Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen paikka on asua Koivukylä (Vantaa)?

Vierailija
08.11.2010 |

Ihan vaan uteliaisudest kyselen, kannattaako sinne muuttaa asumaan? Lähinnä ajattelin että onko se kovinkin levotonta seutua kun en tuota Vantaata nyt muutenkaan niin hyvin tunne.

Kommentit (111)

Vierailija
1/111 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla alueella lapsuuteni ja nuoruuteni asuneena & opiskelleena voin sanoa, etten muuttaisi. Omakotialueet on varmaan ihan jees, mutta kyllä mulle merkkaa se ympäristö, jossa lapseni pitää kasvaa, koulut, kirjastot, juna-asemat jne. Alueella on Vantaan suurimmat työttömyysluvut (Korso-Koivukylä) ja alue pursuaa huono-osaisia ja maahanmuuttajia. Mamuja vastaan mulla ei sinänsä ole mitään, mutta kyllä ne aikamoisen huomion vie esim. päiväkodeissa ja kouluissa muilta lapsilta.

Pisteenä ii:n päälle Peijaksen sairaala on karsea paikka jonottaa lasten kanssa. Saa muuten jonottaa ja pitkään! Eli eipä kovin mahtavia suosituksia Koivukylä saa täältä...

Vierailija
2/111 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko tosissaan joku muistelee jotain 20 vuoden(!!!) takaisia kokemuksia ja nojaa niihin mielipiteensä?

No, tässä faktaa Koivukylästä.

Normaali lähiö. Käsittää siis paljon lapsiperheitä, maahanmuuttajia on. Kaikki palvelut tarjolla lähietäisyydellä, kulkuyhteydet hyvät joka suuntaan sekä autolla että julkisilla.

Itse asun tällä hetkellä muualla, mutta voisin aivan hyvin kuvitella muuttavani takaisin Koivukylään mikäli olisin joskus muuttamassa takaisin sinne puolelle Vantaata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/111 |
30.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja, miten pelästyin kun tsekkasin nämä keskustelut, juuri kun olin saanut Hoasin asunnon Koiviksesta (en ollut ikinä aiemmin kuullut ko.paikasta). 

Mulla ei ole pahaa sanottavaa koivukylästä! Vaikka oon parikymppinen likka, oon saanut rauhassa tulla yölläkin baarista kotiin. Lapsiani en paikassa kasvattaisi (tai muussakaan kerrostalolähiössä), mutta viihtynyt olen ja hyvin :)

Joten ottakaahan ihmiset vähän happea noiden 'en uskaltaisi kulkea asemalla edes päivällä yksin' -kommenttien kanssa, huhhuhhh.

Vierailija
4/111 |
30.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

32, just siellä asemalla puukotettiin about sun ikäinen ihminen. Että ehkä vähän pienemmälle sitä suuta...

Ja "kerrostalolähiö" on aika laaja käsite; asun itse sellaisessa eikä täällä ole mitään tuollaista mitä Koivukylässä. Olen muuten Vantaalta kotoisin ja mielestäni se on isompi spurgula kuin pahamaineinen itä-Helsinki...vaikka minä olen okt-alueelta jossa ei näkynyt yhtään tummaihoista tms. koko lapsuuteni aikana.

Vierailija
5/111 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koivukylä-Havukoski on ihan hyvä paikka asua ja elää,  jo logistillisesti ajateltuna, siellä kulkee junat bussit hyvin. Ihmisiä siellä asuu kuten muissakin lähiöissä. Ei pidä tuijottaa jotain reppanaa, niitä löytyy stadin keskusta hörhöineen jos oikeen fiilataan paljon enempi, kuten joka ikisestä lähiöstä, se on tätä päivää.

Pidän Koivukylän ja Havukosken ulkoilumaastoista, liikunta mahdollisuuksista, puistoista ja hyvistä kaupallisista annista. Oikeestaan ihan mahtava paikka fillaroin kesäisin golf-kentän ohi, joen rannoilla, kuusijärvelle,  ja siellä olet kuin maalla ja nautit luonnosta, jos osaat tee samoin :D 

Vierailija
6/111 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koivukylä-Havukoski on ihan hyvä paikka asua ja elää,  jo logistillisesti ajateltuna, siellä kulkee junat bussit hyvin. Ihmisiä siellä asuu kuten muissakin lähiöissä. Ei pidä tuijottaa jotain reppanaa, niitä löytyy stadin keskusta hörhöineen jos oikeen fiilataan paljon enempi, kuten joka ikisestä lähiöstä, se on tätä päivää.

Pidän Koivukylän ja Havukosken ulkoilumaastoista, liikunta mahdollisuuksista, puistoista ja hyvistä kaupallisista annista. Oikeestaan ihan mahtava paikka fillaroin kesäisin golf-kentän ohi ja siellä olet kuin maalla ja nautit luonnosta, jos osaat :D 

Vierailija
7/111 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koivukylä on maailman sydän!

Vierailija
8/111 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin voin sanoa Koivukylässä asuvana nuorena miehenä, että kunhan pysyt Cittarin puolella rataa, ei tarvitse juurikaan törmäillä mamuihin tai muutenkaan epämiellyttäviin tilanteisiin. Lapsiani en Koivukylässä siltikään kasvattaisi kun pakon sanelemana. Radan toisen puolen korkeissa kerrostaloissa asuu kyllä jos jonkinlaista sankaria, että en siellä suosittele pyörimään ainakaan yksin. Myöskin siinä radan kupeessa oleva "tori" on aikamoinen juoppoje/nistien kokoontumispaikka.

Vierailija
9/111 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helvettiä? Oon asunu koivikses jo aika kauan ja kyllä ei oo mikään paras paikka mut miks ihmeet alatte jtn haukkuu tääl? jos haluutte asua rauhallisessa paikassa nii menkää johki metsään puun alle? elämä on ja missään ei tuu olemaan täydellistä joten turpat kii

Vierailija
10/111 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 10:29"]

Mitä helvettiä? Oon asunu koivikses jo aika kauan ja kyllä ei oo mikään paras paikka mut miks ihmeet alatte jtn haukkuu tääl? jos haluutte asua rauhallisessa paikassa nii menkää johki metsään puun alle? elämä on ja missään ei tuu olemaan täydellistä joten turpat kii

[/quote]

Kiitos ehdotuksesta mutta Westendin rauhallisuus riittää mulle

Vierailija
11/111 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisenä huumeidenkäyttäjänä tulee vain mieleen että aina kun huumeita halusi, löytyivät ne Koivukylästä tai Havukoskesta. Tutustuin myös diilereideni kavereihin, kaikki Koivislaisia joten tämä päällimmäisenä mielessä. Havukosken Valintatalon edusta myös täynnä juoppoja ja asemalla ollut pahoinpitelyjä harvase viikko

Vierailija
12/111 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2013 klo 18:35"]

32, just siellä asemalla puukotettiin about sun ikäinen ihminen. Että ehkä vähän pienemmälle sitä suuta...

Ja "kerrostalolähiö" on aika laaja käsite; asun itse sellaisessa eikä täällä ole mitään tuollaista mitä Koivukylässä. Olen muuten Vantaalta kotoisin ja mielestäni se on isompi spurgula kuin pahamaineinen itä-Helsinki...vaikka minä olen okt-alueelta jossa ei näkynyt yhtään tummaihoista tms. koko lapsuuteni aikana.

[/quote]

No niin se mopo karkaa, kun mielipiteet eivät perustu tosiasioihin.

Puukotus, ihanko totta et ole kuullut, että muuallakin, ihan ympäri maata puukotetaan ja muutakin väkivaltaa esiintyy.

Tämä on niin tyypillistä, että sellaiset ihmiset, joilla ei ole omakohtaista kokemusta tämän hetken asumisesta jossain paikassa, perustavat mielipiteensä tutuntutulta kuultuihin juttuihin, kenties vain yhteen tapaukseen.

En minäkään asu Koivukylässä, en Korsossa, vaan yhdellä Vantaan suurituloisimmalla alueella. Ymmärrän silti, että em. paikoissa asuu ihan tavallisia, työssäkäyviä, lapsiperheitä jne. Myös sitten epäsosiaalisia tapauksia. Niitä tosin tapaa myös ihan jokaisella ostarilla ympäri Suomenmaan.

Näillä luulo- ja kuulopuheillanne saatte aikaan vain sen, että nämä tietyt alueet leimautuvat. Leimautumisen seurauksena niistä sitten todellakin syntyy slummeja ja ghettoja.

Mutta kai se on liikaa oletettu, että keskivertoav-mammalla olisi älliä päässään.

Vierailija
13/111 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 12:17"][quote author="Vierailija" time="30.05.2013 klo 18:35"]

[/quote]

No niin se mopo karkaa, kun mielipiteet eivät perustu tosiasioihin.

Puukotus, ihanko totta et ole kuullut, että muuallakin, ihan ympäri maata puukotetaan ja muutakin väkivaltaa esiintyy.

Tämä on niin tyypillistä, että sellaiset ihmiset, joilla ei ole omakohtaista kokemusta tämän hetken asumisesta jossain paikassa, perustavat mielipiteensä tutuntutulta kuultuihin juttuihin, kenties vain yhteen tapaukseen.

En minäkään asu Koivukylässä, en Korsossa, vaan yhdellä Vantaan suurituloisimmalla alueella. Ymmärrän silti, että em. paikoissa asuu ihan tavallisia, työssäkäyviä, lapsiperheitä jne. Myös sitten epäsosiaalisia tapauksia. Niitä tosin tapaa myös ihan jokaisella ostarilla ympäri Suomenmaan.

Näillä luulo- ja kuulopuheillanne saatte aikaan vain sen, että nämä tietyt alueet leimautuvat. Leimautumisen seurauksena niistä sitten todellakin syntyy slummeja ja ghettoja.

Mutta kai se on liikaa oletettu, että keskivertoav-mammalla olisi älliä päässään.
[/quote]
Et ole selkeästi ikinä käynyt Koivukylässä :)

Vierailija
14/111 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 20:26"]

Matkustan arkisin junalla, joka pysähtelee kaikki itä-Vantaan asemat ja täytyy sanoa, että on kaksi asemaa, joiden kohdalla katson tarkkaan, millaista porukkaa tulee sisään ja täytyykö siihen reagoida. Nämä asemat ovat Koivukylä sekä Korso.

Jokaisella alueella on paremmat ja huonommat paikkansa asua, kantisjengit jne. mutta olen asunut Koivukylän lähellä kymmenen vuotta sitten eikä se paikka silloinkaan ollut mikään lintukoto. "Levoton" kuvaa ehkä parhaiten, tuntuu että ns. normaalit, työssäkäyvät ihmiset ovat siellä vähemmistössä (tai eivät ainakaan kävele paikasta toiseen kadulla..?), mamuja on kamalasti ja nuorten jengiytymistä myös. Kotimaisia nistejä tietenkin löytyy katukuvasta.

[/quote] Itse olen asunut täällä kohta 30 vuotta ja ihan rauhallista on. Se mikä tässä ajassa on muuttunut, niin mamujen määrä. Ostari on aina ollut sellainen välteltävä paikka, mutta kuka siellä käy muutenkaan? Siinä on vaan ne kapakat. Kaupassa voi käydä citymarketissa tai lidlissäkin. Kävelen aina paikasta toiseen, ei mitään pelättävää. Rauhallisempaa täällä on kuin Itä-Helsingissä.

Vierailija
15/111 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 12:17"]

Entisenä huumeidenkäyttäjänä tulee vain mieleen että aina kun huumeita halusi, löytyivät ne Koivukylästä tai Havukoskesta. Tutustuin myös diilereideni kavereihin, kaikki Koivislaisia joten tämä päällimmäisenä mielessä. Havukosken Valintatalon edusta myös täynnä juoppoja ja asemalla ollut pahoinpitelyjä harvase viikko

[/quote] No tänne Koivikseen ja Havikselle on tungettu noita narkkien "tukiasuntoja" niin helvetisti. Näitä kristillisten ym. järjestöjen kämppiä, joista maksetaan kaikki viulut, että narkit ja alkkikset voivat kuntoutua päihteettömään elämään. Joopa joo.

Vierailija
16/111 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vain käynyt Koivukylässä silloin tällöin, mutta sen perusteellla sanoisin, että kyllä siellä liikkua uskaltaa. Onhan siellä kieltämättä vähän kurjempaa porukkaa jonkin verran, mutta nehän tunnistaa usein kaukaa, joten niitä osaa välttääkin. Mielestäni Koivukylään on kyllä rakennettu liikaa halpoja kerrostaloja, toivottavasti niitä ei enää sinne tule.

Vierailija
17/111 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 12:19"]

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 12:17"][quote author="Vierailija" time="30.05.2013 klo 18:35"] 32, just siellä asemalla puukotettiin about sun ikäinen ihminen. Että ehkä vähän pienemmälle sitä suuta... Ja "kerrostalolähiö" on aika laaja käsite; asun itse sellaisessa eikä täällä ole mitään tuollaista mitä Koivukylässä. Olen muuten Vantaalta kotoisin ja mielestäni se on isompi spurgula kuin pahamaineinen itä-Helsinki...vaikka minä olen okt-alueelta jossa ei näkynyt yhtään tummaihoista tms. koko lapsuuteni aikana. [/quote]   No niin se mopo karkaa, kun mielipiteet eivät perustu tosiasioihin. Puukotus, ihanko totta et ole kuullut, että muuallakin, ihan ympäri maata puukotetaan ja muutakin väkivaltaa esiintyy. Tämä on niin tyypillistä, että sellaiset ihmiset, joilla ei ole omakohtaista kokemusta tämän hetken asumisesta jossain paikassa, perustavat mielipiteensä tutuntutulta kuultuihin juttuihin, kenties vain yhteen tapaukseen. En minäkään asu Koivukylässä, en Korsossa, vaan yhdellä Vantaan suurituloisimmalla alueella. Ymmärrän silti, että em. paikoissa asuu ihan tavallisia, työssäkäyviä, lapsiperheitä jne. Myös sitten epäsosiaalisia tapauksia. Niitä tosin tapaa myös ihan jokaisella ostarilla ympäri Suomenmaan. Näillä luulo- ja kuulopuheillanne saatte aikaan vain sen, että nämä tietyt alueet leimautuvat. Leimautumisen seurauksena niistä sitten todellakin syntyy slummeja ja ghettoja. Mutta kai se on liikaa oletettu, että keskivertoav-mammalla olisi älliä päässään. [/quote] Et ole selkeästi ikinä käynyt Koivukylässä :)

[/quote]

Väärin. Olen käynyt ja käyn siellä usein. 

Vierailija
18/111 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 00:37"]

Pikku somalia koko koivukylä ja meno sen mukaista, smugut mukaan lukien eli ryöstöjä, rosmoilua ymta kujeilua. En varmana asemalta himaani kulkis ku sähkölamautin handussa, no ehkä päiväsaikaan pikasesti hilpasten. Lukekaa vaik iltapäivälehdistä, usein on otsakkeissa ja koko aika sattuu ja lujaa ja tapahtuu. Ja kersat viel paikallis kouluun, apua. Ohan siel kaiketi moskeija ja korraani skole.

[/quote]

Viimeset 3 vuotta kulkenut Koiviksen asemalta kotiin noin 11-12 aikaan yöllä. On kuin huopatossutehtaalla. Yleensä ketään ei tule vastaan tuolla matkalla.

Vierailija
19/111 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 17:40"]

Koivukylä on maailman sydän!

[/quote]

Sydänkohtaus se on!

Vierailija
20/111 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan harkitsisi muuttoa Koivukylään, jos ei ole pakko. Tämä on todellinen slummi ja paljon rikollisuutta ja juoppoja. Ei palveluja ja Vantaan kaupunki ei todellakaan panosta tähän lähiöön resursseja. Kadut ja puistot ovat rappiolla, koska Vantaan kaupunginjohto panostaa aivan muualle kuin Koivukylään. :(