurioilla selviätte perheenä.

Mielestäni kuvauksesi ei ollut mukavaa luettavaa, jollain tavalla sinulla on itsestäsi vääristynyt kuva. Ja se, että tosiaan paneudut ajattelemaan sitä mitä muut sinusta joidenkin tiettyjen toimien yhteydessä ajattelevat ei myöskään ole normaalia. Tuossa kuvaamassasi mittakaavassa.

Kuitenkin itse tunnistat selvästi ettei käytöksesi ja tuntemuksesi ole ehkä aivan normaaleja, joten ihan hullu et taida olla ;)

Vierailija
7/12 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi hyvin käydä juttelemassa ja saada apua ilman että 'on hullu'.

Lisäksi, jos koet että olet kovasti muuttunut viime aikoina (sinulle on tullut 'oireita' joita ei ole aikaisemmin ollut) olisi asia ehkä hyvä selvittää.

Sinänsä esim. yksin puhuminen ei ole vakavaa.

Vierailija
8/12 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että stressaava elämäntilanne yhdistettynä huonoon itsetuntoon ja epäsuotuisiin elämänkokemuksiin altistavat mielenterveyden häiriöille.

En tiedä elämästäsi tai kokemuksistasi, mutta kuvaamasi tapahtumat viittaavat siihen, että on aiheellistakin huolestua mielenterveydestäsi. Sinä itse tiedät millainen olosi on. Toisaalta se, että osaat epäillä mielenterveyttäsi kertoo siitä, ettet voi olla hyvin vakavasti sairas. Todella sairaat eivät epäile itseään mielisairaaksi.

Jos tilanteesi on sellainen, että se häiritsee sinua tai vaikeuttaa normaalista arjesta selviämistä, suosittelisin tilaamaan ajan vaikka ihan terveyskeskuspsykologilta, tai mielenterveystoimistosta. Eripuolilla Suomea on vähän erilaiset systeemit tämän suhteen.

Ehkä muutama juttelukerta ammattilaisen kanssa selkeyttäisi tilannettasi ja olosi voi normalisoitua jo siitä.

Valitettavasti en osaa tämän enempää tässä neuvoa. Jokainen ihminen itse syvimmillään tietää, minkä itselleen "normaaliksi" kokee.

Voimia sinulle!

Vierailija
9/12 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä, minulla on jonkin sortin mielenterveydellinen häiriö, vaikea masennus nyt ainakin on ollut ja jotain muutakin. Käyn terapiassa ja siitä on ollut isosti apua. Suosittelen!

Vierailija
10/12 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on tuollaisia oloja ja tunnetiloja, ja omaan kolmekin mt- häiriön diagnoosia ja olen ollut pitkään hoidossa sekä sairaalassa että muuten. Eli ehkei ajatuksesi ole täysin tuulesta temmattu, vaikka tuskin nyt mitenkään psykoottinen olet, kenties masentunut.

Vierailija
11/12 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eristäytyvälle luonteelle kotiäitinä olo on pahentanut sosiaalisten tilanteiden stressaavuutta - yhdenlaista mökkihöperyyttä?

kannattaa kyllä lähteä selvittämään asiaa esim. meilenterveystoimiston kautta, olosi helpottuisi kovasti!

Vierailija
12/12 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tämä tarkoittaa? Et siis pysty hallitsemaan käytöstäsi? Se on kyllä huolestuttavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yhdeksän