Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jättäisitkö lapset yksin kotiin nukkumaan ja lähtisit naapuriin viettämään iltaa?

Vierailija
12.11.2010 |

Eräällä kaverillani on kolme lasta. Vanhin on ekalla ja nuorin vähän alle kolme vuotias. Hän kertoi kuinka oli jättänyt lapset nukkumaan yksin kotiin ja lähtenyt miehensä kanssa istumaan iltaa naapuriin. Oli heillä kyllä kuulemma ollut itkuhälyytin mukana, mutta heidän talonsa on kaksi kerroksinen ja lapsista kaksi nukkuu ylhäällä ja yksi alhaalla, kaikki omissa huoneissaan, joten en käsitä miten hälyttimen saa viritettyä niin, että se reagoisi jos joku lapsista herää. Minusta jotenkin aivan käsittämätöntä toimintaa!

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta on ihan ok oleskella omalla pihalla, vaikka lapset nukkuisivat sisällä. Lapset saavat kuitenkin vanhempansa nopeasti apuun jos joku hätä tulisi. En tarkoita sitä, että sisällä tulisi päivystää kun lapset nukkuvat, mutta itse en lähtisi kotipihaa kauemmaksi.

Meidän mökki tontti on 7900m2. Lapsi nukkuu aitassa, mutta olen oikeasti ihan hemmetin kaukana lapsesta jos kuljeksin pihan eri puolilla. Meidän naapurin olohuone on meidän olohuoneesta n. 30 cm päässä. Kumpi on pahempi?

Vierailija
22/30 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta on ihan ok oleskella omalla pihalla, vaikka lapset nukkuisivat sisällä. Lapset saavat kuitenkin vanhempansa nopeasti apuun jos joku hätä tulisi. En tarkoita sitä, että sisällä tulisi päivystää kun lapset nukkuvat, mutta itse en lähtisi kotipihaa kauemmaksi.

Meidän mökki tontti on 7900m2. Lapsi nukkuu aitassa, mutta olen oikeasti ihan hemmetin kaukana lapsesta jos kuljeksin pihan eri puolilla. Meidän naapurin olohuone on meidän olohuoneesta n. 30 cm päässä. Kumpi on pahempi?

Olen ap:n kanssa samaa mieltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun lapset on 9 ja 11, en heitäkään jättäisi

Mun vanhemmat lähti laivalle kun minä olin 11 ja siskoni 9. Äidin ja isän kaveri kävi päivällä katsomassa että kaikki on ok ja muuten oltiin kaksisteen.

Naapuriin oli sanottu että tytöt on kaksistaan ja liuta numeroita jääkaapin oveen jos jotain sattuu.

Ei pelottanut, päinvastoin, olin ylpeä että meihin luotettiin noin :)

Vierailija
24/30 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kun tulipalo syttyy niin ihmisillä on vain muutama minuutti aikaa pelastautua ulos... Siinä ei itkyhälytin tai 10min välein tapahtuvat tarkastuskäynnit auta.

Mökillä istumme iltaa terassilla, lapset nukkuvat sisällä. Ikkunat ja ovet ovat auki, palohälyttimet katossa, me vanhemmat muutaman kymmenen metrin etäisyydellä ja ennen kaikkea: kuuloetäisyydellä.

Ikinä en jättäisi kotona (omakotitalo) ja menisi naapuriin sisälle. Omalla pihalla saatamme istua tai tehdä hommia, edelleen kuulo- ja näköetäisyydellä.

Vierailija
25/30 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa muistaa

että kun tulipalo syttyy niin ihmisillä on vain muutama minuutti aikaa pelastautua ulos... Siinä ei itkyhälytin tai 10min välein tapahtuvat tarkastuskäynnit auta. Mökillä istumme iltaa terassilla, lapset nukkuvat sisällä. Ikkunat ja ovet ovat auki, palohälyttimet katossa, me vanhemmat muutaman kymmenen metrin etäisyydellä ja ennen kaikkea: kuuloetäisyydellä. Ikinä en jättäisi kotona (omakotitalo) ja menisi naapuriin sisälle. Omalla pihalla saatamme istua tai tehdä hommia, edelleen kuulo- ja näköetäisyydellä.

Vierailija
26/30 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos syttyy tulipalo tms.

Vanhempieni tuttavaperheessä kävi näin:

Äiti lähti pikkujouluihin, isä jäi kahden pienen lapsen kanssa kotiin.

No, isä päätti ottaa siinä muutaman oluen (ei siis ollut ottanut kuin pari) eikä herännytkään kun tuli tulipalo.

Isä pelastui, lapset paloivat kummatkin tuossa tulipalossa. Oli äidin kiva tulla kotiin pikkujouluista.

Ihan pari viikkoa sitten katselin näiden lasten kuolinilmoitusta kun pengoin äitini kaappeja.

Eli vaikka vanhemmat on kuinka kotona niin tuollaisia asioita voi sattua. Ymmärräthän että säkin voit saada kotonas sairaskohtausken kesken kaiken ja lapses on aika pulassa ennenkuin kukaan huomaa mitään?

Vierailija
27/30 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jättäisi yksin!

Vierailija
28/30 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on yhtä kaukaa haettuja riskejä kuin ne että lapsi jää koulumatkalla auton alle tms eli lasta ei saa päästää kulkemaan yksin kouluun.

Ja muistakaa myös että ette saa 100% varmuudella pidettyä lastanne elossa vaikka vainoaisitte heitä joka sekunti.

Vierailija
29/30 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta naapurin takapihalle en lähtisi lasten nukkuessa. Jos vanhin poika olisi kotona hereillä niin sitten voisin pienemmät jättää nukkumaan ja mennä istuskelemaan takapihalle.

Lapset siis 16, 8 ja 6.

Vierailija
30/30 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain, mutta olen istunut kesäiltana tunnin naapurin terassilla juomassa yhdet mieheni kanssa. Itkuhälytin oli mukana, naapurin terassilta näki lastenhuoneen ikkunan ja kotitalomme ulko-oven. Omakotitalomme ovat ihan vierekkäin.

Yhtä vaarallista tuo lienee kuin olla omassa pihassa ulkotöissä lasten nukkuessa sisällä eli mitä vain voi periaatteessa käydä, kun selkänsä kääntää ja kaikkea, kun pelkää ei voi itsekään enää hengittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan