Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä iässä perhekerhoihin / äiti-vauvapiireihin esikoisen kanssa?

Vierailija
12.11.2010 |

Mulla on nyt 2 kk vanha tyttö. Tähän asti pysytty aika lailla omissa oloissamme, muutamia vieraita on käynyt. Milloin voisi/kannattaisi lähteä perhekerhoihin? Mitä hyötyä tai haittaa vauvalle on kerhoilusta?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nelikuinen. Aiemminkin oltaisiin lähdetty jos olisin hoksannut. :) Ei lapsi sieltä mitään saa, mut äiti saa seuraa ja hyvän syyn lähteä joka päivä jonnekin. Oma lapseni kyllä tykkäsi alusta asti seurata muita lapsia, ja mä koen että hänelle on ollut etua siitä että hän ja muut samanikäiset ovat saaneet alusta asti tavata toisiaan kerhoissa ja muskareissa melkein joka päivä. Päivähoito oli niin paljon helpompi aloittaa kun ryhmä oli täynnä tuttuja kavereita.

Vierailija
2/4 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hakeuduin vauvakerhoihin esikoisen ollessa 3 kk.

Suoraan sieltä kerhosta vauva ei varmasti mitään saanut, mutta välillisesti kyllä.

Minulla alkoi olla todella yksinäinen olo päivisin kun kaikki ystävät ja tuttavat olivat päivät töissä. Kerhosta sain mukavaa seuraa, pääsin eroon yksinäisyyden tunteesta. Jaksoin sitten taas paremmin olla kotonakin.

Vauva sai äidin uuden sosiaalisen elämän myötä iloisemman äidin, joka jaksoi keskittyä vauvan hoitamiseen ja viihdyttämiseen :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvat ei yleensä ole pöpöjä sieltä napanneet, ennenkö ovat niin isoja, että laittavat tavaroita suuhun. sitten jos pöpöjä alkaa tulla niin pitää taukoa.

Vierailija
4/4 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän parikuinen saa itse pal mittään irti kerhoista tai vierailuista, mutta äiti pääsee aikuiseen seuraan kahvittelemaan. Sanoisin, että heti kun tuntuu siltä että voisi tehdä jotain muutakin kuin nyhrätä kotona, voi lähteä kerhoihin. Esikoisen kanssa ei ollut kerhoja tarjolla, joten pyörin sukulaisten ja kaverien nurkissa vauvan kanssa. Toisen vauvan kanssa olikin jo mukavasti kerhoja, perhekahviloita jne., ja vauva oli 5 vkoa kun mentiin ekaa kertaa mukaan. Saisi olla enemmänkin nimenomaan vauvoille tarkoitettuja ryhmiä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän