Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako 40-vuotiaan lähteä enään opiskelemaan?

Vierailija
10.11.2010 |

Haluaisin joko toiminta/fysioterapeutiksi tai terveydenhoitajaksi. Minkähänlaiset mahdollisuudet työllistyä sitten muutaman vuoden päästä?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työelämää jäljellä ainakin 25 vuotta sillä eläkeikä on taatusti vähintään se 65, jos ei 68, kun mulle se aika koittaa...

Terveydenhuoltoalalla on nyt ja varmaan vielä muutaman vuoden ajankin työvoimapulaa, joten siltä kantilta uskaltaisin lähteä. Itse tosin haaveilen vain 2 vuotta kestävästä koulutuksesta, joten olen jo 41-vuotiaana valmis.

Vierailija
2/6 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin muillakin alan kouluttautuneilla.

kannattaa lähteä, ehottomasti jos kiinnostaa ja on mahollisuudet (taloudellisesti).

hoitoalalla itsekin opiskelen, ja luokalla on montakin sinun ikäistä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se eroaa aikuiskoulutuksesta muutenkuin että siellä on monenikäistä? Onko liikunta mukana aineena. Jos opiskelet nuorisopuolella niin montako aikuisopiskelijaa on teidän luokalle otettu.

t.ap

Vierailija
4/6 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. ap

Vierailija
5/6 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedä, että se kirjoitetaan ENÄÄ!!!!!!

Vierailija
6/6 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin nuorisopuolella?

Aikuiskoulutuksena on mahdollisuus vain opistotason tutkinnon korottaminen amk-tutkinnoksi n. 1.5v ja sihen voi hakea siis opistotasoiset toimintaterapeutit ja fyssarit.

Ja sinne nuorisopuolelle on kuulemma melkoisen vaikea päästä, jos ei ole todella hyvät arvosanat ( näin mulle on sanottu ).

Itse juurikin hain ko. toimintaterapeutin koulutukseen, mutta en 3.1 keskiarvolla päässyt edes pääsykokeisiin - minkä tietenkin jo arvasin jo hakiessanikin, mutta hainpas silti huvikseni:)

Mahtaakohan nykypäivänä 3.1 keskiarvolla päästä ylipäätään mihinkään, siis edes pääsykokeisiin?

Voiko vanhoja ammatillisen tutkinnon arvosanoja korottaa? Ei varmaan voi - varsinkaan kohdallani, kun valmistumisesta on n. 20vuotta aikaa...

Metropolian sivuilta luin, että pisteeni olisivat muka viime vuonna juuri ja juuri riittäneet pääsykokeisiin, mutta vähän epäilen sitäkin.?

Kumma homma sinällään, kun toimintaterapeuteista on kovasti pulaa, mutta innokkaiden ihmisten ei anneta alaa opiskella - sen sijaan esim. kaiken maailman taiteilijoita ja graafikoita jne jne valmistuu aivan liikaa; mitä niillä kaikilla tekee?

Arvostan suuresti ihmisen lahjakkuutta ja sinnikkyyttä, mutta en saata käsittää, miksi suomessa koulutetaan esim. kuvataideakatemiassa vuosittain 50 uutta "taiteilijaa", joista kuulemma 1-2 per vuosikurssi tulee elättämään itsensä pelkästään taiteen tekemisellä.

Aika kalliiksi tulee yhteiskunnalle tuollainen, suhteellisen hyvödytön kouluttaminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän