Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**Jyväs-mammojen (KOLMAS - 17-23.10) lokakuinen viikko**

17.10.2005 |

Kopsaan eilisestä pinosta, jos sitä ei tullu luettua... (sori, jos joudutte nyt lukeen sen toiseen kertaan!!! [b] Mut vähän muutettuna toi loppu osa... [/b] )

[b]Virve1979:[/b] Juu käytiin miehen kanssa messuilla. Ja onneksi sainkin liput ilmaiseksi, kun ei siellä ollut mielestäni paljon nähtävääkään. Tai ei sitten vaan jaksanut kiinnostaa siinä ihmis paljoudessa. Ärsytti oikeesti tosi paljon, kun siellä oli niin paljon ihmisiä ja ne töni eikä huomaa isomahaista!

Ei meillä mennyt kuin noin 7-10 min. ku nopsaan kierrettiin vaan sieltä kauempaa, eikä joka pöytää jääty tutkimaan.

Paras paikka oli sit ilmaiset kahvit ja kakkupala ;D.

[b]Oksaska:[/b] Mä olen kanssa jouluihminen!!! Rakastan sitä aikaa vuodesta ja paljon!! :)

Siinä vaan on jotenkin sellaista taikaa.

Se tunnelma ja lämpö, olla perheen kanssa ja viettää aikaa yhdessä. Tuoksuu ihanalle (ruoka ja kuusi), kynttilät luo tunnelmaa, jne.

Ja nyt pääsen sitten nauttimaan siitä eri tavalla, kun saan oman vauvan, joka alkaa tykkäämään joulusta myös :)

Ihanaa, kun kohta on taas joulu!!!

Ja sitten omasta [b] ( . ), [/b] oireita ei nyt tosiaan ole, mut voihan se alkaa kaikki nopsaan tuleenkin ihan yhtäkkiä. Kun mistä sitäkään tietää milloin tulee lähtö.

Tai no.... on mulla pieniä särkyjä kyllä, mut ei mitään kamalia!! Vähän särkee jalkoja, mut ei sisäpuolelta. (ja just tuli kipee supistus mikä meni selkään asti... hmmm =-/ ) Ja välillä särkee alamahaa, mut tosiaan ei pahasti... ellei ne nyt just sit ala, kun tosiaan äsken tuli kipempi...

Kaisa 39+1 !!! Hui...

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
21.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tullut mieleeni tätä kysäistä neuvolassa, kun kävin, joten kysyn teiltä. Missä olette käyneet rakenneultrassa ja millaisia teidän kokemukset on olleet ko. paikasta? Entä hinta? Miten hyvissä ajoin olette ultran varanneet? Olisin kovin kiitollinen tiedoista. =)

Omaan napaan ei kuulu mitään kummempia. Sydänäänet kuulin ensimmäisen kerran ja kaikki vaikutti olevan hyvin. Itselläni tosin on alkanut iskias vaivaamaan eikä työ auta yhtään, päinvastoin. Se ne oireet laukaisee.

Onnea jo kaikille " poksahtaneille" ja kaikille rentouttavaa viikonloppua! =)

Vierailija
22/27 |
21.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain eilen laitokselta viestin:

Kymmenen pientä varvasta

pienen pientä ja somaa

kymmenen pientä sormea

nyytin ikiomaa

Kaksi silmää, korvat, nenä ja suu

voi kuinka siihen rakastuu

Syntynyt uusi kukka

tyttö pieni silkkitukka

20.10. klo 10.42

Mitat 3210g ja 48cm

Sekä äiti että vauva voivat hyvin eikä isikään kuulemma pyörtynyt :)

Tiedon teille välitti Mami kera nukkuvan pojan (mies ja esikoinen ovat mummolassa)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
21.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karpalo76: remontti on tosiaan vielä menossa k-s keskussairaalassa ja käsitykseni mukaan jatkuu koko talven, johonkin ensi kesään asti ainakin. Osastoilta kotiutetaan porukkaa todella nopeasti, jos vaan äidin ja vauvan vointi sen sallii. Itsekkin kotiuduin kahdessa päivässä... Poika siis syntyi lauantaiaamuna ja heti maanantaiaamuna tultiin kysymään, että jos kaikki on vauvalla hyvin lääkärintarkastuksessa, niin haluatteko lähteä tänään kotiin? Ruuhkaa oli ainakin tuolloin kuun vaihteessa ihan mahdottomasti! Itsekkin olin neljän hengen huoneessa ja kun yksi siitä kotiutui, tulivat siivojat samantien laittamaan punkan kuntoon ja heti siihen tuotiin uusi äiti... Itse olin valitettavasti juuri tuolla osasto vitosella, jossa siis ei nyt remontin takia saa käydä kuin isä ja perheen muut lapset. Sen verran joustivat, että vanhempani saivat käydä siinä osaston käytävällä vauvaa katsomassa... Jätin sitten vauvan siihen vauvalaan ja kävin vanhempien kanssa kahviossa kahvilla aikani kuluksi. Kyllä muuten ei ole kiva osasto tuo vitonen terveelle äidille, kun kaikki tuntuu olevan niin kipeitä, että aika todellakin matelee, kun ei oikeen voi tehdä muuta kuin lukea lehtiä tms, huoneissa ei ole edes telkkaria... Ja mekinhän jouduttiin sinne vain siksi, että pojan ruumiinlämpö oli syntyessään alhainen, 36,4 astetta ja päästäkseen kutososastolle sen pitää olla vähintään 36,5. Jotain positiivistakin: henkilökunta oli tosi mukavaa!

Poika täyttää huomenna jo kolme viikkoa, kyllä tuntuu aika juoksevan ihan hurjaa vauhtia. Poika myös kasvaa kohinalla: 50 senttiset ja lähes kaikki 56 senttiset vaatteet ovat aivan liian pieniä ja esim. äitiyspakkauksen 60 senttiset ovat jo täyttä päätä käytössä ja jo ihan sopivia, eivät siis mitään järjettömän suuria.

Ristiäisiä vietetään 6.11. Alunperin niiden piti olla " vasta" 20.11., mutta tilat (ristiäiset pidetään seurakuntasalissa) ja papit tuntuivat olevan tosi varattuja loppuvuodesta, seuraavan kerran olisimme päässeet tuohon haluamaamme tilaan (tähän lähelle, Tikkaan) 18.12. Joten jos meinaatte (esim. kaisa) pitää ristiäisiä (edes sen kastamisen) muualla kuin kotona, kannattaa soitella kirkkoherranvirastoon heti, kun olette sairaalasta kotiutuneet! Taitaa tulla Jyväskylään paljon syksyvauvoja...

Mutta nyt taidan mennä keittämään itselleni päiväkahvit ja nautiskella vielä tästä rauhasta ja hiljaisuudesta, kun olen vauvan kanssa kahden kotona ja sekin nukkuu massu täynnä maitoa...

Mami

Vierailija
24/27 |
22.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Virveäkin voi varmasti jo onnitella:)

Kiva kun Mamma21 kerrot vielä tällä puolella meille kuulumisia. Ja hyvä kun kerroit hieman tuosta sairaalan remppahommasta. Hyvä varautua siihen että luultavasti aika pian kotiutetaan varsinkin tälläiset uudelleensynnyttäjät...?!

En enää muista mitä piti kommentoida... Eliinako se oli joka kyseli rakenneultrasta. Mä en valitettavasti osaa sanoa tuohon oikein mitään, kun itse en käynyt. Paitsi vastaavassa ä-polilla, kun oli sinne muuten asiaa siinä rv20 tienoilla.

Köllille että lepäile nyt vain sitten kunnolla, ettei supistelisi. Onneksi ei kuitenkaan olleet saanu mitään vielä aikaan kohdunsuulla.

Omaa napaa...selkä on edelleen kipeä. Vaikka melkein voisi sanoa(samalla puuta koputtaen) että ehkä on hieman parempaan päin??? Siis että kipeä on selkä, muttei nyt ole pariin päivään ole ollu niin järkyttävää kipua kun oli aiemmin tällä viikolla. Eli ehkä voisin uskaltaa sanoa että josko tuosta vyöhyketerapiasta olisi jotain apua...En kuitenkaan vielä uskalla innostua kovin.

Supisteluista, mullakin kyl tosi herkästi supistelee sillai siis että maha pinkeeks, ja tukala olo. Ei tartte paljoo tehä, esim autoon kun ährää ittensä. Jos nostaa tyttöä, saati sitten kantaa... tai jos menee rappuset ylös, tai kävelee kovempaa, eli siis kaikesta rasituksesta. Sit välillä ihan vähän menkkajomotusta ja supistelua, ei siis missään nimessä mitään kipua, vaan pientä jomotusta. En muista et viime raskaudessa olis ollu edes pientä jomotusta ennen kun sit ihan pari päivää ennen synnytystä. Varmaan siis eri toisessa raskaudessa. En siis kuitenkaan usko et noi supparit ja jomotukset mitään olis aikaan saanu. Toivottavasti ainakaan. Ensi viikolla on neuvola, tosin vasta perjantaina. Oliskohan sit seuraava käynti siitä jo vika lääkäri?? Saa nähdä.

Mutta nyt mun pitää valmistelee iltaa varten, kun on tulossa kavereita saunomaan. Laitan lämpimiä voileipiä ja dipattavaa(kukkakaalia, porkkanaa, naurista ja tietenkin sipsiä). Ihan vaan tiedoks kaikille mitä tänään meillä syödään, haha. Ostettiin me myös lakumix-pussi:) Eli siis herkkuja tälle herkkuperseelle ja muille tiedossa...lisäkiloja...apua.

Hei, mitä Kaisalle kuuluu? Sua saa ihan jännittää kun on niin viimoiset hetket käsillä. Tule taas kertomaan kuulumisia.

Oksaska rv 32+4

Vierailija
25/27 |
22.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Pips ja Virvenkin synnytys on kai jo mennyt?!! Kertomuksia odotellaan =)

Joku kyseli siitä rakenneultrasta. Itse en ole oikein voinut tehdä vertailututkimusta, mutta oma kokemukseni Mehilaisestä oli ainakin oikein hyvä. Vaikka jouduimmekin odottamaan vastaanotolle aikakauan yliaikaa, lääkäri ei ollut kuitenkaan kiireinen vaan tutki ja selitti kaikki asiat mielestäni tosi selkeästi. Hän kysyi vielä moneen kertaan, että haluatteko vielä tietää jotakin ja eihän mikään jäänyt epäselväksi tms. Sain siitä hinnasta vielä Kela-korvauksen, joten mikään ihan mahdoton hinta ei mielestäni ollut. Kävimme syyskuun puolivälissä, joten en tiedä mikä käytäntö on nykyisin sen korvauksen kanssa, siitä kun on ollut keskustelua suuntaan jos toiseen. Mutta eiköhän siihen saa lähetteen ihan helposti, koska kaupunki ei tutkimusta tarjoa. Luulisin...

Itselleni tuo sairaalaan remontti muuttuikin juuri hyväksi uutiseksi. Olen jo nyt jännittänyt, että miten meidän innostuneet tuoreet isovanhemmat pidetään aisoissa, kun en varmastikaan jaksa heitä heti synnytyksen jälkeen sietää. VArsinkin anoppini on aika rasittava tapaus, joka ei ymmärrä ilmeisesti selvällä suomen kielellä puhuttua puhetta. Taidan valittaa asiasta tännekin, kun olen taas muutaman päivän ko. tädin toiminnasta ollut kiukkuinen. Voitte sitten vaikka antaa hyviä vinkkejä, mitä voisin tehdä.

Anopillani on jonkunlainen siivousvimma aina kun hän tulee meille kylään. Olen jo usean vuoden ajan sanonut, etten pidä siitä, että hän imuroi/tiskaa/pesee pyykkiä tms. Tietysti nämä hommat hän tekee silloin kun en ole kotona vaan anoppi on meillä jonkun syyn takia itsekseen olemassa. Esim tällä viikolla teimme halkohommia pihassa ja anoppi lähti sisälle keittämään kahvia. Kun tulin itse sisälle, huomasin, että hän oli taas tiskannut (kaiken lisäksi meillä on tiskikone, joten hänen tekemisistään ei edes ole mitään hyötyä). SItten hän ihan pokkana kysyy, että saako hän itse ottaa kahvikupin kaapista. Eniten minua loukaa tässä se, että hän on luvannut monta kertaa, ettei tee näitä asioita, jos se minua suututtaa. Sitten kuitenkin hän ilmeisesti kuvittelee, etten ymmärrä miten talomme on taas siistiytynyt itsekseen. Ja kaiken lisäksi vielä minun läsnäollessani hän esittää kohteliasta vierasta. Eikä meillä edes ole sotkuista!!!

Miten siis saan tämän tilanteen loppumaan. Mieheni on myös yrittänyt monta kertaa myös äidilleen sanoa, mutta toinen vaan itku silmässä tillittää, että " hän ei ymmärrä miksei saa auttaa" . Mielestäni tuollainen salaa auttaminen on vielä ärsyttävämpää kuin se aiempi julkinen puuhastelu. No, tulipa valitettua. Jos jollain on hyviä ajatuksia, niin innolla kuulen ja otan vastaan.

Nytpä taidan taas heittäntyä loppuillaksi potkumaaliksi sohvalle rauhoittumaan.

Vierailija
26/27 |
23.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääköhän käydä ettimässä lokakuisten pino että tietää mitä Kaisalle kuuluu;) Vai onkohan lähtö jo tullut.hui.

LauraKoo, voi sun anoppias... Voin kuvitella kuinka rasittavaa. Ja kyllä se on aika törkeetä, jos tietää että sä et tykkää siitä. En kyllä oikein neuvoja osaa antaa. Ootko sä ite puhunu sen kanssa? Sanonu siitä että se on sun koti ja haluat itse pitää siitä huolen. Että pyydät jos kaipaat apua...tai jotain...??? Vaikka ehkä ei tehoa vaikka puhuisitkin.

Ja tohon sairaalaremppaan vielä. Että enpä tullutkaan ajatelleeksi asiaa tuolta kannalta kun Laura. Eli siis siinä saa hyvän rauhan kun ei kaikkia vieraita voi päästää sinne. Meillä ainakin viimeksi kävi vähän turhan paljon vieraita. Vaikka itse lähes kaikki hyväksyin, siis etten kieltäny tulemasta, mutta eipä tartte nyt kieltää ite vaan sanoa hyvä syy;) Mutta on toisaalta sit harmi jos ei pääse muita kun ihan oma perhe. Kun mulla asuu sisko täällä ja haluaisin ehdottomasti että se vois tulla kattomaan. Ja kyllä haluaisin itseasiassa anopin ja appiukonkin käymään. Omat vanhemmat kun ei nyt pääse, asuvat toisella puolella maapalloa...luulen että mulle se on sit aika kova pala et ne on siellä niin noi varavanhemmat, eli appivanhemmat olis pieni lohtu siinä. Mulla siis loistavat välit niihin, kun ollaan alettu seurustelee jo lukioaikoina niin tunnetaan tosi hyvin. Ne on vähän kun kakkosvanhemmat tosiaan. Rakkaita ihmisiä. Toki osaa usein ärsyttääkin, kuten anopit varmasti aina:)

Nyt menen ettii sen lokakuisten pinon ja mahdollisesti Kaisan;) Olen niin innolla mukana muitten viimehetkillä....yks hyvä ystävä on tässä ihan lähiaikoina menossa synnyttämään, ellei jo ole, ja haluaisin koko ajan sille soitella, en jaksaisi odottaa millään....

Oksaska rv 32+5(jee, niin ne viikot ja päivät kuluu...)

Vierailija
27/27 |
23.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]OKSASKA[/b]kin niin odottelee musta tietoja :)

Joten tässä tulee, vaikkakin kopioituna lokapinosta...(laiska, kun olen)

Täällä on koitettu nukkua yö, mut supisteluihin on tullut herättyä aamuyöstä! Ja ihan tuntuvia ne onkin.

Aloin tuossa klo 8:39 katsomaan kellosta aikaa ja niitä tuntui tulevan 10min. välein.

Testasin taas pissin ja muut ok, mut nyt näkyi selkeesti olevan verta joukossa!! Eli kaippa se enteilee jo aikalailla!!

Ja nyt väliä oli suppareissa vaan 7min.

Ja sit tuossa klo 10 jälkeen ne loppui!!! :(

Kävin kuumassa suihkussa rentoutumassa ja oli ihanaa olla siellä... Ja olisin edelleenkin, mut tuli yhtäkkiä ihan kamala olo. Meinasin oksentaa suihkukoppiin! Ja äkkiä sieltä sit pois etten oksenna sinne.

Tässä nyt hetken olen koneella ja mietin et mitäs teen... nälkä olis, mut ei kuitenkaan tee mieli mitään. Oksettaa ja on jano! Eli juon jotain... hyvin yksin kertaista ;)

Ja voisin mennä päikkäreille, kun kerran nukuttaa ihan kamalastikin, et jaksaa sit lähteä synnyttämään, jos lähtö tulee tänään.

Täällä on jo muuten ensi lumi maassa!!! Ihan hullua, että jo nyt. Mut onneksi kerkee sulamaan pois, kun miehen piti haravoida takapihakin vielä.

Kaisa [b]40+0[/b] (en olis uskonut saavuttavani tuota lukua!)

PS. Kiva kuulla sinustakin Mamma21 =)