Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuluuko väkivalta jääkiekkoon?

Vierailija
09.11.2010 |

Kysyn kukkahattutätiopettajana, kun päädyn tästä aina lukioikäisten kanssa vääntämään. En millään voi käsittää, että on laji, johon "nyt vain kuuluu tappelut, piste". Nyrkkeily on tietysti asia erikseen, eikä mulla ole mitään taklauksiakaan vastaan, nyt puhutaan tappeluista.

Nuorison näkemys tuntuu olevan, että koska jääkiekko on fyysinen kontaktilaji, jossa tunteet kuumenevat, on ihan ok heittää hanskat jäähän ja vetää turpiin. Samalla he kirjoittavat kauniita esseitä siitä, miten joukkuelajit, etenkin jääkiekko, opettavat elämässä tärkeitä asioita.

Olenko ainoa, jonka mielestä tässä on nyt jotain pientä ristiriitaa?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentopallo voisi olla kiva laji sinulle. Krikettikin on mukavan rauhallista.

Vierailija
2/15 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

inhoan jääkiekkoa, potkunyrkkeilyä etc.

En voi käsittää, että hanskat heitetään jäähän ja vedetään kaukalossa turpiin. Well, eihän nuo kiekkoilijat - muutamaa poikkeusta - kovin älymystöä olekaan.

En antanut poikani pelata kiekkoa. Ei onneksi kovin vinkunutkaan. Ja vaikka olisi halunnut, en olisi antanut. Junttien laji. Sori vaan kaikki...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja viihteeseen kuuluu tänä päivänä mm. väkivalta ja päihteet. Pojat siellä jäällä tekee vaan, mitä heidän pitää tehdä että yleisö viihtyy ja Karjala sponssaa. SE on heidän työtänsä vähintään yhtä paljon kuin pelaaminen. Mielestäni sun oppilat kaipais nyt vähän mediakasvatusta.:)

Vierailija
4/15 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

inhoan jääkiekkoa, potkunyrkkeilyä etc.

En voi käsittää, että hanskat heitetään jäähän ja vedetään kaukalossa turpiin. Well, eihän nuo kiekkoilijat - muutamaa poikkeusta - kovin älymystöä olekaan.

En antanut poikani pelata kiekkoa. Ei onneksi kovin vinkunutkaan. Ja vaikka olisi halunnut, en olisi antanut. Junttien laji. Sori vaan kaikki...

sun mielipide on kyllä yhtä asenteellinen kuin noiden ap:n mainitsemien nuorten.

Vierailija
5/15 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkiekko on tosiaan fyysinen ja kontaktilajikin, mutta väkivalta ei siihen kuulu. Ja oppilaidesi kanssa olen samaa mieltä siitä, että jääkiekko (kuten muutkin harrastukset) opettavat lapsille ja nuorille tärkeitä asioita.

Vierailija
6/15 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja viihteeseen kuuluu tänä päivänä mm. väkivalta ja päihteet. Pojat siellä jäällä tekee vaan, mitä heidän pitää tehdä että yleisö viihtyy ja Karjala sponssaa. SE on heidän työtänsä vähintään yhtä paljon kuin pelaaminen. Mielestäni sun oppilat kaipais nyt vähän mediakasvatusta.:)

Siis sitä mediakasvatusta tässä yritänkin antaa, mun tunneillani ei kiekkoa pelata. Ei kai siinä sitten mitään - pojat pelailee ja tappelee, yleisö hurraa ja sponsorit kiittää, muut siirtyköön pesäpallokentille.

ap

Vierailija
7/15 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkiekko on tosiaan fyysinen ja kontaktilajikin, mutta väkivalta ei siihen kuulu. Ja oppilaidesi kanssa olen samaa mieltä siitä, että jääkiekko (kuten muutkin harrastukset) opettavat lapsille ja nuorille tärkeitä asioita.

Mielelläni kuulisin?

Miten selitetään nämä pelaajien halvaantumiset etc., jotka eivät johdu PELAAMISESTA, vaan VÄKIVALLASTA.

Vierailija
8/15 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että niitä tappeluita on aniharvoin!

Vierailija
9/15 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuitenkaan usko, että oppilaat tahallaan ärsyttävät minua - kyllä he vaikuttavat ryhmä toisensa jälkeen ihan vilpittömästi ajattelevan, että turpiin veto luistimet jalassa on sallittua.

ap

Vierailija
10/15 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ettei oppilaasi sekoita...

Jääkiekossa tunteiden kuohuminen on ymmärrettävää. Tappelujen syntyminen on ymmärrettävää - mutta ei sallittua. Niistähän myös rangaistaan itse pelissäkin (jäähyt, pelikiellot...).

Vierailija
11/15 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tappelun aiheuttaa väkivaltainen ihminen. Ei laji.

Ehdottaisin että nyrkkien heiluttelusta tulisi pahoinpitely tuomio, aivan kuin oikeassa elämässäkin.

Ei se pelikenttä tee hakkaamisesta sallitumpaa.

Vierailija
12/15 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ettei oppilaasi sekoita...

Jääkiekossa tunteiden kuohuminen on ymmärrettävää. Tappelujen syntyminen on ymmärrettävää - mutta ei sallittua. Niistähän myös rangaistaan itse pelissäkin (jäähyt, pelikiellot...).

mutta kyllä keskustelua on käyty rangaistuksistakin, ja enemmistön mielestä pelikiellot ovat liian kovia rangaistuksia... Puhetta on ollut myös siitä, että tappeluja on, koska yleisö haluaa niitä nähdä.

Vierailija
13/15 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtääkseni NHL:ssa pelaaminen on rajumpaa kuin SM-liigassa ja MM-otteluissa.

Viimeksi mainituissa rangaistuksetkin ovat kai kovempia, joten NHL:n seuraajista ne tuntuu nipottamiselta.

Itse en seuraa NHL:aa.

Vierailija
14/15 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmissa olen joutunut todistamaan, kun aikuiset miehet tappelevat nyrkein keskenään. Ei kuulu minusta urheiluun. Omille lapsilleni en ole moista lajia sallinut. Meillä harrastetaan jalkapalloa ja sählyä. Näitä lajeja myös käydään katsomassa ja sponsporoidaan yrityksemme kautta.

Vierailija
15/15 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että nuoret ovat yhtenä joukkona tuota mieltä. Mikseihän sitä tajuta, että turpiin veto on turpiin veto, oltiinpa kaukalossa tai kadulla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä