Voiko vastaavan palkkalisä olla tosiaan vain 10% enemmän?
Satuin näkemään entisen kollegan, nykyisen esimiehen, työsopimuksen ja hänen (tunti)palkkansa on vain 10% suurempi. Ja minä saan silti enemmän tuntipalkkaa, kun huomioi kokemuslisät :)
Tuosta ilosta hän saa tehdä pitempää päivää ja vastata toiminnasta lähes täysin. Joutuu olemaan tavoitettavissa lähes aina (työkännykkä johon voidaan soittaa käytännössä koska vaan jos tulee joku hätä alaisille) ja vastaamaan liki kaikesta.
Eipä käy kateeksi :) En olis edes halunnut tehdä pitempää päivää (joka olisi toki jokusen roposen tuonut enemmän rahaa mullekin) saati noita vastuukysymyksiä. En siis edes hakenut tuota paikkaa, joka oli yleisessä haussakin.
Kommentit (9)
miksi sä suostuit tuollaiseen jobiin? Miten sitten noi vastuukysymykset ja muut teillä? ap
opiskella lähihoitajasta sairaanhoitajaksi.
varsinkin kun on työpaikka jossa saa tehdä "mitä-itse-haluaa"
Ja koska olen kunnianhimoinen, teen tätä lähinnä tittelin vuoksi, eli näyttää hyvältä cv:ssä, kun haen seuraavaan parempaan ja toivottavasti parempipalkkaiseen hommaan ;) Vastuuta on, tulosvastuuta ja muuta, edustamista jne. Toisaalta palkan lisäksi joitain etuuksia ja kutsuja yms. joita en ikinä rivityöläisenä saanut ja urakehitys olisi huomattavasti hankalampaa.
miksi sä suostuit tuollaiseen jobiin? Miten sitten noi vastuukysymykset ja muut teillä? ap
Ja koska olen kunnianhimoinen, teen tätä lähinnä tittelin vuoksi, eli näyttää hyvältä cv:ssä, kun haen seuraavaan parempaan ja toivottavasti parempipalkkaiseen hommaan ;) Vastuuta on, tulosvastuuta ja muuta, edustamista jne. Toisaalta palkan lisäksi joitain etuuksia ja kutsuja yms. joita en ikinä rivityöläisenä saanut ja urakehitys olisi huomattavasti hankalampaa.
Eikä tartte pyöriä päivätolkulla missään myyntikokouksissa kuitenkaan :) ap
en voi miettiä onko se ihan oikeasti sen arvoista? Toivottavasti jonain päivänä huomaat että kannatti! ap
eikä se ollut pääpointti vaan uralla eteneminen ja tietty asema, joka mahdollistaa tietyn itsemääräämisoikeuden. Itse en ymmärrä oikein että jämähtää johonkin duuniin ikuisuudeksi ihan omaa mukavuuttaan, mutta ymmärrän, etteivät kaikki ajattele niin. Itselläni ei raha motivoi edes kaikkein eniten, vaikka toki sekin on tärkeää.
Ihan kun sairaanhoitaja olisi joku pomo..
En tarkoittanut pelkästäänmitään firman omia juttuja vaan yhteistyökumppaneiden yms.
mutta minä tarkoitin että juuri näihin saa kutsuja kuka vaan. Viimeksi itse olin suuren tavarantoimittajan messuilla ja kekkereillä (oikein illallistapahtuma) Tampereella noin kuukausi sitten. Ja oon kyllä niin laiska, tunnustan, etten ole mikään urapyrkyri. Hyvä että teitäkin kuitenkin on, eihän muuten mistään mitään tulisi :) Palkassa tulisi kyllä ehdottomasti huomioida, olen todella hämmästynyt että noin pieni ero. ap
Mulla vastaava lisä on ehkä 3%, että revi siitä..