Hoikkien ihmisten läskivitsailut itsestään.
Oletteko muut törmänneet vastaavaan:
Minulla on eräs kaveri, joka on hoikka ja urheilullinen. Itseasiassa hänellä on tosi hyvä kroppa ja uskon kyllä että tietää sen itsekin. Silti liittyy fb:ssä kaikkii ryhmiin tyyliin "onpahan ainakin mistä ottaa kiinni" ja päivittää statukseensa juttuja kuten tämän ketkuviestin, että "nyt tiedän mistä mun jenkkakahvat tulee, käytän aina shampoon loput vartalon pesuun ja siinä lukee, että paksuntaa".
Siis en voi ymmärtää. Nuo jutut ovat ihan hauskoja jos joku oikeasti pyöreä noita laittaa, mutta miksi joku ihminen jolla ei grammaakaan ylimääräistä? Oma lukunsa ovat sitten vielä ne joilla on ilmeisen huono itsetunto ja hakevat kehuja ja pönkitystä ihan haukkumalla itseään.
Kommentit (16)
Siinä on kiva vieressä omien löllöjensä kanssa hiljaa hymistellä...
jossa läsnä ei hoikkia, on se noloa tilannetajua tällaiselta henkilöltä.
voikin olla kyse kehonkuvan häiriöstä, mutta sitten on näitä "voi sanokaa et oon laiha, sanokaa" -huomionkerjääjiä, ja niitä en jaksa.
Silloinhan piti aina haukkua omia piirustuksiaan, jotta muut kehuisivat. Sitähän tuokin odottaa, huomiota itselleen ja hoikkuuden ihastelua.
169/56 MUTTA vatsassani on ylimääräistä, saa kyllä valitettavasti otettua kiinni.
Joskus puhumme kavereiden kanssa painosta jne jolloin saatan sanoa, että pitäisi kasata itsensä ja alkaa treenaamaan vatsa kesäkuntoon.
AINA tähän joku aloittaa: sinähän olet niiiiin hoikka ei tarvitse jnejne
KYLLÄ tarvitsee, raskaudesta on mahaani jäänyt hieman ylimääräistä, ei näy enää lihakset niinkuin ennen.
Haluan treenata itseni kuntoon, koska en PIDÄ ITSESTÄNI tälläisenä.
Jokaisella on itsessään heikko kohta, lihavimpien ei pitäisi vähätellä laihempien ulkonäköongelmiakaan.
Tuntuu, mikäli ei ole ylipainoa et saisi treenata itseään! Tuskin kauaa hoikkana pysyisin ellen urheilisi!
tyytyväinen itseensä. Olen ihan normipainoinen ja tyytyväinen itseeni. Olin jopa saanut pari kiloa pois ja iloitsin siitä. Erään toisen asian yhteydessä panin kuvani sivuilleni niin eiköhän siihen käynyt eräs tuttu kommentoimassa tyyliin, että vähän olet pullukka, mutta ei sitä niin laiha tarvikaan enää keski-iässä olla.
Juu, ei kehtaa enää julkisesti myöntää, että olen ihan tyytyväinen kroppaani. Pitää koko ajan vähätellä itseään, ettei kukaan vaan loukkaannu ja pahoita mieltään.
Tämä kommentoija itse muuten on laihduttanut itsensä ihan anorektikon näköiseksi ja vielä ylpeilee sillä, että kaikki hänelle mainitsee, kuinka hänellä on pieni perse ja on liian laiha.
Eikä ne kommentit ole aina kauhean imartelevia. Moni hoikka tai laiha yrittää oikeasti lihottaa itseään.
Siksi esim. tollanen shampoo-slogan voi olla hoikalla, huumorin avulla pystyy myös hyväksymään itseään paremmin.
ja rupee ärsyttää kun omat kaveritkin valittaa kuinka ne on lihoneet jne. vaikka on niin hoikkia ettei ole mitään rajaa.
ja rupee ärsyttää kun omat kaveritkin valittaa kuinka ne on lihoneet jne. vaikka on niin hoikkia ettei ole mitään rajaa.
Ja kun kaverin kanssa tuli jotenkin aiheesta puhe, valitin kyllä lihoneeni.
Mahtoikohan sitäkin ärsyttää ihan saatanasti, varsinkin kun on pyöreä???
Mie en enää edes jaksa sanoa mitään niille hoikille ihmisille, jotka vääntävät itsestään läskivitsejä, varsinkin kun tietää, ettei heillä mitään vääristynyttä kuvaa itestään eikä huonoa itsetuntoa ole. Siinäpähän ovat, jos heille itelleen tulee siitä hyvä olo, ku koko ajan jaksavat vouhottaa "ylimääräisistä" kiloistaan. Kaikkein hassuimpia ovat ne laihuliinit, jotka ovat koko ajan laihutuskuurilla. Tai puhuvat siitä, kuinka pitäis taas aloittaa "ku tuli kesällä lihottua kilo..."
varsinkin kun tietää, ettei heillä mitään vääristynyttä kuvaa itestään eikä huonoa itsetuntoa ole.
sitten kun aloin kommentoida, "että joo kattelinkin että oot pyöristynyt" tai "joo huomasin että reilusti on painoa tullut", niin nyt ei enää kukaan 175- senttinen alle 60 kg painava ala mun seurassa murehtiin läskejään...
t 171/115
Tarkoitin sanomisellani kavereita, jotka olen tuntenut kauan ja tunnen heidät...
Mulla on kans yksi alipainoinen ystävä joka koko ajan puhuu makkaroistaan. Niitä ei todellakaan ole yhtään. Käyttää jopa jotain kiristysalusvaatetta estämään makkaroita..
Varsinkin kun tietää, että sitä tehdään ihan kehujen kalastelumielessä. Sanon yleensä vaan, että kyllä ne läskit lähtee kun syö vaan vähemmän ja liikkuu enemmän :)
Toinen mikä on rasittavaa, on se että jos joku huomattavan ylipainoinen tuttu on ollut laiharilla ja laihtunut ihan vähän, se pitäisi heti huomata ja mainita siitä.
Siis eihän sitä edes näe, jos yli satakiloisesta on hävinnyt muutama kilo :0
Itse olen omasta mielestäni liian pullea enkä tälle tunteelle voi mitään vaikka _järjellä_ tiedänkin, että näin ei ehkä ole. Muut kommentoivat "laihuuttani" eivätkä todellakaan kykene ymmärtämään, millaisena itse itseni koen.