Kukaan muu heikkona kaupoissa myytävään islantilaiseen Skyr-rahkaan?
Kaloreita vaan n. 60 sadassa grammassa, ei rasvaa eika hiilareita juuri mitään, paljon proteiinia!
Kallista vaan tuntuu olevan.
Kommentit (13)
Moni ei uskoisi, mutta skyrpä onkin aivan mahtava herkku!
vähän sellainen villasukkamainen. Tehdäänkö se lampaanmaidosta?
Moni ei uskoisi, mutta skyrpä onkin aivan mahtava herkku!
Skyriä! Nimittäin löysin tämän herkun kesällä ja ostin sitä aika paljon. Sitten sattui käteen kaupasta kaksi purkkia, jotka olivatkin ihan homeessa. Siis avaamaton purkki avattaessa aivan homeessa kannen alta ja myyntiaikakaakin vielä reilusti jäljellä. Reklamoituani maahantuojaa hvvittivät minulle "reilusti" sentilleen kahden purkin hinnan, ei tippaakaan yli (puhelimessa luvattu aivan eri summa). En osta enää ikinä enkä suosittele kenellekään!
Tuli oksennuksen maku nenään, en pystynyt syömään edes purkillista.
Niitä on myös se vähän kalorisempi versio.
Hullaannuin Islannissa ollessani kyseiseen rahkaan ja olin pudota, kun löysin sitä Suomesta.
Mustapekasta Helsingistä ainakin löytyy paria makua. Islannissa niitä makuja on varmaan 10.
Söin sitä kesällä Islannissa ja oli tosi hyvää! En ole meidän kaupoissa siihen törmännyt.
Mulle se on ihan liian vähärasvaista. Ja jotkut maustetutkin maistuu, noh, vähemmän luonnolliselta.
Useimmissa K-kaupoissa sitä on ainakin pk-seudulla.
Mustikka ja joku toinen maku on vähän kaloripitoisempia, eli n. 90 kcal, mutta vanilja ja meloni-passion on kevyempiä.
Musta tää rahka on taas tosi tuhdin oloista vaikka on käytännössä rasvatonta. Ja tykkään siitä, että se ei ole makeaa. Voisin kuvitella, että vanilja olis aivan taivaallista marjojen kera.
Skyrin nettisivuilta: www.skyr.fi löytyy kartta, missä on kaikki myyntipisteet.