Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi kehotti juottamaan 1kk ikäiselle vettä. En vaan ymmärrä miksi??

Vierailija
09.11.2010 |

Kun syö loistavasti tissiä ja maitoa tulee mielinmäärin. Mihin pieni muka vettä tarvitsee? Just luin 'jostain' että täysimetettävä vauva ei tarvitse vettä edes tropiikissa.. :) 'se ois ihan hyvä välillä juottaa vettäkin vauvalle' -sanoi anoppi.. No, minä vähän vaihdoin vaan puheenaihetta..litkikööt itse vetensä.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ensimmäinen lapseni syntyi, sai anoppi minulle suuren mielipahan tästä vesiaiheesta. Minä en juottanut juuri tällaiselle kuukauden ikäiselle vauvalle vettä ja se oli hänen mukaansa suuri virhe. Koko suku sai kuulla, kuinka meidän vauva pian kuolee nestehukkaan... Minulta tuli paljon maitoa ja vauva sai tissiä aina kun sitä halusi.

Nyt jälkeen päin pystyn jo hymyilemään koko asialle, mutta se oli pitkään iso pahan mielen aiheuttaja. Minä kun hoidin vauvaani kaikkien NYKYPÄIVÄN ohjeiden mukaan hienosti. Asia onkin niin, että kun anoppimme ja mummomme ovat hoitaneet omia vauvojaan, silloin on sen hetkisten ohjeiden mukaan pitänyt juottaa vauvoille vettä ja aina huuhdella suukin vedellä imetyksen jälkeen. Silloin on mm. juotettu sokerivettä ja jopa tuoremehua vauvoille, mikä kuulostaa meistä tämän päivän pienten lasten äideistä järkylle. Älä välitä anoppien yms puheista, he vain eivät aina pysty olemaan "neuvomatta"... ja tee kuitenkin niin kuin itse näet parhaaksi. Minä olin valmistunut terveydenhoitajaksi pari vuotta ennen vauvan syntymää ja jopa ollut neuvolassa töissä, mutta se ei anopin vaakakupissa painanut yhtään. Kun hänhän tietää asiat paremmin!

Vierailija
2/7 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täyttää turhaan vatsaa kalorittomalla vedellä. Tästä on usein ollut juttuja mallia "Miksi vanha kansa neuvoo näin". Nyt tiedämme enemmän, ei noin pienelle tarvitse vettä jos imetys onnistuu eikä varsinkaan talviaikaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja et anna anopin ikinä nähdä enää lapsenlapsia. Sano vielä suoraan anopille, että suksii vittuun vanhanaikaisine neuvoineen. Porttikielto teille ehdottomasti.

Muista kuitenkin maksattaa uudet rattaat ja reimatecit. Ja toivottavasti saatte häneltä hyvän perinnön kun kuolee.

Vierailija
4/7 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja johtaa siihen, että sulla ei enää tule niin paljoa maitoa. Siksi vanhempiemme aikana imetykset jäivät usein todella lyhyiksi.

Mulla oli aivan sama taistelu anoppini kanssa. Oli vielä kesävauva, joten voit kuvitella. Tein nykysuositusten mukaan, lapset eivät kuivuneet kokoon ja nautin kahdesta pitkästä imetyksestä :).

Vierailija
5/7 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mua harmittaa kun olin niin ehdoton sen veden kanssa. Nyt meidän 2v poika ei suostu vettä juomaan lainkaan, kun maitopullotkin on jo historiaa.

Nestettä pitäis saada menemään mutta veteen ei ole tottunut ja maitoa ei juo mistään mukista.

Mehuja en tahtois alkaa janoon juottamaan.

Että antakaa sitä vettä vauvojen maistaa, ihan niinkuin niihin ruokiinkin totutellaan pikkuhiljaa. Ei se vesi ainakaan haitaksi ole.

Vierailija
6/7 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kyllä antanut kaikille lapsilleni vettä vauvanakin. Kaikissa paikoissa sitä tissiä ei vaan voi kaivaa esille, huom. "nykypäivän luomuäidit, joille se on niiiiin luonnollinen asia" ja todella se suun huuhtelu on väliin ihan paikallaan. Jopa puolukkavettä olen lusikalla antanut sammakseen. En oikein jaksa uskoa, että "entisajan" imetykset on ihan tyystin veden takia lyhyiksi jääneet. Ennen tehtiin rankasti töitä, eikä istuskeltu perhekahviloissa suu vaahdossa imetyksestä paasaamassa ;)

Kaikki tavallaan ja osin myös ajallaan... Niin ja kaikki jo neljä lastani olen imettänyt noin vuoden ikään, vedestä huolimatta, ja ajattelin toimia samoin myös tämän viidennen kohdallakin.

Vierailija
7/7 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran tiedätte nykyiset suositukset asiaan, ettekö voi vaan nätisti infota anoppia asiasta ilman, että teette asiasta haloon? Ei tässä se veden antaminen taida olla ongelma, vaan oma suhtautumisenne anopin hyväntahtoisiin, vaikkakin vanhentuneisiin neuvoihin. Kasvakaa isoksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi