Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kasvoissa atooppinen ihottuma räjähti! Auttaisko kasvosolarium??

Vierailija
10.11.2010 |

Perusvoide ei auta, Bepanthen vähäksi aikaa helpottaa punoitusta ja kirvelyä. Kortisoni 1% helpottaa kyllä siksi aikaa kun käyttää, mut se viikko ilman kortisonia on tuskaa. Elideliä ja sitä toista ihmevoidetta en suostu käyttämään (eikä ole reseptiäkään).

Raskauksien aikana kävin SUP-valohoidossa mikä auttoi kyllä ihan samalla lailla kuin kesällä aurinko, joten voisko siskon kasvosolariumista olla apua tähän pahimpaan tuskaan??

Mun naama on kuin kartta, täynnä epämääräisiä punaisia ja kuivia läiskiä...

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että saan ihoni pysymään yhtä hyvänä kuin kesällä on niin helpottavaa, että käyn solariumissa, vaikka tunnenkin riskit. Olen helposti ruskettuva ja tummahko, mutta talvikausina auringonvalon puute jättää jälkensä herkkään ja atooppiseen ihooni. Tuossa vaiheessa ihottumaa olisi ehkä turvallisempaa mennä sinne valohoitoon vaikka yksityislekurille.

Vierailija
2/17 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuullut myös jostain suolahuoneesta. Sinkkipasta ja ceridalin lipogeeli auttaneet omaa lastani. Sinkkiä kannattaa myös nauttia sisäisesti tablettina. Nämä eivät siis ammattilaisen vinkkejä.. Vaan atooppisen siskon ja äidin tuumailuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suostu käyttämään "ihmevoidetta" eli ilmeisesti Protopicia? Itse joudun käyttämään sitä vain noin kerran kuussa, tuskinpa se sen pahemmaksi on iholle kuin joku kasvosolarium.

Vierailija
4/17 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että saan ihoni pysymään yhtä hyvänä kuin kesällä on niin helpottavaa, että käyn solariumissa, vaikka tunnenkin riskit. Olen helposti ruskettuva ja tummahko, mutta talvikausina auringonvalon puute jättää jälkensä herkkään ja atooppiseen ihooni. Tuossa vaiheessa ihottumaa olisi ehkä turvallisempaa mennä sinne valohoitoon vaikka yksityislekurille.

mulla ois periaatteessa mahdollisuus käydä valohoidossa Meilahden allergiasairaalassa, jossa valohoito maksaa vain murto-osan siitä mitä yksityisellä. Mut varmaan tarttee lähetteen...

ap

Vierailija
5/17 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suostu käyttämään "ihmevoidetta" eli ilmeisesti Protopicia? Itse joudun käyttämään sitä vain noin kerran kuussa, tuskinpa se sen pahemmaksi on iholle kuin joku kasvosolarium.

protopic vai elidel, mutta toisella oli kiistaton yhteys kilpirauhassyöpiin.... Käytin molempia vuoron perään vuosina 2004-2005. Sittemmin tuli tutkimustietoa lisää.

ap

Vierailija
6/17 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

punaisia ja kuivia läiskiä. Ikuinen talvinen ihohelvetti. Pitäisi vain muuttaa etelän lämpöön.

Kertokaa mulle, että pitääkö noita valohoitoja oikein vaatia, koska mulle ei lääkärit ole koskaan suositelleet, vaikka iho on ollu ihan kamalan näköinen, punainen, hilseilevä ja rikki. Pitääkö tosiaan itse hinkua näitä valohoitoja?

Vierailija
7/17 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset suostu käyttämään "ihmevoidetta" eli ilmeisesti Protopicia? Itse joudun käyttämään sitä vain noin kerran kuussa, tuskinpa se sen pahemmaksi on iholle kuin joku kasvosolarium.

Minun silmäluomeni "räjähtävät" aina jossain vaiheessa talvea, mutta muutaman päivän Elidelillä voitelu pitää ne kunnossa monta viikkoa. Solariumissakin on riskinsä (ja siinä, kuten valohoidossa, pitää käyttää suojalaseja, joten valo ei taida luomia kunnolla edes saavuttaa), minusta voide on kuitenkin helppo ja edullinen ratkaisu.

Vierailija
8/17 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun soitat yksityisen ajanvaraukseen, kysy tietävätkö onko sieltä mahdollista päästä valohoitoon.

Vierailija
9/17 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos jollain voiteella olisi "kiistaton" yhteys syöpään, niin voide olisi silti edelleen markkinoilla? :D

Vierailija
10/17 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin miksi sitten ruikutat? Kärsi sitten ja vedä vaikka jotain helokkiöljyä plaseboksi.

Vierailija
11/17 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallakaan voiteella ei ole mitään tekemistä minkään syövän kanssa.

Vierailija
12/17 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

luonnonkosmetiikkaa? siitä on ainakin mulle ja mun lapselle ollu apua ihottumien hoidossa. Ja se on ainakin turvallista:) on totta että noilla vahvoilla lääkevoiteilla voi olla yhteyksiä syöpiin, nykyään tiedetään että kosmetiikka voi joskus imeytyä verenkiertoon koska ainesosat tehdään niin pienistä partikkeleista (nanoteknologia) ..ja myydäänhän kaupassa tupakkaa ja alkoholiakin vaikka ne aiheuttaa syöpää :D

Mutta siis ainakin Weledalta löytyy atoopikoille hyviä tuotteita, esim. Baby-sarjassa aikuisillekin sopiva hajusteeton Calendula -kasvovoide, ja kuiville ihottuma-alueille Skin Food -yleisvoide. Sopii monille paremmin kun apteekin perusvoiteet, koska sisältää aitoja lääkekasveja joita on käytetty ihottumien hoitoon satoja vuosia.. perusvoiteissa on mineraaliöljyjä jotka ei anna ihon hengittää ja sen takia niistä saa vaan hetkellisen helpotuksen. Kannattaa ainakin kokeilla noita Weledan tuotteita. :)

Vierailija
13/17 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallakaan voiteella ei ole mitään tekemistä minkään syövän kanssa.

päätellen siitä, että on pystynyt tutkimustuloksia lukemaan.

Tottakai markkinoilla on vakaviakin haittavaikutuksia aiheuttavia lääkkeitä koska joissakin tapauksissa, lääkkeen hyöty on haittaa suurempi. ap:n tapauksessa näin ei ehkä ole tai hän ei halua enää enempää riskiä ottaa.

ohis

Vierailija
14/17 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ollut paha atooppinen ihottuma lapsesta lähtien, nykyään esiintyy ihottumaa vain talvisin, mutta siltikin joudun rasvaamaan ihon joka kerta kun sen kastelen. Olen valehtelematta kokeillut kaikki apteekin rasvat lävitse ja ylivoimaisesti parhaaksi kosteuden ylläpitämiseen itselleni on osoittautunut Nivea Soft, jota siis joka marketistakin saa! Sisältää jasmiinikukkaa sekä E-vitamiinia, jota siis atooppisen iho ei itsestään tuota. Myös tuo jasmiini tuntuu auttavan. 

Prototec on uusi lääkerasva, joka on valmistettu meren pohjasta löytyneistä mineraaleista, ja siksi todella kallis. Toimii kaulasta ylöspäin, mutta kirvely ja poltto on ihottumissa aivan jumalaton tätä rasvaa laittaessa. Mutta toimii kyllä muutamat ensimmäiset kerrat ja jo ensimmäisen parin päivän aikana. ÄLKÄÄ KÄYTTÄKÖ hydrocortisonia kuin hätätilanteissa, korkeintaan kerran kuukaudessa, eikä silloinkaan säännöllisesti! Kortisoni kuivattaa ja ohentaa ihoa entisestään, joka on myöhemmässä vaiheessa vain pahempi kun esim. ensi talvena alkaa taas ihottumaa tulla uudestaan. Itsellä todella ohut iho taipeista ja naamasta juurikin, koska olen lapsesta asti käyttänyt kortisonia ihottumiini, ennenkuin tajusin lopettaa sen. Nyt sitten jopa pienimmät pintaverisuonet näkyvät silmän ympäriltä lävitse.

Minulla itsellä luultavasti paha atopia johtuu laktoosi-intorelanssistani, sillä suoliston kunto heijastuu suoraan ihoon. Olen tässä vuoden sisään tutustunut erilaisiin superfoodeihin ja erityisesti CocoVin tuotteisiin. Olen kohta viikon juonut kuurina lakkakääpäjauhetta teen yhteydessä säännöllisesti päivittäin ja innolla odotan auttaako tämä ihooni. Tämän siis tarkoitus parantaa suolistoni huippukuntoon luontaisilla voimavaroilla, ja toivotaan että se sieltä heijastuu ihoonkin :) Suosittelen käymään luontaistuotekaupassa ostoksilla, myyjät todella ammattitaitoisia siellä ja minullekin suositeltiin tämän lakkakäävän rinnalle jotain muuta superfoodia, jota en nyt muista, mutta menen sen heti ensi viikolla hakemaan!

Solarium auttaa itsellä säännöllisesti käytynä, ja jonka takia en myöskään viime talvena ihottumasta kärsinyt ollenkaan. Suolisto kuntoon, solariumiin välillä talvisin käymään, jossei ulkomaanmatkaan ole mahdollisuutta ja hyvä perusrasva käyttöön, niin pysyy ihotaudit muualla! 

Vierailija
15/17 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jättäkää viljat pois ja syökää eläinrasvaa

Vierailija
16/17 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallista useampi kärsii tällähetkellä punaisista kutiavista länteistä naamassa ja vartalolla. Niitä tulee lisää kun on ollut veden kanssa tekemisissä. Mikään voide ei auta, ja Helsingissä asutaan, eli vesi tulee Päijänteestä.

Vierailija
17/17 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tunnen atooppisen ihon vaivat monelta vuosikymmeneltä omassa nahassani. "Kaikelle" allergisuus näkyi ihossa, erityisesti kasvoissa. Todella paha olo kutinan ja tulehduksen kanssa. Nyt on helpompaa. Kerron lisää.

Pari vuotta sitten aloin välttää gluteeniviljoja. Maitotuotteita söin ja syön vain vähän ja nekin hapanmaitotuotteita sekä juustoa. Voita söin ja syön edelleen. Enpä olisi uskonut, että tulee helpompi päivä atopian suhteen näillä neuvoilla. Vaan se tuli. En olekaan enää kirjavanaamainen, kutiseva raaviskelija. Kasvojen iho normaali, rauhallinen. Ihmeellistä!

Lisäksi olen käyttänyt kurkumatabletteja (Fortesan) sekä pycnogenolia (Wonder legs). Nämä hillitsevät allergista reaktiota. Muuten, mainitsin tuotteet nimeltä, en silti mainosta. Voita ja muuta eläinrasvaa, kookosöljyä hieman (1 rkl) sisäisesti, ehkä myös vehnänalkioöljyä. Rasvojen syönnin takia iho ei kiristä. Etkä liho niillä, sillä rasvan lisääminen auttaa nalänhallinnassa, joten ei tarvitse syödä niin usein.

Kokeile myös olla jonkin aikaa ilman mausteita, pippureita ja sellaisia. Sitten ihon rauhoituttua voit kokeilla, mikä on sietämäsi määrä.

Valohoitohan auttaa kyllä, mutta edellä kirjoittamiani keinoja kannattaa ehdottomasti kokeilla ainakin pari kuukautta. Siinä ajassa näet, oliko niistä apua juuri sinulle. Toivottavasti helpottaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän