Voi perkele, vauva heräsi päiväunilta liian aikaisin!
Ei nukkunut kuin vajaan tunnin vaikka käytiin ulkona aamupäivällä ja sai ruokaa ennen unia. Kaiken lisäks annoin maitookin ennen nukahtamista ja nyt se sitten pulauttelee sitä pitkin päivää.
Eipä saanu taaskaan juoda kahvia rauhassa, syömisestä puhumattakaan. Lapsi on koko ajan vinkumassa ja kiipeemässä syliin, ei viihdy lattialla yhtään (9 kk).
Kommentit (39)
Mä olen lapsen kanssa yksin 24/7.
ap
ei vajaa 9kk. nuku päiväunia lähestulkoon ollenkaan. ei ole suostunut siihen sovinnolla koko pienenä elinaikanaan. jos nukkuukin niin minun on kökötettävä vieressä koko se aika, koska vauva herää heti jos häivyn. kyllä on luksusta jos se joskus nukahtaa tunniksi vaikka vaunuihin :)
mutta joo, onnea sinnekin!
et tunnissa ehdi juoda kahvia tai syödä?
esikoinen ei nukkunut päiväunia ollenkaan ensimmäiseen n. 10 kk. Sitten lopulta oppi nukkumaan ja olisi nukkunut 3 tuntia päivällä varmaan 5 vuotiaanakin, jos olisin antanut. Nukkui tosin vauvana yöllä 10 tuntia 4 kk lähtien... Eli koita jaksaa, vauvasi saattaa hyvin oppia nukkumaan enemmän!
Harvoin nukkuu pidempään kuin tunnin päikkärit :) Jos vinkuu syliin niin tietenkin otan ja syön vauva sylissä. Onnistuu ainakin minulta :)
siinä on joku vika, olet kasvattanut sen ihan väärin
Mä olen lapsen kanssa yksin 24/7. ap
kummasta sä tiiät onko kakkosella lasta??
ja tollastahan toi on,ei mitää uutta!
kummasta sä tiiät onko kakkosella lasta?? ja tollastahan toi on,ei mitää uutta!
silloinkin :(
Ja en ehtiny syödä, kun tyhmyyksissäni laittelin pyykkiä ja järjestelin ja sit vasta tajusin heittää kalapuikot uuniin ja kahvin tulille.
Noita töitäkin on vähän vaikee tehä kun lapsi tulee heti kirjaimellisesti roikkumaan lahkeeseen.
Nyt oli onneksi vähän aikaa sylissä RAUHALLISESTI, että sain kahvimukin tyhjäksi. Tosin vastapainoksi oksenti mun syliin :(
Nonni, ja nyt loppu lattialla viihtyminen, johan se siellä olikin 3 minuuttia!
ap
Eikä öisinkään pitkää pätkää yleensä.
nukuttiin erittäin huonosti ulkona. Vauva heräsi jokaiseen pieneen ääneen ja sain pakoilla ihmisiä. Vuoden ikäisenä päätiin että nyt saa monen tunnin kävelylenkit riittää ja siirsin lapseni sisälle nukkumaan. Tämä on ollut meidän perheellemme loistava ratkaisu:)
TSEMPPIÄ!
kummasta sä tiiät onko kakkosella lasta?? ja tollastahan toi on,ei mitää uutta!
Ja mulle on tärkeätä saada olla ees välillä ihan omassa rauhassa ja harmittaa kun se ei onnistunu.
ap
Onko lapsen unirytmi muuttumassa? Siirtyisikö pian yksiin päiväuniin?
taa on kuin kattelis jotain jenkkilais "bringing home baby" juttui...ensin ollaan liirun laarun ja sitten ku todellisuus iskee niin itketaan "ei tan nain rankkaa pitanyt olla". anteeks vaan...
seisoa omin jaloin mun jalassa kiinni tai sit olla sylissä.
Voipi olla siirtymässä yksiin uniin ja mieli tekisi sitä kokeilla väkisin, mutta mulla ei hermo kestä yhtään semmosta väsynyttä kitinää.
Entäpä jos laitat leluja lattialle jos vauva leikkisi siinä sen aikaa kun syöt ja juot kahvit?
Entäpä jos laitat leluja lattialle jos vauva leikkisi siinä sen aikaa kun syöt ja juot kahvit?
seisoa omin jaloin mun jalassa kiinni tai sit olla sylissä. Voipi olla siirtymässä yksiin uniin ja mieli tekisi sitä kokeilla väkisin, mutta mulla ei hermo kestä yhtään semmosta väsynyttä kitinää.
laita sinne kärryyn painavia esineitä niin ei kippaa.
Mä työnnän joka päivä vaunuja 1-2h, sen ajan kun vauva 7kk nukkuu, jos vaunut stoppaa se herää. Ja syön vauva lahkeessa kiinni.