Isot lapset kärryissä - mammat tulee ilmaiseksi bussiin?
Tosi isot lapset siis matkustavat näin maksamatta matkasta mitään ja mammankaan ei tarvitse maksaa mitään. Näinkö se on?
Kommentit (38)
tuli pelkkää haukkumista ja juututtiin kengännumeroihin, vaikka pointti oli se, että iso lapsi joutui kokoonsa nähden sulloutumaan epämukavan ahtaisiin kärryihin.
Mielenkiintoinen tuo yksi väite, ettei kärryilijän tarvitse maksaa, ettei aiheuttaisi ruuhkaa... no se vastavirtaan maksamaan ryysääminen on yksi näkökohta, mutta hulluutta on jos kuski ottaa kyytiin kolmet kärryt siten, että kaksi on vaunuvälikössä ja kolmas poikittain keskiovien edessä. Se on turvallisuusriski jos mikä.
Oma 3,5-vuotias on 107 cm ja mahtuu nukkumaan päiväunet matkarattaissa.
Me ei voida olla koko päivää liikenteessä ilman päiväunia ja siksi rattaat on välillä tarpeen.
Ja bussissa "sullon" lapsen rattaisiin, ettei veisi istumapaikkaa turhaan, mutta jos on tyhjempi bussi voidaan istua myös penkillä.
Matkamme ajoittuvat viikonloppuihin ja minulla on työmatkojen takia kuukausilippu, mutta eihän se näy muille matkustajille ;)
Tosi isot lapset siis matkustavat näin maksamatta matkasta mitään ja mammankaan ei tarvitse maksaa mitään. Näinkö se on?
että sinun lapsesi on niin pieni kokoinen että toiset lapset jopa nuoremmat ovat piedempiä! Tämä on ikuinen vanha provo, että muka luulaa 3 vuotiasta eskarilaiseksi ym. eikä ymmärretä että on olemassa myös pitkiä lapsia!
huolimatta maksettu kuukausilippu vaikka olisi lapsi rattaissa.
Mä olin töissä ja mulla oli matkakortti ja siitä huolimatta viikonloppuna kuljin lapsen ja rattaiden kanssa.
Mutta eihän mamut tietenkään opiskele eikä käy töissä.
Samoin muutkin mamut oikein kunnostautuvat tässä. Tänään näin kolme perhettä (erikseen), jokaisella arviolta 5-7-vuotias muksu VAUNUISSA makoilemassa kuin huumattu!
Suomalaisten 4-vuotiaat "vauvat" eivät ole mitään näihin verrattuina...
niin ahdasmielisiä?!? Miten kukaan jaksaa kytätä toisten lapsia ja sitten märehtiä sitä näin paljon? Kateellisutta ja pahansuopaisuutta, pah!
ei kait se mammojen "vika" ole että bussilla pääsee ilmaiseksi!
Ja en käytä itse moista "palvelua" koska täällä se ei ole mahdollista. Mutta jos olis niin mikse en käyttäisi tarvittaessa?
T: kuopiolainen jossa rattaat (joissa ALLE 4v lapsi) ja saattaja maksaa n.2.50e (varmaan noussut jo tuosta?)
Lapset 4v -> maksaa 1.50e ja aikuisen taksa on 3e.
Miksi silloin pitää 5-6-vuotias lapsi tunkea rattaisiin? Luulisi tuon ikäistä lastakin jo hävettävän tuollainen. Muistan kun aikoinaan tarhassa katseltiin muiden kanssa kummastuneina kun joku 4-5-vuotias tuli pyörän istuimessa eikä ajanut omalla pyörällä. Ja tuo nyt on vielä ihan eri asia kuin istua rattaissa.
että ihmisellä on taskussa kuukausilippu, jota ei tarvii leimata...
Koska olemme menossa kokopäiväksi keskustaan asiolle ja lapsi tarvitsee päiväunet. Nukkuu siis ne siinä rattaissa. Jos olemme menossa vain pikaisesti käymään keskustassa, niin ajamme auton liityntäparkkiin ja menemme siitä junalla keskustaan. Silloin ei ole rattaita mukana. Päiväkoti matka ajaa pyörällä ilman apupyöriä. On ajanut jo vuoden. Mutta pyörällä ajaessa ei voi nukkua päiväunia joten se ei ole todellinen vaihtoehto asioille meneessä. Eikä sitä lasta sinne rattaisiin tarvitse tunkea, vaan menee sinne ihan mielellään nukkumaan:)
ja ihan kaikissa ihmisryhmissä. Tänäkin vuonna nähnyt useamman omaa ekaluokkalaista isomman vaunuissa ja se näyttää kyllä oikeesti tosi..riettaalta. Ja tuskin on erityislapsesta aina kyse varsinkaan kun niistä vaunuista hypätään pois heti bussissa ja määränpää pysäkillä. Mutta mikäs siinä jos kehtaa,itse en kehtaisi. Ja itse olen kyllä todistanut tilanteita missä kuski on pyytänyt äitiä poistumaan rattaineen jos ei ole lasta eikä aikeita maksaa
Somalit myös menevät TYHJIEN rattaiden kanssa, ILMAN LASTA bussiin ja matakaavat sen matkansa ilmaiseksi.
...
Ettei oltaisi rasisteja. Että oltaisi suvaitsevaisia.
Tässä asiassa ei tarvitse olla rasisti, sillä samaa tekevät suomalaismammatkin. Siksi on aika epäolennaista osoittaa sormella esimerkiksi somaleita, sillä kyse on ihan yleisestä kansanhuvista.
Ilmainen matkustus pitäisi lopettaa ja lyödä vain takaoville kortinlukijat & vaatimus vaunujen kanssa matkustaville näyttökorttien käytöstä, käteisellä maksamisen sijaan.
Mutta moniko kehtaa tarkoituksella leimautua pummiksi? Eiköhän niille rattaille yleensä ole käyttöä.
yllättävän moni. Eikä kynnys ilmeisesti ole edes korkea, sillä asialla kehuskellaankin.
Samoin muutkin mamut oikein kunnostautuvat tässä. Tänään näin kolme perhettä (erikseen), jokaisella arviolta 5-7-vuotias muksu VAUNUISSA makoilemassa kuin huumattu! Suomalaisten 4-vuotiaat "vauvat" eivät ole mitään näihin verrattuina...
Eivät Somalit muutenkaan matkojaan maksaisi
Sama koskee suurta joukkoa suomalaisiakin.
Ei se koko jaksamista kerro. Tai päiväunien tarvetta. Tai vammaa. Tai bussimatkan lisäksi kävellen kuljettavaa matkaa.
2 v on 110 cm ja 20 kg, menis melkeen ekaluokkalaisesta... senkun ihmettelette.
Itseäni ihmetyttää eniten lastenvaunupaikalla maleksivat aikuiset. Käytän päivittäin vaunujen kanssa Pitäjänmäen reittiä Espooseen ja lähes, joka kerta ei siirrytä vaunujen paikalta vaikka bussissa olisi monta istumapaikkaa tyhjänä. Vaunuille ei tietenkään ole muuta paikkaa varattuna kuin bussin keskiosa. Lapseni on nyt 1,5v ja minulla on maksettu lippu, jolla maksan työvälit, haen hänet tarhasta ja sitten toisen lapsen toisesta tarhasta koska lapset eivät pääseet samaan. Eli hyvät kanssamatkustajat täyttäkää ne istumapaikat ensin. On myös järkevää antaa vaunujen kanssa liikkuvan jäädä ensin pysäkillä pois eikä ryysiä ahtaasta välistä.
saa maksaa kaikesta itsensä kipeäksi, joten jos yhden bussimatkan menee ilmaiseksi, niin hui kauheaa. Minä ainakin hyödynnän sen minkä voin.
menee niin että lastenrattaiden kanssa saattaja ilmaiseksi. Mutta ei kaikilla paikkakunnilla...
eikö muissa kaupungeissa olekaan samoin kuin Helsingissä, että alle kouluikäinen lapsi matkustaa ilmaiseksi, oli sitten rattaissa tai ei?
Mikä sinua kiukuttaa, jos lasten turvallisuus on bussimatkoilla turvattu, siitähän maksamattomuudessa on kyse? Itse ainakin olen tosi usein matkustanut rattaiden kanssa, ja minulla on kyllä maksettu lippu, työmatkojen takia.
jos hän istuu rattaissa, niin pääsenee mammakin ilmaiseksi
ja ihan kaikissa ihmisryhmissä. Tänäkin vuonna nähnyt useamman omaa ekaluokkalaista isomman vaunuissa ja se näyttää kyllä oikeesti tosi..riettaalta. Ja tuskin on erityislapsesta aina kyse varsinkaan kun niistä vaunuista hypätään pois heti bussissa ja määränpää pysäkillä.
Mutta mikäs siinä jos kehtaa,itse en kehtaisi.
Ja itse olen kyllä todistanut tilanteita missä kuski on pyytänyt äitiä poistumaan rattaineen jos ei ole lasta eikä aikeita maksaa