Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Makaronilaatikkoa joulupöydässä. Tai karjalanpaistia.

Vierailija
12.11.2010 |

Mulle on kyllä aivan yks ja sama, jos jollain tuntemattomalla palstalaisella on sianpää joulupöydässä. Mut toiset täällä reagoi tosi vahvasti jonkun italiansalaattiin. Mistähän se kertoo?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

makaroonilaatikko (ilman lihaa) on kyllä Hämeessä ihan yleinen lisuke myös joulupöydässä.

Vierailija
2/14 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

makaronilaatikkoa, lihatonta, se on vähän makeaa.

Minulle joulu ei ole joulu jos ei ole itsetehtyä italiansalaattia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten noihin nyt pitäisi reagoida? Meillä on ollut noita kaikkia joulupöydässä. Aloituksesta voin nyt rivien välistä lukea, että nuo ruuat olisi jotenkin epäsuotavia.

Vierailija
4/14 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että makaronilaatikko on jossain päin maata jouluruokaa. Samoin on karjalanpaisti.

Vierailija
5/14 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

makaroonilaatikko (ilman lihaa) on kyllä Hämeessä ihan yleinen lisuke myös joulupöydässä.

laatikkoa joulupöydässä. Lihatonta ja hieman makeaa. Länsi-Suomessa asustellaan.

Vierailija
6/14 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lapsuuden kodissa tottunut siihen, että joulupöydässä on karjanlanpaistia. Vielä nykyäänkin sitä pitää olla rosollin kanssa. Eli en käytä kermavaahtoa rosollin päällä vaan karjalanpaistin lientä. Isä kotoisin Laatokan rannalta, joten tapa tulee varmaanin sieltä?

Eikös se ole niin, että jokainen laittaa joulupöytäänsä sitä mitä haluaa. Se ei muille kuulu.

Vierailija
7/14 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ollut aina joulupöydässä hirvipaisti ja täytekakku. En tiedä onko tuo kakku vain äidin puolen suvun juttu, vai laajempi tapa lapissa.

Vierailija
8/14 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

makaronilaatikkoa, lihatonta, se on vähän makeaa. Minulle joulu ei ole joulu jos ei ole itsetehtyä italiansalaattia.

satakunnassa muinoin. Kanelilla maustettua lihatonta makaronilaatikkoa.

Vierailija
9/14 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ollut aina joulupöydässä hirvipaisti ja täytekakku. En tiedä onko tuo kakku vain äidin puolen suvun juttu, vai laajempi tapa lapissa.

Meillä Häme-Satakunta-akselilla ei.

Vierailija
10/14 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan sama, mitä muut ajattelee, meille on tärkeintä, että kaikille on ruokaa, mistä tykkäävät!

Vierailija
11/14 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on aina ollut jouluisin täytekakkua, kun olin lapsi. Karjalanpaistia ei ollut, mutta sehän on ihan yleinen juhlaruoka, ei kai sitä kukaan ihmettele?!?

Italiansalaattiakin on joskus ollut muiden salaattien jatkona, siis perunasalaattia, sienisalaattia, punajuurisalaattia ym. Vihersalaattia taas ei ole meillä ollut koskaan jouluisin lapsuudenkodissani. Ja salaatit samoin kuin muut ruoat olivat itse tehtyjä eikä mitään eineksiä.

Ai niin ja luumukiisseliä ja kermavaahtoakin on perinteisesti ollut tarjolla, kyllähän näitä tapoja riittää ja paheksujia toisten "väärille" tavoille.

Vierailija
12/14 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni työkaveri on Amerikasta ja sen mielestä parasta suomalaisessa joulupöydässä on karjalanpaisti. Mieheni ( toinen ulkkis) tykkää kovin kanssa. Sitä mä teen aina ulkomailla tutuille, jotka haluaa syödä suomalaista ruokaa. Kaikki tykkää ja ihailee sitä, etei tartte paistaa, on siis myös terveellistä:-)

Vierailija
13/14 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunoiden kera. Kinkku on vain lisuketta. Etelä-Pohjanmaalta olen kotoisin, mutta isoisä Karjalasta. Naapureissa oli kyllä samoin karjalanaaistia. Maksalaatikko kuuluu myös pöytään mun vanhempien mielestä...

Olen lapsuuden kodissa tottunut siihen, että joulupöydässä on karjanlanpaistia. Vielä nykyäänkin sitä pitää olla rosollin kanssa. Eli en käytä kermavaahtoa rosollin päällä vaan karjalanpaistin lientä. Isä kotoisin Laatokan rannalta, joten tapa tulee varmaanin sieltä? Eikös se ole niin, että jokainen laittaa joulupöytäänsä sitä mitä haluaa. Se ei muille kuulu.

Vierailija
14/14 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

upeat naiskansalaiset ovat tosiasiassa pelkkiä kotiinsa lukkiutuneita ja hellaan kiinni kasvaneita tyhjän marisijoita.

Tyhjäpäisiä laumasieluja, joiden elämäntehtävänä on kytätä sitä että kaikki toimii tasapäisesti samalla tavalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi