Onko joku estänyt maidon nousun hormoneilla - en halua imettää...
Eli mietin, että kolmannen tekaisisin, mutta imetystä en enää halua vetää lävitse. Onko se mahdollista, että maidon nousu/tulo estetään hormoneilla tms?
Olen saanut sairaalaan johtavia rintatulehduksia kummaltakin lapselta ja muutenkin, en nuku kuukauteen, kun vauva syntyy, kun rinnat ovat todella kipeät ja en pysty nukkumaan siinä imetyssyklissä ennen kuin olen jo aivan itsarin partaalla väsymyksestä. Ilman imettämistä voisin jo alusta asti vuorotella miehen kanssa ja vetää vaikka pari pidempää unta unilääkkeillä, etten joutuisi siihen yliväsymystilaan.
Ja en kaipaa vinkkejä siitä, miten vältetään rintatulehdus, kokeilin jo kakkosen kanssa ne kaikki hiivatin konttausasentokonstit ja kun makaa 40-asteen kuumeessa ja käy sairaalassa antibioottitiputuksessa, se on niin rankkaa, etten ihan aikuisten oikeasti jaksa vetää sitä enää lävitse. Kuitenkin haluan sen lapsen vielä.
Kommentit (26)
Tunnen monia todella terveitä ei-imetettyjä ja itse täysimetettynä olen sairastanut kaiken maan ja taivaan väliltä. Mutta siis hyvä tietää, että tähän on mahdollisuuksia.. mitähän sivuoireita lääkkeestä tulee. En jaksaisi enää mitään ylimääräistä kuormaa kyllä siihen vauvan lisäksi.
ap
Toi yksikin kommentti "jos et aio ruokkia..." Ei voi kuin ihmetellä!
Ap, puhu asiasta jo etukäteen lääkärille. Minulla luki jo papereissa etten imetä ja sain osastolla yhden pillerin joka esti maidon nousun. Ei mulla ainakaan ollut mitään pidempää lääkitystä eikä sivuoireita. Eikä mitään ongelmaa synnärillä pulloruokinnassa...
Syitä omaan (ja sisareni) imettämättömyyteen en ala tässä ruotimaan, mutta joskus ei vain voi tai sitten perustelluista syistä on parempi olla imettämättä, kuten ap:llä. Sanottakoon vielä, että meidän serkukset on 5-15 vuotiaita eikä yhdelläkään kuudesta ole ollut allergioita, korvakierteitä eikä liiemmin edes flunssia. Eli niin haitallista heille on ollut pulloruokinta...
Ehdottomasti kannatan ap:n ratkaisua!!
Vierailija kirjoitti:
no jätä se lapsi tekemättä, jos et sitä aikoisi ruokkia
En ymmärrä miksi imetys on joillekin noin tärkeää, että sillä määritellään äitiyttä/vanhemmuutta. Jos joku sanoo poikkipuolisen sanan imettämisestä julkisesti, somet sekoaa ja hullut äidit räyhää. Eikö ne tajua kuinka naurunalaiseksi ne itsensä tekevät. Mielestäni äitiyden mittariksi voisi laittaa älykkyysosamäärän, liian pienellä luvulla et tee lapsia ;)
Itse en aio imettää, koska en halua. Miksi syyt siihen edes on tärkeitä imettäville äideille, pitääkö heiltä kysyä lupa... minä en muiden äitien lupia tarvitse.
Kannattaa muuten varmistaa vielä synnyttämään lähtiessäkin, että on kaikki papereissa. Oyssissa eivät tienneet etten voi alakautta synnyttää, oli lapsi minkä kokoinen hyvänsä (meinasi lähtiä ennen aikojaan ulos), vaan lääkäri pokkana sanoi että säähän sitte synnytät alakautta. Kattoin vähän aikaa ja varovasti kysäsin, että eikö oo lukenu mun papereita vai haluaako vaan saada pois päiviltä..
Vähän ot, mutta kanttii varmistella kaikki sataan kertaan.
En aio imettää, koska ei ole mun juttu, vaikka kyseessä esikoinen. Kiitos tiedoista, pitää pyytää tuo lääke hyvissä ajoin.
Toi yksikin kommentti "jos et aio ruokkia..." Ei voi kuin ihmetellä!
Ap, puhu asiasta jo etukäteen lääkärille. Minulla luki jo papereissa etten imetä ja sain osastolla yhden pillerin joka esti maidon nousun. Ei mulla ainakaan ollut mitään pidempää lääkitystä eikä sivuoireita. Eikä mitään ongelmaa synnärillä pulloruokinnassa...
Syitä omaan (ja sisareni) imettämättömyyteen en ala tässä ruotimaan, mutta joskus ei vain voi tai sitten perustelluista syistä on parempi olla imettämättä, kuten ap:llä. Sanottakoon vielä, että meidän serkukset on 5-15 vuotiaita eikä yhdelläkään kuudesta ole ollut allergioita, korvakierteitä eikä liiemmin edes flunssia. Eli niin haitallista heille on ollut pulloruokinta...
Ehdottomasti kannatan ap:n ratkaisua!!