Pihi mies - Mitä voi tarkoittaa?
Keskusteltiin miesystävän kanssa meidän suhteen haasteista. Hän sitten sanoi, että minä kulutan rahaa kevyesti, kun taas hän on erittäin itara. Kuitenkin hän treffeillä maksaa aina mun puolesta ja ajaa mua katsomaan muutaman kymmenen kilometrin päähän.
Kertokaa kauhukokemuksia siitä, miten miehen itaruus on paljastunut pidemmän yhdessäolon myötä. (Tai kommentoikaa muuten vaan.)
Kommentit (8)
satut näkemään sen kummemmin miettimättä. Mies ilmeisesti käyttää rahojaan vain omasta mielestä tärkeään. Tällä logiikalla olet miehelle hyvin tärkeä :)
Harvemmin ostan edes vaatteita ja sen kyllä huomaa... ;) Mitään kallista ja turhaa tyyliin taulu-tv en ole ikinä ostanut. Kallein turhuus voisi olla vaikkapa kympin dvd tai 15 euron ripsiväri.
puhui paljon siitä mitä kaikki maksaa, ruoka, tavarat. Joka päivä pohti jonkin asian hintaa. Kun esitteli jonkun uuden ihmisen minulle, kertoi joko etukäteen tai jälkeenpäin kuinka paljon tutulla on rahaa, aina. Raha oli puheenaiheena jatkuvasti. Oli kateellinen kaikille, joilla kuvitteli olevan enemmän rahaa kuin itsellään.
Toinen hälytysmerkki alussa oli se että kulki sukulaisilta ilmaiseksi saaduissa rytkyissä. Oli liian isoja telttoja tai liian pieniä. Mutta kun olivat ilmaisia..
Kannattaa miettiä onko mies todella pihi vai tarkka rahankäyttäjä? Pihi laskee kaiken sentilleen, muistaa kyllä tasan kuka on hänelle velkaa. Mutta ei monestikaan "muista" jos hänelle on annettu 50senttiä. On hyvin ahne kaikelle, miten hän itse voi hyötyä. Hyväksikäyttää ystäviään ja sukulaisiaan törkeästi jos siihen tulee mahdollisuus. Kaiken tarpellisenkin hankkii mahdollisimman halpana tai yrittää vaatia ilmaiseksi. Mutta vaatii maksamaan huikeita summia jos häneltä on jotain ostamassa Ja tosiaan, rahasta puhutaan aina.
Luettuani viestini tuntuu etten osannut tarpeeksi korostaa kuinka paljon mietti kaiken hintaa. Esim. mentiin sukulaisen luokse, jossa hän käy ensimmäistä kertaa. Tätini hävittyä keittiöön kahvia keittämään, alkaa supattamaan minulle: paljonkohon tuo olkkarin sohva on maksanut, entä tää talo? Varmaan saa tosi paljon palkkaa kun on varaa laittaa tällainen jne...
Ja ihan tavallisesta keskiluokkaisesta perheestä on kyse, missä ei mitään oikeasti luksusta ja erittäin arvokasta ole.
Luettuani viestini tuntuu etten osannut tarpeeksi korostaa kuinka paljon mietti kaiken hintaa. Esim. mentiin sukulaisen luokse, jossa hän käy ensimmäistä kertaa. Tätini hävittyä keittiöön kahvia keittämään, alkaa supattamaan minulle: paljonkohon tuo olkkarin sohva on maksanut, entä tää talo? Varmaan saa tosi paljon palkkaa kun on varaa laittaa tällainen jne...
Ja ihan tavallisesta keskiluokkaisesta perheestä on kyse, missä ei mitään oikeasti luksusta ja erittäin arvokasta ole.
Minun miesystäväni on sanonut molempien sisarustensa päätyneen eroon rahankäytön vuoksi, joten siksi pelottaa...
[/quote]
Harvemmin ostan edes vaatteita ja sen kyllä huomaa... ;) Mitään kallista ja turhaa tyyliin taulu-tv en ole ikinä ostanut. Kallein turhuus voisi olla vaikkapa kympin dvd tai 15 euron ripsiväri.
[/quote]
Näytin sille kerran nuoruusajoistani valokuvia, vuosilta 86-96, ja kommenttina oli, että onpa sulla paljon vaatteita. Joo, kai mulla vuosien mittaan kuvissa oli eri vaatteita, kuten polvesta rikki menneet farkut (menivät rikki ihan vanhuuttaan, mutta risat alkoivat silloin olla muotia maailmalla, eikä mulla ollut varaakaan uusiin), sekä vanhasta virttyneestä collegesta kloritilla läikitetty pusero. Ja äidin vanhoja/lainattuja oli päällä myös, venynyttä villapaitaa ja näin.
Nyt viimeksi huomautti mun talvitakista, että tuota hän ei ole nähnytkään. Olin mökille pannut päälle siskoltani 4 vuotta sitten saamani takin, jonka vetskari on hajonnut niin että sitä pitää hakaneula nyt yhdessä alhaalta.. Vissiin liikaa takkeja mulla :O
Ihan hirvittää että se tuolla tavalla pitää lukua joka vaatekappaleesta, eikä näe kuinka haalistuneita ja nyppyisiä mun kaikki vaatteet ovat.
On myös messunnut mulle, ettei hän osta mulle limsaa kaupassa käydessä, mökillä voisin ihan hyvin juoda hänen likaisissa kanistereissa kotoaan tuomaa hanavettä, jota on siis säilötty useampia päiviä.
Tuhlaan kuulemma rahani myös ostamalla kallista rainbow-tonnikalaa, hänen mielestään x-tran pitää kelvata.
Eikä puhettakaan pitserian pitsasta, (tai edes pakastealtaan ristorantesta) tai nakkariruoasta, saahan kaupasta hampparin 30 snt, tai atrian roiskeläpän alta euron. Miksi maksaa enemmän...
Meidän tulot ovat samaa tasoa, ja mies valittaa jatkuvasti kuinka tilinsä on tyhjä. Mä en oikein jaksa uskoa, mä maksan sentään asumiskuluja jotain 400e kuussa, kun taas hän asuu vanhempiensa kanssa. Eikä maksa mitään, kuulemma ostaa joskus ruokaa, mutta luulenpa että aika harvoin.
Onhan munkin tili toki usein niin tyhjä, että olen syömättä päiviä, mutta jos mulla olis tuo 400 enemmän käytettävissä..
Valittaa että on liian kallista hakea mut kotoa 70 km päästä, mutta mä voin hyvin ajaa hänen luokseen, ja maksaa puolet ruokakuluista + omat tarvikkeet, kuten hygienia, ja ne omat rainbow-kolat..
Lienee sanomattakin selvää, että tässä kahden vuoden aikana olen tajunnut, ettei hänestä tule mulle miestä. En ota siivelle asumaan, ja luulen ettei hänellä ole varaa maksaa asumisestaan osuutta.
kannattaa järkiintyä tuollaisen suhteen. Vuosien saatossa pahenevat.
Jos pummaa naiseltaan rahaa, niin kyse ei ole enää pihiydestä, vaan jostain muusta.
satut näkemään sen kummemmin miettimättä. Mies ilmeisesti käyttää rahojaan vain omasta mielestä tärkeään. Tällä logiikalla olet miehelle hyvin tärkeä :)