Ohjelmointia osaavia paikalla? Missä opit ja miten, ja mitä?
Mitä ohjelmointikieltä osaat, ja kuinka hyvin? Missä opit? Oliko vaikea opetella?
Minun olisi pieni pakko nyt opetella hieman (tai vähän enemmänkin ohjelmointia) mutta kovin tuskaiselta tuntuu enkä tajua paljon mitään :( Vinkkejä kaipaan, ja kohtalotovereita
Kommentit (10)
ole nyt kyse html:stä, se ei ole oikeaa koodia. Ja taidat tarkoittaa c++:aa, tosin minun pitäisi opetella Javaa
AP
KVG ja siitä se lähtee
Mitä enemmän osaat, sitä paremmin huomaat, mitä et osaa.
kun ei kukaan kavereista osaa, niin on vähän paha kysellä
AP
KVG ja siitä se lähtee
Mitä enemmän osaat, sitä paremmin huomaat, mitä et osaa.
No mä aikanaan osasin jotain ohjelmointia, mutta opit unohtuneet. Ihan opiskelin yliopistossa. C++ ja sitä ennen opettelin itse pascalia.
Ummikkona voi olla vähän vaikeaa opiskella pelkkää ohjelmointia, olisi hyvä varmaan hahmotta vähän systeemisuunnittelua.
Noita skriptipohjaisia ohjelmointijuttuja on aika helppo opiskella itse (esim.javascript) tai sitten tietty joku html.
koska oma painotukseni on ihan muualla en ole koskaan soveltanut tuota oppia. Mutta periaatteessa C++ perusteet on "opittu" jne.
Nykyhommassani pelaan usein Excelin kanssa, edes tuo perusymmärrys ohjelmoinnin logiikkaan nopeuttaa päivittäistä hommaani. Mikä tahansa "ohjelmointiin" liittyvä juttu nakataan meillä heti it- palvelulle mutta pienemmat jutut hoidan mielummin itse.
mutta olen joskus osannut pascalia, c:tä, jonkin verran javaa..
Lisäksi sitten tietokantajuttuja.
nyt on ollut semmoinen viiden vuoden tauko enkä osaa enää mitään!
ole nyt kyse html:stä, se ei ole oikeaa koodia.
n00b-koodaaja sieltä huutelee, mikä on koodia ja mikä ei. :) Kyllä se HTML-koodauskin on ihan koodausta - mietipä, mitä sana "ohjelmointi" tarkoittaa. Se tarkoittaa sitä, että kertoo tietokoneelle/muulle laitteelle, mitä haluaa sen tekevän missäkin tilanteessa.
terv. C++-, Python- ja kyllä, myös (X)HTML-koodaaja
En ole edellisen kirjoittaja, mutta teknisesti HTML-kielen käsittely ei ole "koodausta", vaan HTML on merkintäkieli ei ohjelmointikieli. Mutta toki HTML on oma hieno taiteenlajinsa.
.. Kannattaa katsoa yliopistojen sivuilta ohjelmmoin peruskurssien sisältöjä. Näistä löytyy useimmeiten kalvoja, ohjeita tehtävi ratkaisuineen sekä suositeltuja kurssikirjoa.
Mutta jos html-koodeista kyse, niitä löytää helposti ihan googlettamalla. Ja itse opin noita itsekseni kun uudistin blogini ulkoasun ihan itte :) Vielä ei ole vastaan tullut ongelmaa jota en olisi pystynyt ratkaisemaan. Tietty jonku css++ mikä lie osaaminen olisi hienompaa :)