~*~ Kesäheinien kesäkuu ~*~
Tässä pinossa vaihtavat kuulumisia vauva-arjen iloista ja suruista kesäheinät eli ne, joiden laskettu aika oli kesä-heinäkuun 07 vaihteessa (21.6.-10.7.)
25.4.
Oona1975 (30+3); tyttö 1225 g, 39 cm
23.5.
Äp81 poika 1925 g, 44 cm
24.5.
joors1 (35+3); poika 2390 g, 46 cm
11.6.
Cityäippä (36+2); poika 3185 g, 50 cm
13.6.
Fiikus77; poika 2840 g, 46 cm
19.6.
Senniina (38+6); tyttö 3730 g, 50 cm
Sannnis, poika
Elisabet73 (37+6); tyttö 3422 g, 49 cm
20.6.
Hemppu79 (38+3); tyttö 3990 g, 51 cm
miimi_ (39+1); poika 2340 g, 45 cm
21.6.
Miiu77 (40+0); poika 3895 g, 51 cm
23.6.
Koala-72 (39+3); poika 3390 g, 49 cm
25.6.
-Veruska- (39+3); tyttö 2826 g, 49 cm
kihara-74; tyttö 4400 g, 54 cm
26.6.
claudiin@; tyttö 3210 g, 50 cm
jiippi (39+5); poika 3630 g, 50,5cm
heather, tyttö
27.6.
Misti (38+5); tyttö 3430 g, 50 cm
Satell, poika
28.6.
Kuutar78 (40+2); poika 3620 g, 51 cm
s@nde, (39+6); poika 4485 g, 54 cm
29.6.
pals (40+0); poika 3630 g, 51 cm
peetta (40+0); poika 3435 g, 50 cm
30.6.
anjuusa, (39+3); poika 3350 g, 50 cm
besero, (40+4); poika 3028 g, 48 cm
Lorutar, poika
1.7.
ElluP (39+3); poika 3525 g, 51 cm
AMS74 (40+3); tyttö 3580 g, 50 cm
nikki (40+6); poika 2625 g, 49 cm
2.7.
Amalia-Joel (39+3); tyttö 3770 g, 50 cm
Sipsuli (40+3); tyttö 3340 g, 50 cm
3.7.
peipposka80; poika 3255 g, 50 cm
4.7.
löllöriini (40+1); tyttö 3775 g, 51,5 cm
6.7.
s@ri@ (40+0); tyttö 3590 g, 50 cm
nepu83 (40+4); tyttö 3610 g, 49 cm
7.7.
hippaliinu (40+4); poika 3840 g, 51 cm
9.7.
joutur (40+5); tyttö 3740 g, 51 cm
10.7.
melba (40+4); poika 3100 g, 50 cm
14.7.
mökkövantti; poika 4040 kg, 52 cm
15.7.
Monument (41+3); tyttö 3560 kg
20.7.
alli-75 (41+4); poika 4595 g, 55 cm
22.7.
Onassis (42+1); tyttö 4026 g, 51 cm
7.8.
kissantassut (42+3); poika 4404 g, 55 cm
Kommentit (60)
Kirjoitin tänne eilen, mutta jonnekin taivaan tuuliin näyttää viestini kadonneen, vaikka voisin vannoa että se tänne eilen ilmestyi... kummallista!
Senniinalle kovasti jaksamista ja haleja - sekä tietty synttärionnittelut Meralille. Juuri luin uusimmat kuulumisesi yhteisöstä ja aivan sanaton olen puolestanne. <3
Nyt täytyy kyllä alkaa pakkaamaan, jotta pääsemme tänään vielä matkaan lähtemään, mökille siis vie tie. Mukavaa juhannusta kaikille!
Toivottavat Miimi ja Lenni
kaikille tulin toivottelemaan. Ei ollut viikkoja vähemmän, vaan ihan selkeä tuulimunaraskaus. On jo kaavittu pois. Elämä jatkuu.
Olen ihan järjettömän pahoillani puolestasi! Todella ikävää ja epäreilua, että näin piti käydä! En oikein osaa mitään sanoakaan, mutta kaikki myötätuntoni!
S@ri@lle myös jaksuja, toivottavasti joskus alkaa helpottaa!
Aatokselle ja Leolle kävelyonnitteluja, Aleksille ilman tukea seisomisesta, ja synttärionnitteluja kaikille jotka ovat tässä täysiä vuosia tai kuukausia täytelleet. Tosi kiva oli kuulla Jiipistä pitkästä aikaa ja hienoa, että teillä korvatulehduskierre helpottaa ja esikoisen epilepsia on pysynyt kurissa myös. Onnikin nousee jo silloin tällöin ilman tukea seisomaan, laskeutua ilman tukea on osannut jo muutaman viikon, ja kävelee jo useampia metrejä. Kiipeilyharrastus on myös pop, tänään esim. onnistui jo pääsemään olohuoneen pöydälle. Onneksi olemme opettaneet laskeutumaan esim. sohvalta peppu edellä, jos joskus ehtii kiipeämään niin etten ole näkemässä. Ai niin, vaikka kirjoitinkin Loruttarelle että ei hätää ja kirjoittelet kun ehdit :) niin olisi niitä teidänkin kuulumisia kiva taas kuulla :)!
mitäpä täällä yksikseni enempää höpisemään. Kohta lähdemme neuvolaan (minun, ei Onnin), joten eipä muuta tällä erää.
Voimahalit Senniinalle täältäkin!! Sanattomaksihan tuo vetää. Onneksi kaksi aarrettasi varmasti auttavat surussa! Ja hyvä, että tytön yöt menevät pahemmin heräilemättä.
Me tultiin tänään mökiltä. Olipa kyllä rentouttavaa olla siellä miettimättä työhommia ollenkaan. Freelancerina kun hommia tulee tehtyä aika pitkälti silloin, kun niitä on. Tosin Aatoksen synnyttyä olen pystynyt aika hyvin rentoutumaan liiallisista töistä ;) Aatos oppi mökillä kiipeämään portaat ylös! Ja käveli taas muutamia askeleita ilman tukea.
Ja hyvä, että Onnikin osaa laskeutua peppu edellä, niin ei tule isompia pääosumia, jos ei äiti ehdi koko ajan vahtimaan! =)
Nyt raivaamaan tilaa mökkilaukuilta.
Mä olen jälleen töissä parin viikon jälkeen. Nyt onkin edessä kolmen viikon työrupeama, ja netti jälleen käytössä :).
Ria täyttää huomenna vuoden ja sama kova meno jatkuu edelleen.
1v neuvolassa mitat olivat
75cm
8,5kg
Alipainoinen kuulemma on, mutta terkka ei ollut kovasti huolissaan. Käski vain alkaa lisätä öljyä ruokaan, jotta aivot saavat tarvitsemansa.
Ria syö ihan älyttömiä määriä kuitenkin, mutta vastaavasti sitten liikkuu ihan hirveästi.
Ekat askeleet otettiin pari viikkoa sitten, ja nyt jo taapertelee aika taitavasti.
Tarhassa ovat potattaneet, ja tavaraa tulee enemmän ja vähemmän. Itse en pahemmin tuon asian suhteen ole aktiivinen, tyttö on kuitenkin vasta vuoden!!!!!!
Nyt pitää jatkaa duunia....
heather
kesäheinille! En ole itsekään jaksanut olla kovin aktiivinen kirjoittelija. Tm:n myötä "sairastuin" unettomuuteen, siis vielä pahempaan mitä aikaisempi aamuyön valvoskelu on ollut. Uni ei tule mihinkään vuodokauden aikaan ilman nukahtamislääkettä. Pikkuhiljaa tässä toivutaan ja nautin tytön kasvusta. Iloinen ja reipas höpöttelijä hän on. Kävely ei kiinnosta vielä, mutta seisomaharjoituksia tekee kyykystä suoraan. Konttausvauhti on melkoinen!
Onneksi on 2 viikon lomamatka tiedossa. On jotain odotettavaa! Vilkutuksia kaikille!
Rialle suuret synttärionnittelut! <3
Meillä on vähän kiirettä nyt ollut, kun Lennin synttäreitä ollaan vietetty nyt useampaan otteeseen - onneksi viimeisetkin juhlat on nyt juhlittu! :) Lisäksi varasin meille kirppispöydän huomisesta alkaen, joten kaappeja penkoessa on kulunut kaikki "vapaa-aika". Ajattelin nyt ihan törkeästi myydä pois kaikki ne Lennille lahjaksi saadut vaatteet, joita ei ole tullut käytettyä, sillä tuskinpa niistä seuraavankaan lapsen kohdalla tulen tykkäämään! Kierrätystä :)
Oho, nyt tuli isäntä kotiin! Heippa!
Miimi
kummallisiksi ovat nääkin sivut menneet?! Piti vaan tulla moikkaamaan, ettei aivan unohdeta. Kiirusta pitelee aina vaan, mutta kohta varmaan helppaa, kun työ kutsuu :(
Onnittelut täältäkin kaikki vuosikkaat =D Perässä tullaan ja ensiviikollahan meistä kaikista tullee sitten taaperoita, eikös?!
T. nikki ja heräilevä namu
ps. onko teillä lapset paljonkin syöneet sepeliä tai pihakiviä ts. muutakin kuin hiekkalaatikkohiekkaa???
Nikki se vaan on aina aikaisin ylhäällä! Meillä poikanen syö ihan kaikkea mitä löytää, eli on tullut karkeampaakin hiekkaa maisteltua ja tuskinpa kaikkia murusia olen saanut suusta kaivettua pois...
Satutin eilen sormeni pahasti ja nyt totaalisen yksikätisenä en jaksa kirjoittaa enempää :(
Aurinkoista viikonloppua kaikille!!!
Miimi
Senninaalle oikein paljon jaksamista!
Meillä tuli sitten eilen vuosi täyteen ja huomenna juhlitaan (eilenkin vähän).
Nyt ei enää meillä kontata, vaan ainoastaan kävellään ja juoksuakin yrittää. Lisäksi on tullut sanoja tiheään tahtiin ja tukiviittomiakin (joita isoveljelle käytetään) osaa Aleksikin jo 2 - hyvä ja sauna.
Ihan älytöntä vauhtia on nyt kehittynyt tuo meidän "Tappiainen", joksi häntä nykyisin kutsutaan kun on lyhyt ja leveä taaperrin.
Tänään oli 1 v neuvola
10,8 kg ja vähän vajaa 74 cm. On muuten isoveli ollut tasan yhtä painava, mutta 5 cm pidempi vuotiaana kun tämä vesseli.
Koko perhe vaihteeksi flunssassa, tosi kivaa.
Kaikille kesäheinille 1 v onnittelut jos/kun en kuitenkaan koneelle joka päivä ehdi
Jiippi ja Aleksi
1-vuotisonnittelut olen tällä puolella unohtanut lähes tyystin, todella moni onkin jo ensimmäisen vuoden täyttänyt! Onnea siis Fiikuksen, Senniinan, Miimin, Miiun, Jiipin ja Heatherin taaperoille :) sekä tietenkin kaikkien muidenkin vuoden täyttäneille (joita en nyt luetellut ihan vain siksi, kun eivät ole täällä nyt enää kirjoitelleet). Milloinkas Milkmaidin Aatoksella vuosi täyttyy? Ensi viikolla en ehkä ole täällä paljonkaan onnittelemassa, silloin täyttävät vuoden Anjuusan, Loruttaren, Ellun, Nikin, AJ:n ja S@ri@n lapsoset.
Tämä järkyttävä väsymys vaan jatkuu, joten en ole siksi paljon jaksanut konetta avata, olen keskittänyt kaikki jäljellä olevat voimanrippeet siihen, että saisin elettyä edes suht normaalia elämää Onnin kanssa. Kun eipä ole ketään muutakaan, joka häntä hoitaisi. Mieskin on tehnyt pitkää päivää (taas), tosin hänellä alkaa nyt onneksi pieni loma. Lähdemme ensi viikolla Ahvenanmaalle, saas nähdä mitä siitä taas tulee. Ainakin Viron-reissulla Onni nukkui niin huonosti, että oksat pois. Olimme molemmat ihan lopussa kun palasimme kotiin, Onnikin nukkui ekana kotipäivänä päikkäreitä 6 tuntia, mitä ei siis ole tapahtunut ikinä. Onneksi nyt on vain muutaman päivän reissu.
Aloitin nyt raudan syönnin ja se on piirun verran auttanut oloa - just sen verran, että olen ihmetellyt, miten helkkarissa ikinä kestin tätä tilannetta ennen rautaa. Mä kyllä kävelinkin päivittäin päin seiniä ja ovia, teloin itseäni jatkuvasti veitsillä ja kiehuvilla vesikattiloilla, ja muutenkin lähinnä itkin aamusta iltaan. Se tosin jatkuu edelleen, mistä mulla on omat epäilykseni, ajoittuuhan sen alku siihen kun jätin ne masennuslääkkeet pois. Helvetin perseestä (anteeksi) on tämä jatkuva musta olo, mutta en voi muutakaan, koska nyt en lääkettä ota. En tiedä, miten jaksan joulu-tammikuuhun, mutta sitä ei nyt parane ajatellakaan vaan yrittää keskittyä pitämään itsensä jotenkin koossa päivä kerrallaan. Siis mulla on usein ihan kirjaimellisesti sellainen olo, että hajoan palasiksi tässä ja nyt.
Tulipa taas iloinen viesti, mutta nyt pääsettekin valituksistani eroon lähes viikoksi. Miimin kädelle paranemista, milloin saat muuten tietää pääsykoetulokset? Heatherille jaksuja töihin ja ihan hienot mitathan Rialla. Onnillakin on aina pituuden ja painon suhde mennyt miinuskäyrällä, mutta painosta ei ole neuvolassa huolestuttu kun kuitenkin kasvaa. Aleksille onnitteluja, niin hienosti jo kävelee! Onnikin kyllä osaa, ja aina välillä kävelee useampia metrejä (ja myös ns. tyhjää kohti eli ei välttämättä tähtää johonkin tukipisteeseen), mutta kun haluaa mennä kovaa (ja yleensä haluaa :D), viipottaa tukea vasten tai konttaa. Kuvia olen onnistunut saamaan kävelystä tasan yhden, vaikka Onni on jo 2 kk ottanut askelia, koska aina kameran nähdessään Onni haluaa sen käsiinsä ja hyökkää välittömästi kohti.
Nikki, Senniina, Miimi tai joku, viitsisittekö aloittaa ensi viikolla sen taaperopinon? Siellä mökillä pitäisi netti toimia, mutta ei ole 100 % varmaa enkä tiedä ehdinkö edes. Ajattelin, että tuota pitkää listaa ei ehkä ole enää tarpeen roikuttaa mukana, kun suurin osa siinä mainituista ei enää edes kirjoittele täällä. Ja mietin myös, pitäisikö aloittaa ihan vaan taaperopino eikä mitään kuukausipinoa, kunnes nähdään alkaako siellä juttu luistaa vai ei. Mutta nämä vain minun mietteitäni, päättäkää te. Minä vetäydyn nyt pakkauspuuhiin.
Mä voin yrittää muistaa alottaa taaperopinon ja jos joku ehtii ennen niin hyvä!! Tassut, iso halaus sulle. Itse täällä nukahtamislääkkehuurussa telon ittäeni, vittuilen kaikille (Meralin kans yritän olla kunnolla) yms. "kivaa"...Luulen vähän tietäväni, miltä susta tuntuu... Miehen exä on aiheuttanut taas kaikkea ylimäärästä paskafiilistä ja muutenkin tämä unettomuus (alkoi joskus vähän ennen tm-diagnoosia) on aivan kamalaa. Kokonainen imovane ei tee muuta kuin vähän pyörryttää, uni ei vaan tule. Paitsi ehkä aamulla, kun on jo noustava puuronkeittoon...Koitetaan jaksaa kuitenkin!!! Vielä rutistus sulle!!
Meral muuten tekee myös sitä, että kameraan häntä ei saa millään. Vierailla kameroilla vielä kuvia saa, mutta oma on liian kiva.
Seuraillaan taaperopinon kasvua ja alotellaan uutta tarpeen mukaan. Aletaan vaikka kesäheinät- 07-nimellä sen kummempaa aikaa määrittelemättä, eikö?
Yritin avata taaperopinoa, mutta vielä se ei ainakaan siellä näy. Eikös sen pitäis tulla, kun avaa uuden keskustelun? Jos ei ala näkyä, niin kokeilkaa muut! Sinne saattaa ilmestyä kaksikin pinoa, kun yritin niin ahkerasti..
aloitusta näkyviin taaperoissa. Kokeilkaa muut.
...tänne vauvapinoon, kun huomennahan oli määrä siirtyä taaperoihin?
Senniina lie jo aloitellut siellä puolella, mutta kovin hiljaaselta täälläkin tää keskustelu enää tuntuu. Toivottavasti ei aivan kuihdu koko porukka?!
Mä ainakin lupaan käydä kattelemassa ja jotain joskus skrivatakin, kun kaikkien muutostenkin jälkeen tää tuntuu mulle sopivan paljon paremmin (vrt. yhteisö).
Miimille paranemista käteen ja kiitokset vertaistuesta kivisyöpön kanssa. Mä olin aivan paniikissa pari päivää ja kuvittelin jo suolen puhkeavan tai tukkeutuvan niistä kivistä, mutta kaipa ne on jo sekoittunut kakkoihin ja tulleet ulos ilman ongelmia...
Tassuille jaksuja ja kannattaa kokeilla Beroccaa, jos lisää virtaa kaipaat - mulla ainakin ne on tehonneet. Paljon vähemmillä unilla pärjää, eikä edes väsytä huonosti nukkuttujen öidenkään jälkeen...
Nyt moi ja pojan kylvetykseen, huomenna on neuvola!
=D nikki ja namu n. 15 tuntia vaille yxvee
Eipä mitään erityistä uutta asiaa, korkkasin vain uuden pinon. Laitan loppuun vielä linkin viime kuuhun.
Kysymys: haluaisitteko siirtyä heinäkuusta taaperopuolelle? 1.7. olisi siinä paitsi laskettujen aikojen puolivälissä niin myös syntyneiden puolivälissä - Joorsin poitsulla ja meidän Onnilla on yhtä pitkä matka kumpaankin suuntaan siitä kesä-heinäkuun vaihteesta. (Teknisesti ottaen Oonan tyttö oli tietenkin ensimmäinen kesäheinä, mutta Oona ei ole harmi kyllä tytön syntymän jälkeen kirjoitellut.)
Heippa!
Mahtuisikohan teidän joukkoon vielä uusi mamma 10,5 kk vanhan poikansa kanssa? Maha-aikana kävin aina lukemassa ketjujanne, kun laskettuaika oli 2.7., mutta en sitten tohtinut itse kirjoitella. Vauva-aikakin mennyt jo tähän asti, kunnes ajattelin, että jokos sitä nyt kirjailisikin: ja tässä sitä nyt oltais. Jos kelvattais :)
Kovasti tervetuloa Milkmaid, mun puolesta ainakin siis olet tervetullut ja eivätköhän muutkin samaa mieltä ole :)
Tassut, mulle sopii tuo taapero-puolelle siirtyminen kyllä, vaikka onhan se vähän haikeaa myöntää, ettei poikanen ole todellakaan enää vauva (ainakaan kauaa!), vaan enemmänkin jo taapero... Nopeasti on tämä ensimmäinen vuosi kyllä vierähtänyt! Juuri tässä järkkäilen vähitellen 1-vuotissynttäreitä, vähän etukäteen onkin ne sitten pidettävä, kun juuri juhannusaatoksi osuu oikea juhlapäivä.
Oletteko te muut aikeissa viedä lapsianne 1-vuotiskuvaan oikein valokuvaamoon, vai otatteko kuvia ihan vaan kotona? En osaa itse päättää mitä tässä nyt tekisi ja miehelläkään ei tunnu olevan aiheesta (tästäkään!) mitään mielipidettä...
Meillä yöt ovat nyt menneet taas vaihteeksi ihan mahdottomiksi, en ymmärrä mikä Lenniä oikein vaivaa... :( Viime yö oli 10 minuutin välein heräilyä 23-04, minkä jälkeen valvottiin 5.30, onneksi aamulla nukuttiin sitten yhdeksään. On kyllä ihan krapulainen olo, kun jäi yöunet tosiaan aikas niukiksi! :( Yritän tässä vielä päntätä ylihuomiseen pääsykokeeseen, vähän kyllä uppoaa tieto heikosti näihin väsyneisiin aivoparkoihini... ;)
Lennille ei mitään kummempaa uutta kuulu. Muutamia uusia tavuja on nyt taas tullut ja seisominen ilman tukea alkaa pikkuhiljaa onnistumaan. Ihana poika tuo kyllä on, hurmasi viikonlopun ylppäreissä tädit ja mummut ihan täysin! :) Vielä kun nukkuisi yötkin edes vähän paremmin, niin äitikin olisi oikein tyytyväinen...
Jeps, eiköhän meillä ala nyt olemaan jo ruoka-aika! Aurinkoista viikkoa kaikille :)
Miimi
Voi Senniina, jaksamista ja voimia sulle. tuli vain mieleen, että voisiko olla että viikot olisivat vain vielä niin pienet ettei näkyisi muuta ? Tosin varmaan olet jo saanut tietää kuinka asia on. Itselleni vaan kerran kävin niin että menin ultraan ja näkyikin vaan juuri sellainen möykky vaikka olisi pitänyt näkyä jo sykekkin ja sitten selvisi että raskaus olikin lakanut myöhemmin ja alkio oli liian pieni näkyäksen ultrassa.
Jokatapauksessa voimahaleja sulle ja todellakin nauti olemassaolevista lapsistasi
ja muista että kaikki on mahdollista. Ja aikansa vie tuo surukin.
Kaikille toivotan juhannusta, jokaiselle omanlaistaan :)
Meidän sakki on ihan kotosalla, paistellaan lettuja ja grillaillaan.
Tämän mamman paukut ovat edelleen vähissä, joten suuria ei hommailla muutenkaan tänä kesänä. Onneksi lapsetkin tuntuvat tykkäävän ihan tästä rauhallisuudestakin. Alexinalla ensi viikolla hammashoitaja ja sitten onkin jo yksivuotispäivä lähellä. Onnea kaikille vauvoille (taaperoille) ketkä sen ovat jo viettäneet :)