Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MIKSI kissoja ei arvosteta??

Vierailija
12.11.2010 |

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisin kuin kuolaavat koirat;)

Vierailija
2/25 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin arvostan koiraani.

Toisaalta en arvosta ihmistä, joka ei pidä eläimistä. Sellaisessa on jotain pahasti vialla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tappoi hiiret ja rotat, jotka söi viljaa, ja levitti tauteja.

Vierailija
4/25 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä niiden kasvattaminen vaadi samanlaista rekisteröintiä ja valvontaa kuin koirien kasvattaminen. Kissaihmiset ei myöskään näytä ulottavan toisiinsa samanlaista verkostoitumista kuin koiraihmiset, koska kissoja harvemmin viedään kotoaan ihmisten ilmoille.

Mut minun mielestäni nuoret ihmiset on tässäkin vastuullisempia. Yhä useammin näkee, kuinka kissaa ulkoilutetaan valjaissa ja monet leikkauttavat kissansa pitämättä sitä turhana rahanmenona. Mä tulen hirveän hyvälle päälle kun näen naapurin nuoren parin ulkoiluttavan kissaansa. Oispa kaikilla kissoilla yhtä hyvä koti!

Vierailija
5/25 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä niiden kasvattaminen vaadi samanlaista rekisteröintiä ja valvontaa kuin koirien kasvattaminen. Kissaihmiset ei myöskään näytä ulottavan toisiinsa samanlaista verkostoitumista kuin koiraihmiset, koska kissoja harvemmin viedään kotoaan ihmisten ilmoille.

Ei pitäisi puhua asioista, joista ei [näköjään] ole harmainta aavistusta!

Vierailija
6/25 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ylipäätään kissoja, ei niistä tarvitse kaikkien pitää mutta tarvitseeko niitä tahallaan tappaakaan? Mielestäni sellainen ihminen on perkeleen sairas joka kuristaa/myrkyttää/muulla tavoin tappaa kissoja. Meidän pihalla juoksee päivittäin jopa 7 erilaista kissaa naapurustosta+meidän oma katti ja mitään haittaa meille ei ole niistä koskaan ollut. Kesäkukat ja kasvimaa on saanut olla ihan rauhassa.

Vierailija
7/25 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

. Meidän pihalla juoksee päivittäin jopa 7 erilaista kissaa naapurustosta+meidän oma katti ja mitään haittaa meille ei ole niistä koskaan ollut. Kesäkukat ja kasvimaa on saanut olla ihan rauhassa.

joka vaarantaa "rakkaan" lemmikkinsä antamalla sen juosta pitkin poikin.

Vierailija
8/25 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tappoi hiiret ja rotat, jotka söi viljaa, ja levitti tauteja.

Vierailija
9/25 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästävät kissat vapaina juoksentelemaan tuntikausiksi, eikä ilmeisesti paljon mieltä paina ajatus siitä, että kissa voi vaikka jäädä auton alle. Itse koiran omistajan en voi käsittää tälläistä, pari kertaa koirani on karannut, ja sydän syrjälläni olen pelännyt, että se löytyy jostain autotien varresta yliajettuna. Naapurin kissa sen sijaan päästetään huolettomasti aamulla ulos, kun lähdetään töihin ja kouluun ja otetaan illalla sisään, jos muistetaan tai jos katti suvaitsee tulla kotiin. Itse en voisi silmiäni ummistaa yöksi, jos koirani olisi teillä tietymättömillä.

Vierailija
10/25 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä niiden kasvattaminen vaadi samanlaista rekisteröintiä ja valvontaa kuin koirien kasvattaminen. Kissaihmiset ei myöskään näytä ulottavan toisiinsa samanlaista verkostoitumista kuin koiraihmiset, koska kissoja harvemmin viedään kotoaan ihmisten ilmoille. Mut minun mielestäni nuoret ihmiset on tässäkin vastuullisempia. Yhä useammin näkee, kuinka kissaa ulkoilutetaan valjaissa ja monet leikkauttavat kissansa pitämättä sitä turhana rahanmenona. Mä tulen hirveän hyvälle päälle kun näen naapurin nuoren parin ulkoiluttavan kissaansa. Oispa kaikilla kissoilla yhtä hyvä koti!

Eikös rotukissojen kasvattajat rekisteröidy ihan samanaailla kun koirien kasvattajatkin?? Näin olen ainakin ymmärtänyt, vai olenko ihan väärässä?? Erikseen sitten maatiaiskissojen pennut... Mutta syntyyhän niitä sekaroituisia koiranpentujakin!!

Aikanaan kiersin jonkin verran tätini mukanan kissanäyttelyissä ja kyllä ne oli ihan oma yhteisönsä. Samanlailla kun koiranäyttelyissä käyvät ihmiset. Toki kissan kanssa ei voi niin monenlaista harrastaa kuin koiran kanssa ja ei pääse samanlailla ehkä eri yhteisöjä syntymään. Mutta kyllä kissanomistaminen aina yhdistää, niinkuin varmaan koirankin, ihan jo sillä että toisella on samanlainen lemmikki.

Lopuksi pakko kysyä että sekö on mielestäsi hyvän kissan omistajan merkki että ulkoiluttaa kissaansa narun päässä!?! Meillä kissa ei ainakaan suostu pitkän harjoittelunkaan jälkeen valjaita päälleen ottaamaan. Pari kertaa ollaan väkisin laitettu ja viety pihalle (kissa on nyt 1v ikäinen). Pelkää pihalla ihan hysteerisesti ja kiipeää vaan lahjetta pitkin takaisin syliin. Kyllä kissa voi olla ihan onnellinen ilman ulkoiluakin, ei se kaipaa sitä kun ei siitä mitään teidä.

Vierailija
11/25 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästävät kissat vapaina juoksentelemaan tuntikausiksi, eikä ilmeisesti paljon mieltä paina ajatus siitä, että kissa voi vaikka jäädä auton alle. Itse koiran omistajan en voi käsittää tälläistä, pari kertaa koirani on karannut, ja sydän syrjälläni olen pelännyt, että se löytyy jostain autotien varresta yliajettuna. Naapurin kissa sen sijaan päästetään huolettomasti aamulla ulos, kun lähdetään töihin ja kouluun ja otetaan illalla sisään, jos muistetaan tai jos katti suvaitsee tulla kotiin. Itse en voisi silmiäni ummistaa yöksi, jos koirani olisi teillä tietymättömillä.

Tämä on ihan kuin olisin itse kirjoittanut. Meillä naapurin kissan kusi kyllä häiritsee terassillamme ja autolla saa kyllä ylimääräisiä jarrutuksia aikaan. En ole koskaan voinut käsittää miksi pitää kissaa pitää jos ei siitä sen enempää huolehdi. Koirani on kuin lapsi joka karatessaan saisi minut huolesta suunniltani.

Vierailija
12/25 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai muitakaan lemmikkejä? Vaikka mulle se nyt on ihan sama vaikka jollakulla remuaisi virtahepo olohuoneessaan.

Yleensähän asia on niin että kalliit rotukissat on melkeinpä aina sisäkissoja. Googlettakaapas huvikseen mitä maksaa karvaton sfinksikissanpentu. Tuon hintaluokan elukan pitäisin minäkin ihan mielelläni ulkona valjaissa. Meidän tuikitavallinen kissa maksoi 30euroa, mutta emme me sitä hinnan takia ulos laske vapaaksi vaan ihan sen vuoksi että asuinalueemme on kissaystävällinen(melkein kaikilla kissoja), oman takapihamme metsänrajalla, joten kissalla paljon puuhaa ulkona. Ainahan kissat ovat juoksennelleet täällä maalla vapaina. Kovaa liikennettäkään ei juuri ole lähellä, joten minkä takia pitäisi kissa teljetä sisälle?

Vierailija
13/25 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensähän asia on niin että kalliit rotukissat on melkeinpä aina sisäkissoja. Googlettakaapas huvikseen mitä maksaa karvaton sfinksikissanpentu. Tuon hintaluokan elukan pitäisin minäkin ihan mielelläni ulkona valjaissa.

(joita osa tämän palstan mammoista ei näytä edes tietävän olevan olemassa...) ei myy kissaa ulkoilemaan vapaasti. Tämä kirjataan myös kauppasopimukseen. Muutkin rotukissat ovat ihan asiallisesti hinnoiteltuja, eivät ainostaan karvattomat.

Kissan hinnasta tai asuinympäristöstä riippumatta yksikään kissastaan vähääkään välittävä ihminen ei päästä lemmikkiään ulkoilemaan valvomatta. Kissaa ei tarvitse silti "teljetä" sisälle vaan sille voi tarjota virikkeellisen ja hyvän sisäkissanelämän, jolloin se ei edes kaipaa muuta kuin korkeintaan tarha- tai valjasulkoilua.

Vierailija
14/25 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi että yleensä riesana olevia tuhoeläimiä ei arvosteta. Vapaana juokseva kissa on tuhoeläin, ja meidän pihalta tulee ensi kesänä lähtemään jokainen vapaana juokseva kissa kissojen taivaaseen.

Vierailija
15/25 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai kissojen taivaaseen? Vaikka kissan vapaana pitäminen taajama-alueella on vastoin lakia, niin kissan tappaminen sen sijaan on eläinsuojelurikos, josta joudut käräjille. Eikö olisi helpompi napata kissa kiinni ja selvittää omistaja? Oletko miettinyt että sekin vapaana kuljeksiva kissa voi olla vaikka karannut vahingossa. Niinkin katsos voi käydä. Ja sinä sitten tapat joltakin pieneltä lapselta rakkaan lemmikin ja teet näin suuren vahingon lapselle. Koskaan en itse tapa kenenkään lemmikkiä, vaan selvitän muulla tavoin omistajan. Järjen käyttö on sallittu.

Vierailija
16/25 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vapaana juoksevan kissan kiinni ja toimittaisin löytöeläintaloon. Sieltä saa sitten omistaja käydä omansa hakemassa hoitokuluja vastaan. Eiköhän jossain vaiheessa ala ymmärtämään...

Vierailija
17/25 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän pihalle tulee jopa paljon useammin irtokoiria kuin kissoja.

Toisaalta eipä maaseudulla niitä vaarojakaan ole ihan samalla tavalla kuin kaupungissa.

Vierailija
18/25 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut. Kissa on kissa.

Vierailija
19/25 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onhan se aika köyhää kissanelämää jos ikuisesti vain sisätiloissa on.

Yksi eläinrääkkäysmuoto tuokin.

Samaan tapaan voisi perustella ettei lapsikaan ulos kaipaa, jos ei ulkoilusta mitään tiedä.

kertaa ollaan väkisin laitettu ja viety pihalle (kissa on nyt 1v ikäinen). Pelkää pihalla ihan hysteerisesti ja kiipeää vaan lahjetta pitkin takaisin syliin. Kyllä kissa voi olla ihan onnellinen ilman ulkoiluakin, ei se kaipaa sitä kun ei siitä mitään teidä.

Vierailija
20/25 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai kissojen taivaaseen? Vaikka kissan vapaana pitäminen taajama-alueella on vastoin lakia, niin kissan tappaminen sen sijaan on eläinsuojelurikos, josta joudut käräjille. Eikö olisi helpompi napata kissa kiinni ja selvittää omistaja? Oletko miettinyt että sekin vapaana kuljeksiva kissa voi olla vaikka karannut vahingossa. Niinkin katsos voi käydä. Ja sinä sitten tapat joltakin pieneltä lapselta rakkaan lemmikin ja teet näin suuren vahingon lapselle. Koskaan en itse tapa kenenkään lemmikkiä, vaan selvitän muulla tavoin omistajan. Järjen käyttö on sallittu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi