Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tilasin synnytyskertomukseni jne

Vierailija
10.11.2010 |

ja kirjattu aika lailla eri tavalla kuin mitä synnytyksessä oikeasti tapahtui...

Ensimmäisessä synnytyksessä vuosin aika paljon ja pyörryin suihkuun, tästä ei mitään merkintää.

Kuitenkin sain osastolla punasoluja ja hemppa kontrolloitu 59...

Toisessa synnytyksessä oli kirjattu (lääkäri) että 'synnyttäjä tuntenut olonsa pyörryttäväksi' kun tosiasiassa tilanne meni niin että minulla oli ihan hyvä olo ja menin luvalla portatiiville ja seuraavaksi heräsin siihen että kaksi kätilöä nosti minut vuoteelle ja huusivat että 'Herää' ja 'Kuuletko'... ja vuosin taas.

Nämä on ihan pieniä esimerkkejä. Olisiko näistä syytä reklamoida? Tuo ekan synnytyksen 'kirjaamattomuus' vuoto&tajunta-ongelmista aiheutti sen, etten tokassa synnytyksessä saanut lääkitystä ajoissa ja sama toistui. Tuntui tosi kurjalta lukea näitä tekstejä, ihan kuin olisin joku valittaja-synnyttäjä joka on vaan kiusallaan valittanut että pyörryttää (olen kuitenkin saanut nesteitä, punasoluja ja lääkitystä näihin ongelmiin ja leikkurin varaustilanne selvitettiin siinä kun lääkäri oli jalkoväliä tutkimassa, joten ihan itse en keksinyt koko juttua :( )

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse valittaisin, ainakin jos aikomukseni olisi vielä joskus synnyttää uudelleen. Ihan siksi, että jatkossa edes osaisivat varautua. Omalla kohdallani kaikki oli kirjattu kuten tapahtui, paitsi että ponnistusvaiheesta olimme kätilön kanssa tunnin verran eri mieltä ;) johonkin siis hävisi tunti synnytyksestäni..

Vierailija
2/14 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain neuvolan tädiltä lapun, jossa oli vain pari riviä tekstiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaavat niitä muistikuvia, joita minulla on. Olin molemmissa synnytyksissä uskomattoman rauhallinen ja tunsin tietäväni mitä teen. Haikaranpesässä sain juuri sen verran apua kuin koin tarvitsevani, ja siellä ainakin kerrottiin, että voin pyytää synnytyskertomuksen itselleni.

Jos oma kokemus synnytyksestä ei vastaa kertomusta, niin ehkä sitten pitäisi reklamoida ihan siltä varalta, että vielä joskus synnytät.

Vierailija
4/14 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään ei kyllä tarvinnut itse tilata eli asiat mitkä synnytyksessä tapahtuivat faktoina olivat paperilla.

Se mitä muuta saattaa tapahtua ei näy missään, jos et välttämättä halua asioista valittaa. Itselläni paska kohtelu toisen kätilön osalta, mutta onneksi oli eka ja vika kerta kun synnytin.

Vierailija
5/14 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä muut asiat oli ok, paitsi tikkien määrä. Kätilö sanoi laittaneensa yhden tikin, mikä lukeekin toisessa paperissa. Toisessa lapussa taas sanotaan, että laitettu muutamia tikkejä.

Vierailija
6/14 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ihmeen sairaalassa niin voi tehdä?

Vierailija
7/14 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mahtunut ulos.

tokan papereissa lukee, et lantio kuvattu, mitä ei ole koskaan tehty. toki mua kuvattiin suurinpiirtein niihin aikoihin, mut kohde oli nilkka.

Vierailija
8/14 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja osastolla tapahtuneita verensiirtoja ei kirjata synnytyskertomukseen, koska ne tapahtuvat vasta siellä osastolla.

Vierailija
9/14 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

cytoteciä, caprilonia, hemohessiä minä ainakin sain synnärillä.

toinen pari tonnia lorauttanut

Vierailija
10/14 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin esikoiselta. En viitsinyt nähdä vaivaa niiden korjaamiseen ja myöhemmissä synnytyksissä huomasin ettei niitä ilmeisesti edes lueta.

Nyt on lapset tehty joten jääkööt sellaisiksi.

Vierailija
11/14 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin sanoin heti samantien. Pelotti niin paljon (edellisellä kerralla meinasi henki lähteä). Eihän siihen mitään lääkettä saa, mutta varasivat sopivat veripussit varmuuden vuoksi ja seurasivat vuotoa ja minua tarkasti synnytyksen jälkeen. Ja eipä tuota vertakaan saa, ellei vuoda aivan hurjana. Esim. ekalla kertaa sain vain hemohessiä, vuoto jotain 700-800ml, pyörätuolissa vuorokausi, kun en pysynyt pystyssä. Tokalla kertaa sitten tuo kohtalokas 2,4l - kaavintaan ja 3 pussia punasoluja. Kolmannella vain 400ml, olo aivan normaali.

Vierailija
12/14 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin mukaan ihan pyytämättä synnäriltä+ sitten kertomus tuosta vuodeosastolta olosta. Synnytyskertomuksesta puuttui joitain juttuja, ainakin eka kipupiikki minkä sain ja olisi ollut kiva tietää tikkien määrä, se jäi täysin arvoitukseksi. Vuodeosastolta olosta oli kätilö kirjoittanut ihan puuta heinää muutamaan kohtaan. esim. meille oli mukamas opetettu vauvan vaipan vaihtoa ja ihon hoitoa mitä ei todellakaan käyty läpi kätilön kanssa.

Vierailija
13/14 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos taipumuksesta olisi tiedetty. Sain siis toka kerralla lääkityksen salissa synnytyksen jälkeen vuodon jo alettus, muistan koska olin sen verran paremmassa kunnossa, eka kerrasta en tiedä.

Punasolut on merkattu osaston papereihin, en ole niin hölmö ettenkö tajuaisi ettei niitä salin papereihin merkata, mutta vuodosta salissa ei ole merkintöjä...

Vierailija
14/14 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loukkannuin autokolarissa suht pahasti ja asioin vuosina 2005-2008 aika usein sairaalassa, sieltä sitten sain epikriisejä ja lausuntoja yms mukaan ja minulla on samanlaisia kokemuksia, sieltä puuttuu olennaisia asioita tai kirjoitettu puutaheinää, esim vääriä diagnooseja. Mielenkiintoista huomata, että muillakin on samanlaisia kokemuksia - tuo on potilaan/asiakkaan oikeusturvan kannalta todella huono asia!

Mutta en kyllä todellakaan pidä olennaisena sitä puutetta, ettei jotain välilihan tikkien määrää ole sinne ihan tarkasti kirjattu, miettikääpä nyt hivenen arvon naiset! Nuo mitä aloittaja kertoi, ovat selkeitä puutteellisuuksia. Uteliaisuudesta kysyn, missä sairaaloissa olette asioineet?