Siis järkkyä miten paljon varastettu kirppiksellä :(
kysyin just saldoa itsepalvelukirppiksellä, n. 70 eur.
Ja kun aloin kotona laskemaan ja arviomaan, paljon ihan MINIMISSÄÄN pitäisi olla tullut rahaa kun näen mitä pöydästä on lähtenyt, niin yli 100 eur - ainakin (kaikkia en edes muista / jaksa arvioida).
Tosi kiva, oisin huutiksessa saanut muutenkin paremman hinnan.
Tuosta kun maksan vielä pöytähinnan 60 eur/2 vk niin onpa kiva... (jätin sen siis vielä maksamatta, ja sovin että maksu sitten kertyneestä myynnistä).
Nyt risoo ja LUJAA.
Ei sillä että mun elämä nyt ois kiinni noista kirppisrahoista, mutta SILTI, periaatteesta. Ja toki lisäraha on kiva näin kotona ollessa, ison perheen äitinä.
Ois joo voinu hälyttimet laittaa, mutta kun vein kamat sinne ennen vkl niin niillä ei OLLUT hälyttymiä eikä portteja (portit muka just vaihtumassa).
Ja nyt vk-lopun jälkeen en muistanut kysyä niitä häläreitä + nyt kaikki hyvät vaatteet melkein jo hävinnyt. :(
Vika kerta taas kun vien kirppikselle jos se on tämmöstä.
Ois pitänyt vaan nähdä vaiva ja kuvata huutikseen - tuhoton vaiva tässäkin hinnoitella tavarat ja juosta pöytää siivoamassa.
Ja tyhmä otin vielä 2 viikoksi - ei se hirveästi tyhjene se pöytä, eli ei sinne nyt niin paljon uutta tavaraa saa vietyä että 2 vk kannattaisi - ja se vähänkin tienesti näköjään jää saamatta varastelun takia.
Kommentit (17)
Onneksi suomalaiset ei varasta.
No, paljon tuolla näyttää käyvän virolaisia/venäläisiä/mustalaisia. ap
Tällä palstalla vielä tuota kehä3 kehuttiin... just joo.
Itse hämmästelin just päinvastaista. Pelkäsin Reimatec- ja Travalle-pukujen puolesta, missä ei ollut hälyttimiä ja sitten oli pieniä leluja, joille laitoin hintaa 3 euroa kpl. Kaikki laput löytyivät kiltisti pinosta. Kiertelin lähtiessä kyllä paikan ympäri ja löysin pari tavaraani lojumasta ihan muilta pöydiltä. Se tarkastus kannattaa kyllä tehdä, koska ihmiset eivät välitä yhtään, jos tulevat kierroksensa aikana toisiin ajatuksiin.
Huutista en jaksa. Too much trouble.
Eli annan kaikki srklle tai kavereille. Ihan ilmaiseksi.
Antaa hyvän kiertää.
eli et ollut varma paljonko tavaraa on mennyt.
Itse myin kesällä kirppiksellä ja laitoin kaikki itselle paperille mitä vein ja mikä hinta. Sain sentilleen oikean summan. Mitään ei varastettu, pari tavaraa löysin muilta pöydiltä.
Kerran huvitti kun erään pöydän omistaja kysyi saldoa kassalla ja minä olin hänen perässään kassajonossa iso kasa hänen pöytänsä tavaroita sylissäni. Mahtoi miettiä, jos osasi, missä tavarat ovat kun niin paljon mennyt ja saldo heittää.
Oikeasti, tosi harmi!
Minusta kun sinänsä ip kirppikset ovat tosi hieno idea. Mutta tuo varastaminen niiltä on jotain niin typerää ja tympeää, että se pilaa koko hyvän idean.
Tuon takia en koskaan myy ip kirppiksellä, vaan pelkästään huutonetissä. Onhan siinäkin oma hommansa, mutta niin on ip kirppiksenkin hinnoittelu ja järjestäminen.
Itselläni samanlainen kokemus, siksi en enää vie itsepalvelukirppikselle mitään. Parhaat huutikseen ja muut keräyslaatikkoon.
Työskentelen erään ketjun lastenvaateosastolla ja joka päivä löydetään irti revittyjä hintalappuja ja piiloteltuja henkareita.Samaa varmaan tapahtuu tosiaan siellä kirppiksillä,ja vaatteet viedään kyllä parhaimmasta päästä.
Ihmettelen kyllä suuresti millainen äiti varastaa lapselleen vaatteet :(
kirpparia muuten läpi, jos ihmiset on jättänyt niitä vaatteita ympäriinsä?
Joskus voi olla että korkeat hinnat yllyttää varastamaan, vaikkei niin sais olla...
Mutta harmillista, mikä kirppari on kyseessä?
Voihan olla että jotkut on todenneet ettei kirppareita valvota kunnolla, ja kiertelee kirppareita ja myy varastamiaan sitten huutiksessa...?
eikä tuotteiden luulis olevan kalliita.
Kun tossa tein listaa, niin kaikki on n. 0,50-2 eur juttuja, pääosin hyväkunt. lasten vaatteita.
Mitä tommosia nyt millään hälyttimelläkään edes merkkaa - hälyttimen vuokra jo liian kallis suhteessa vaatteen hintaan.
Ainoita vähän kalliimpia oli yksi hame (5 tai 7 eur), siitä näin kun yksi nainen sen otti joten tuskin sitä varastettiin.
Ja sitten oli Iiittalan/Arabian astioita, max. 3,50 eur kpl - ne oli hävinneet, en tiedä oisko niitä joku voinut varastaa, vähän painavia roudattavia.
Toisaalta tuntuu että taitaa aika helposti olla varastettavissa tavarat - ei vaan tulis itsellä mieleenkään.
No, paljon tuolla näyttää käyvän virolaisia/venäläisiä/mustalaisia.
ap
Itsepalvelukirpparit eivät selvästikään ole sua varten
lahjoitan suurimman osan pelastusarmeijalle ja myyn vain pienen osan huutonetissä (ei aikaa myydä kaikkia). Mielummin lahjoitan ilmaiseksi hyvään tarkoitukseen kuin tuen varastelua.
Ei sitten tosiaan varmaan oo itsepalvelukirppikset mua varten - joskus kun mulla ollut jossain tavaroita pari kertaa, en ole kyllä moiseen varasteluilmiöön törmännyt.
Tällä palstalla vielä tuota kehä3 kehuttiin... just joo.
itse pyrin varamaan aina sellaisen pöydän mikä on suht lähellä kassaa tai josta ainakin näköyhteys. Pyrin välttämään niitä hämäriä nurkkauksia. Jos en saa sopivaa paikkaa, en ota paikkaa ollenkaan.
Monilla kirppiksillä ihmiset tuntuvat kuljettelevan tavaroita sinne tänne, eli sinunkin tavarat saattaa löytyä vielä jonkun toisen loossista. Tai sitten hintalaput lähteneet irti ja viety johonkin hintalaputtomien pöytään/koriin. Kannattaa katsella ne vielä.
tavaroita taitaa olla rahan puutteessa . Ja joku sieltä varastaa toiselta köyhältä on raukkis.
Kävin siellä elämäni ekaa kertaa torstaina. Minusta on liian hämärä kirppis valaistukseltaan ja jotenkin sellainen, etten omia hyväkuntoisia lastenvaatteita sinne veisi eli veisin mieluummin lastentarvikekirppikselle, jos mahdollista.
Minusta oli vain yksi hyvä pöytä, jossa lastenvaatteita parhaat olivat varmaan jo viety, kauan kaivelin, jota en yleensä tee. Löysin Next:in ruskean vuorellisen villakangastakin pienelle tytölle (ei ihan nyt heti tarvetta, mutta oli niin kiva) ja jos myyjä lukee viestiä niin kiitos : ) ja joo kassan kautta menin ja maksoin eli en varasta koskaan. Minusta tyhmää, jos joku vaivautuu laittamaan kirpparille ja myymään kohtuuhinnalla niin toinen sitten vie ilmaiseksi, ei hyvä.