Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suosittele D-vitamiinia!

Vierailija
09.11.2010 |

Eli mitä D-vitamiini valmistetta käytät?

Mitä mieltä olette suositusmääristä?

Kiitos :)

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja mies otamme 2 tbl päivässä, lapset yhden.

Olen joskus ostanut eri merkkejä, mutta tykkään Minisunista koska tbl ovat niin pieniä.

Suositusmääristä olen sitä mieltä, että alhaisia ovat.

Vierailija
2/13 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Möllerin D-kalaöljykapseleita, saa kaksi kärpästä yhdellä iskulla! :) Ja niin, olen suosituksista sitä mieltä, että ne pitäisi olla ainakin kolminkertaiset eli n. 20 mikrogramman päiväannos olisi suomalaisille suotava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on meidän perheellä käytössä, otamme kaikki yhden tabletin päivässä. Raikas omenan maku ja halvin tabletti.

Suositukset ovat minusta asialliset. D-vitamiinin suurista annoksista pitkäaikaisesti käytettynä ei ole sen enempää tietoa kuin esim. sikapiikistäkään, en oikein ymmärrä kuinka jotkut uskaltaa sitä jatkuvasti vetää 70-100mikrog päivässä, näitäkin on. Olen farmaseutti ja usein asiaa kauhistelen. Hiljaa, kun ei vakaumuksellisesti d-vitamiinia vetävät oikein suostu keskustelemaan.

Vierailija
4/13 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on meidän perheellä käytössä, otamme kaikki yhden tabletin päivässä. Raikas omenan maku ja halvin tabletti. Suositukset ovat minusta asialliset. D-vitamiinin suurista annoksista pitkäaikaisesti käytettynä ei ole sen enempää tietoa kuin esim. sikapiikistäkään, en oikein ymmärrä kuinka jotkut uskaltaa sitä jatkuvasti vetää 70-100mikrog päivässä, näitäkin on. Olen farmaseutti ja usein asiaa kauhistelen. Hiljaa, kun ei vakaumuksellisesti d-vitamiinia vetävät oikein suostu keskustelemaan.

Olet varmaan juuri se farmaseutti joka ei meinannut myydä minulle tuota vahvuutta. pelkäsi yliannostusta. Tietääkseni turvallinen raja on kymmenkertainen tuohon tablettiin nähden.

Tälläkin hetkellä on käynnissä tutkimuksia jossa koehenkilöt nauttivat hyvin suurta D-vitamiinimäärää. Vielä ei ole raportoitu yhtään yliannostusta.

Vierailija
5/13 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suositukset ehkä alakanttiin, mutta en ole lähtenyt enempääkään ottamaan. Yleensähän kai kuitenkin lievä vajaus on turvallisempaa kuin yliannostus.

Vierailija
6/13 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. Minisun tabletteja 4-5 pvässä? Annatteko myös lapsille niin paljon?

Ap

Vierailija
7/13 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse annan pienemmälle 10mg ja isommalle lapselle 20mg.

esim. Minisun tabletteja 4-5 pvässä? Annatteko myös lapsille niin paljon?

Ap

Vierailija
8/13 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Calsorin D3, 500mg kalsiumia sekä 20mg D3-vitamiinia. Tabut ovat aika isot, mutta tätä mulle apteeksissa suosittelivat, kun halusin sekä kalsiumia että D:tä. Kaksi kärpästä yhdellä iskulla, kaksi tablettia päivässä minulle ja miehelle.

Vierailija
9/13 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei maistu pahalle ja helppoa lorauttaa jogurttiin tai puuroon.

Vierailija
10/13 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja mies otamme 2 tbl päivässä, lapset yhden.

Olen joskus ostanut eri merkkejä, mutta tykkään Minisunista koska tbl ovat niin pieniä.

Suositusmääristä olen sitä mieltä, että alhaisia ovat.

otan vain yhden.

Vierailija
11/13 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokakaupasta ostan. 20 mikrogramman tabletteja. Itse otan kaksi, lapsi yhden päivässä. Lisäksi syön Möllerin kalaöljykapseleita.

Vierailija
12/13 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

syö 20mg näitä tabuja. Puhukaa oikeilla termeillä. Mikrogramma on eri kuin milligramma.

Vierailija
13/13 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosi pieni tabletti ja hyvänmakuinen (xylitol). Kesällä annoin taaperolle 10 µg päivässä, nyt pitäisi ostaa vahvempia (20µg) talveksi. Itse otan tupla annoksen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi